Bex Trading Geschiedenis

Waarschijnlijk een tast in het duister, maar misschien weet 1 van deze liefhebbers iets meer over de gang van zaken rond Bex of eventueel 1 van die andere bedrijfjes Cigarman?

Bex was voor de tijd, dat ik me in losse cakes, rollen enz ging intereseren.
Kijk even op www.vuurwerkmuseum.nl
Hier staan heel veel foto's van Bex.
Oke dan linkje: http://www.vuurwerkmuseum.nl/index.php?name=coppermine&file=thumbnails&album=235

Maar kijk maar eens rond op www.vuurwerkmuseum.nl het is een hele leuke site en de museum dude's vinden het geen probleem om je vragen te beantwoorden.

Ik vindt het reuze interessant. Vooral omdat ik de periode bex nog heb meegemaakt. Ik heb mij altijd al afgevraagd hoe hij de zaak runde. Vraag me alleen af hoeveel hij verdient heeft als je zo een forse naheffing krijgt.

Krante bericht van Bex vuurwerk 1995 !

VUURWERK. HH. hand Bex Vuurwerk uit Bocholt, Bosstraat 6. België.
(40.001 m2). Alles voorradig. Ch, rollen 100.000 shots (org white horse) v.a F 60,- "gulden". Thunders ( nitraat pakje á 20 stuks) super pakketten v.a F 15,- "gulden"
Supervlinders, widowmakers, Toffees, strijkers, Bel nu voor de folder. Dinsdag t/m Zondag Bex Vuurwerk Bosstraat 6, Bocholt. België (Vlakbij camping De Goolderheiden) Tel 0032.89.46.61.15

@ 1:06 min !

http://www.youtube.com/watch?v=26nfZ4iJomA&feature=related

Bex Oude tijden

Oude reportage over vuurwerk, met een bezoek aan het pand van Bex Fireworks in Bocholt. Video is van voor het milenium (14-12-1998)

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Items

Titel
ILLEGAAL VUURWERK UIT BELGIE (GEBLOKKEERD)
Schone inlas Niet aanwezig
Tijdsduur annotatie Avail: 7'49"
Beschrijving Reportage over de verkoop van illegaal vuurwerk in België, de
controles op het bezit ervan in de grensstreek en de
straffen. Vuurwerk dat in Nederland streng verboden is kan in
België probleemloos gekocht worden. De politie in Limburg
start vuurwerkcontroles, de Belgische handelaren houden
elkaar op de hoogte waar de controles plaatsvinden en de
Inspectie Gezondheidsbescherming (voorheen Keuringsdienst van
Waren) toont het gevaar van illegaal vuurwerk.
INTERVIEWS hierover met:
- M. Keijzers (politie Weert);
- C. Postma, Inspectie Gezondheidsbescherming.
SHOTS:
- div. siervuurwerk en knallers;
- (verborgen camera) verkoop van verboden vuurwerk (Chinese
rol, vuurpijlen);
- politie houdt vuurwerkcontrole;
- politie in werkbespreking en voor en na vuurwerkcontrole;
- in beslag genomen vuurwerk;
- Postma toont gevaren bij Chinese rol.
Trefwoorden politie; vuurwerk
Makers Mulders, Ralph (redactie)

Geografische namen België; Limburg; Nederland
Namen Keuringsdienst van Waren
Rechten Geblokkeerd Ja

Bron: http://zoeken.beeldengeluid.nl/inte...1/14141/49566/67779@selecties#selectieSection

Krante bericht van Bex vuurwerk 1995 !

VUURWERK. HH. hand Bex Vuurwerk uit Bocholt, Bosstraat 6. België.
(40.001 m2). Alles voorradig. Ch, rollen 100.000 shots (org white horse) v.a F 60,- "gulden". Thunders ( nitraat pakje á 20 stuks) super pakketten v.a F 15,- "gulden"
Supervlinders, widowmakers, Toffees, strijkers, Bel nu voor de folder. Dinsdag t/m Zondag Bex Vuurwerk Bosstraat 6, Bocholt. België (Vlakbij camping De Goolderheiden) Tel 0032.89.46.61.15

@ 1:06 min !

http://www.youtube.com/watch?v=26nfZ4iJomA&feature=related

Die Erik Nieman, wat is dat toch een politiek correct klere ventje.
Als ik dat hoofd van die kerel op de tv ziet, dan ga ik gelijk zappen.

,,Ik spreek die mannen nog wel, als hun hand er af is geknalt...´´´

Zucht, zuchten, heb gezucht.

Wat een leuk stuk om te lezen. Ben er een aantal keren geweest begin jaren 90. Alles was te krijgen, op de nette en niet nette manier. Het was inderdaad een waar paradijs voor de liefhebber. Jarenlang in Telegraaf onder zaken transacties gewoon adverteren met je goederen, geweldig. Ongelooflijk wat daar allemaal over en onder de toonbank door ging. Filmpjes met hoe krachtig een nitraat wel niet was, als je die in een emmer water gooide.....
Een hagenaar hielp ons altijd, met een bril op. Ook liep er wel een Belg rond, maar nooit op de voorgrond had ik het idee. Was de zaak dicht,was er meestal wel iemand in de bunkers erachter bezig...Toch leuk deze zaak meegemaakt te hebben. Maar helaas, hij is weg...:cry:

Wat een leuk stuk om te lezen. Ben er een aantal keren geweest begin jaren 90. Alles was te krijgen, op de nette en niet nette manier. Het was inderdaad een waar paradijs voor de liefhebber. Jarenlang in Telegraaf onder zaken transacties gewoon adverteren met je goederen, geweldig. Ongelooflijk wat daar allemaal over en onder de toonbank door ging. Filmpjes met hoe krachtig een nitraat wel niet was, als je die in een emmer water gooide.....
Een hagenaar hielp ons altijd, met een bril op. Ook liep er wel een Belg rond, maar nooit op de voorgrond had ik het idee. Was de zaak dicht,was er meestal wel iemand in de bunkers erachter bezig...Toch leuk deze zaak meegemaakt te hebben. Maar helaas, hij is weg...:cry:

Een waar paradijs toen:)
Maarja, in de jaren '90 waren er ook nog niet echt regels wat betreft vuurwerk in België.
Naar aanleiding van dit stuk heb ik wel een vraag, namelijk mag je een vuurwerk winkel in België runnen (met in Nederland illegaal vuurwerk) terwijl je zelf in Nederland woont?
Of moet je dan ook in België wonen?

Een waar paradijs toen:)
Maarja, in de jaren '90 waren er ook nog niet echt regels wat betreft vuurwerk in België.
Naar aanleiding van dit stuk heb ik wel een vraag, namelijk mag je een vuurwerk winkel in België runnen (met in Nederland illegaal vuurwerk) terwijl je zelf in Nederland woont?
Of moet je dan ook in België wonen?

volgens mij mag dit gewoon,
maar dan moet je wel in belgie papieren halen,want daar gelden volgens mij weer andere vergunningen als in nederland:wink:

@ Charlie,

beestig topic man! Bedankt hiervoor, heb mij eerlijk gezegd altijd al willen verdiepen in de 'Bex-materie' maar ben hier jammer goenoeg nog nooit echt aan toegekomen.

Ik ben zelf niet zo goed thuis in het Belgische Vennootschapsrecht, maar kan het zijn dat Bex dan een Nederlands bedrijf was met activiteit in België? Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe een Nederlandse vuurwerkhandelaar anders gestraft kan worden voor de verkoop van vuurwerk op Belgisch grondgebied. Mijn vermoeden is gebaseerd op het feit dat men in België spreekt van een BVBA en niet van een BV.

Aahja, voor zij die dachten dat Hans nu een rijk man is, vergeet het. Voor zover ik weet rijdt hij al sinds zijn vrijlating rond in een Camper.

Nee bex is helemaal weg, ben er paar maanden terug nog expres langsgereden toen ik in de buurt op vakantie was. Een verlaten bedrijfspand wat in verval is. Jammer, echt pure nostalgie. Heb er nog fotos van ergens.

Zoals beloofd zou ik wat foto's van bex anno 2012 posten.

Pure nostalgie:

bex2012.jpg
bex2012_2.jpg

Vergane glorie, zou graag eens door de bunkers en gebouw willen lopen, beste winkel die er ooit was.

:cool:

Prachtig.
Waarom is bex nou niet gewoon uit mijn tijd? :/ (tja, ik ben 15 hea :P)
Het lijkt me daar echt prachtig.
Vooral dat bestllijstje daar. 6",titanium salutes, etc.
Prachtig lijkt me dat.

:)was ook super mooi maar soms ook te gek. niet kwalitatief altijd goed spul vond ik.
een topper vind ik altijd nog de mousestrings of te wel de fluit knal matten:cool:

:)was ook super mooi maar soms ook te gek. niet kwalitatief altijd goed spul vond ik.
een topper vind ik altijd nog de mousestrings of te wel de fluit knal matten:cool:

Die waren idd retegoed.
Heb er menig weg geschoten.
Zou toch wel geweldig zijn als deze weer een keer verkrijgbaar zou worden.

gr

@Tresher, is dit hetzelfde pand als waar Helios gevestigd was?
Jammer ook dat Helios dood is.
Had je mooie sunsong 19 shots cakes.

Weet iemand zijn volledige identiteit van Hans Nieuwehuisen, ik wil wel eens met hem contact zoeken. Vragen of hij een intervieuw wilt afnemen ofzo :)

Back
Bovenaan