Verzoek om hulp / Hall of Fame ikervaargeenoverlast.nl

Op en rond de essen (regio Tubbergen) gaat het publiceren op hun website en in de krant 2de of 3de week december.

Ook hier nog een die het geplaatst heeft net: https://roermond.nieuws.nl/nieuws/90106/vuurwerk-federatie-opent-meldpunt-ikervaargeenoverlast-nl/

Is het geen idee als de grotere nieuwswebsite aangeschreven worden? Een Editie NL maakt bijvoorbeeld vaker positieve stukken over vuurwerk. Ik weet niet of het ANP een functie heeft om een persbericht of tip in te sturen? Dan bereik je een stuk makkelijker een groot publiek!

Klasse, tristen! Kun jij ook zien of er teksten in papieren kranten worden geplaatst?

Grote media worden regelmatig aangeschreven, maar doen er (nog) niet veel mee. Het is zaak af te dwingen dat ze de Vuurwerk Federatie serieus nemen. Vergroten van naamsbekendheid (via lokale media) kan daarbij helpen.

@blackmoon: goed werk man!

Nooit gedacht trouwens dat ik het AD en de regionale kranten van de Persgroep dankbaar zou zijn. De cijfers uit hun enquete zijn goud waard :D

Kopie van mijn mailwisseling met een redactielid:
..... van Vechtdal Centraal heeft me gevraagd of ik es contact met je wilde opnemen betreffende een positief verhaal over vuurwerk. Dat wil ik best doen, maar daar zijn 2 partijen voor nodig. Dus als je het ziet zitten, mag je me bellen of mailen, dan maken we een afspraak. Ik hoor 't wel, groeten, ....
Mijn antwoord:
Ik had .... inderdaad gemaild met een initiatief dat vanuit de vuurwerk liefhebbers kant gestart is.
Ik wil dat best een keer wat toelichten.
Als je met 2 partijen bedoeld, dat je ook iemand er bij wilt die tegen vuurwerk is, dan haak ik af. Er wordt genoeg over geschreven en gepraat en het gaat mij er om, dat er ook genoeg mensen veel plezier aan beleven, en dat dat ook wel eens belicht mag worden.

Groet

Antwoord terug:
Nee ..., mij is gevraagd met je contact op te nemen om jou (of jullie) kant van het verhaal te horen, soort van tegengeluid, omdat je al terecht zegt dat er veel mensen genieten van vuurwerk. Het moet geen discussie-verhaal worden, maar een soort tegengeluid op wat je tegenwoordig hoort. Groeten,....

Lijkt er dus op dat ik een keer met de beste man ga praten. :D
Namen heb ik puntjes van gemaakt, maar het is het lokale krantje dus ik ken deze mensen wel.

Goed werk heho!

Je ziet: er begint aandacht te komen voor onze kant van het verhaal. Het zal ook wel op gaan vallen dat liefhebbers zich gaan roeren, nu het gezeik aanhoudt en velen het zat worden.

Wie er volgt!

Ik mis de positieve content rondom vuurwerk. Bv sfeer (beeld) reportages van families/buurten jong en oud die gezamenlijk plezier beleven aan vuurwerk afsteken.

Ik mis de positieve content rondom vuurwerk. Bv sfeer (beeld) reportages van families/buurten jong en oud die gezamenlijk plezier beleven aan vuurwerk afsteken.

Ik zou zeggen: benader zo veel media als je kunt en biedt die positieve content aan. Wat let je?

Hoppa https://baarnschecourant.nl/deel-je...al-met-meldpunt-ikervaargeenoverlastnl-520134

Vuurwerk Federatie in de tegenaanval met meldpunt ikervaargeenoverlast.nl

30-11-2018, 13:43 | Lezersnieuws | Evert

Vanwege de aanhoudende negativiteit rond legaal consumentenvuurwerk, zijn de grote vuurwerkfora en Facebookpagina’s in Nederland een samenwerking aangegaan om namens de vuurwerkliefhebber een tegengeluid te laten horen.

Daartoe is onder meer het meldpunt ikervaargeenoverlast.nl in het leven geroepen. Binnen een week na de opening van het meldpunt op vrijdagavond 23 november, waren al ruim 9.000 meldingen binnen van mensen die vinden dat het zelf afsteken van legaal consumentenvuurwerk in eigen straat mogelijk moet blijven.

Als bekend is de meerderheid van Nederland tegen een verbod op het afsteken van vuurwerk door particulieren. In de gemeente Baarn bijvoorbeeld gaat het om liefst 55 procent, zo bleek vorige week uit een enquête die door het AD en de regionale dagbladen van de Persgroep werd gehouden.

Overigens is de Vuurwerk Federatie niet blind voor misstanden en randverschijnselen die te maken hebben met vuurwerk. Mensen die buiten de wettelijke afsteektijden categorie 2 (of hoger) vuurwerk afsteken moeten daarop aangesproken worden. Vandalisme dient hard te worden aangepakt. En wie iets vernielt, moet de schade zelf betalen.

www.vuurwerkfederatie.nl/ikervaargeenoverlast/

NieuwsbladDeKennemer.nl -- NieuwsbladDeKoerier.nl -- SchagerWeekblad.nl -- ScherpenzeelseKrant.nl

Alle vier ingestuurd.
En de laatste 2 zwarte van W-Z mogen ook roodgekleurd worden.

Voor wie nog niet meegeholpen heeft, aarzel niet! Het kost slechts een paar minuten. Voor alle weekbladen van het BDU, zie een van de posts op de eerste pagina, heb je slechts 1 account nodig.

Heb je geen zin om zelf een account aan te maken? Stuur mij een pb dan geef ik je de gegevens door voor een account waarmee je in kunt loggen. Lijkt me niet handig om dat hier openbaar te delen want dan kan iedereen er mee aan de haal.

RED DE VUURWERKTRADITIE!

Hoppa. https://nieuwsbladdekennemer.nl/dee...al-met-meldpunt-ikervaargeenoverlastnl-520188

Bericht klasse bewerkt Niels, toevoegen van vette gedeelten zeer goed idee, dat van die 25% eveneens. Zullen anti's in Heemskerk en omgeving niet leuk vinden, als ze dit soort teksten lezen!

Vuurwerkfederatie in de tegenaanval met meldpunt ikervaargeenoverlast.nl

30-11-2018, 15:13 | Lezersnieuws | Niels

Vanwege de aanhoudende negativiteit rond legaal consumentenvuurwerk, zijn de grote vuurwerkfora en Facebookpagina’s in Nederland een samenwerking aangegaan om namens en met de grote groep vuurwerkliefhebbers in Nederland een tegengeluid te laten horen.

Daartoe is onder meer het meldpunt ikervaargeenoverlast.nl in het leven geroepen. Binnen vijf dagen na de opening van het meldpunt op vrijdagavond 23 november, waren al bijna 8.000 meldingen binnen van mensen die vinden dat het zelf afsteken van legaal consumentenvuurwerk in eigen straat mogelijk moet blijven.

Zoals bekend is de meerderheid van Nederland tegen een verbod op het afsteken van vuurwerk door particulieren. In de gemeente Heemskerk is maar liefst 72 procent van de inwoners tegen een verbod, zo bleek vorige week uit een enquête die door het AD en de regionale dagbladen van de Persgroep werd gehouden. Slechts een kwart ziet een vuurwerkverbod zitten.

Overigens is de Vuurwerk Federatie niet blind voor misstanden en randverschijnselen die te maken hebben met vuurwerk. Mensen die buiten de wettelijke afsteektijden categorie 2 (of hoger) vuurwerk afsteken moeten daarop aangesproken worden. Vandalisme dient hard te worden aangepakt. En wie iets vernielt, moet de schade zelf betalen.

>>www.vuurwerkfederatie.nl/ikervaargeenoverlast

https://www.veluws-nieuws.nl/contact

Nou vooruit nog maar eens eentje .
@fegefeuer zou jij het voorbeeld bericht en de stand van zaken even willen bijwerken
Dan weten we waar we staan

Voorbeeldbericht aangepast.

Goed bezig, magnolia. Houd jij zelf in de gaten of de door jou aangeleverde berichten op de site worden geplaatst en, heel belangrijk, of ze ook in de papieren krant komen? En meldt jij dan hier dat je succes hebt gehad? De papieren kranten van de Persgroep-bladen verschijnen doorgaans op woensdag of donderdag, volgens mij. Je kunt die papieren kranten inzien op de desbetreffende site.

Overigens heeft mijn op de site van de Arnhemse Koerier geplaatste bericht de papieren krant helaas niet gehaald. Almelo's Weekblad en Rhenens Betuwse Courant hebben er zelfs niets mee gedaan.

Voor de gemeente Emmen heb ik het artikel gestuurd naar Emmen.nu en de ZuidOosthoeker.
Zodra ik meer weet zal ik het melden. :)

Leuk detail over het AD onderzoek:
In heel Drenthe en Flevoland is een meerderheid tegen een verbod.
Overijssel overigens ook (Zwolle en Borne staan als neutraal, maar zijn 45% voor en 52% tegen een verbod)
In Noord Holland, Friesland, Groningen en Limburg is overal waar voldoende gegevens bekend zijn de meerderheid tegen een verbod.
Het noorden en (noord)oosten en het (uiterste) zuidoosten zijn dus de grootste pro-vuurwerk gebieden. :)

Mijn gemeente (Emmen) doet het overigens goed: 78% tegen een verbod.

Eddy.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan