Alle lanceerstandaards vuurpijlen afgekeurd, verkoop aan consumenten in gevaar

Dat beantwoord mijn vraag. Kan me goed voorstellen dat die plastic 3 pootjes afgekeurd worden, die breken in de verpakking al vaak.

Maar de hele 'verplichte afvuurbuis' is natuurlijk weer een dubieus staaltje symboolpolitiek.
Ben benieuwd wat de BPN als reactie gaat geven.

Dit gaat niet over het meegeleverde plastic buisje wat in een pijlenpakket zit maar over de 'pijlenstandaard' die vanaf dit jaar verplicht is bij aankoop van vuurpijlen zoals de welbekende driepoot en de nieuwe 'eco'pijlenstandaard...

Gewoon een stuk afvoerbuis in een plantenbak en klaar !
Stel der komen geen nieuw buisjes !
Mag je dan alsnog wel pijlen kopen met een goede standaard ?

Ik gebruik gewoon zo'n metalen vuurwerkklem waarin ik een buisje klem. Is ook handig voor kleine instabiele potjes

Tenenkrommend en lachwekkend verhaal weer!! Alle Importeurs moesten al op stel en sprong extra standaarden gaan regelen want de verplichting werd pas aan het eind van de zomer bekend. En met dit soort artikelen wordt het vuurwerk en al zijn voorstanders weer even aan de kant gezet als een stel prutsers. Te gek voor woorden!

En dan ook nog even deze zin erin: "Het kabinet besloot in juni dat er geen landelijk vuurwerkverbod komt, zoals de Onderzoeksraad voor Veiligheid adviseerde." De Onderzoeksraad adviseerde een algeheel verbod op pijlen en rotjes en helemaal geen landelijk vuurwerkverbod. Wat een journalistiek weer zeg!!

Wat verschrikkelijk kansloos dit zeg.. Krijg sterk het gevoel dat dit enkel een zet is om het verbod op vuurpijlen er nu al doorheen te drukken. :mad:

blijft een gek verhaal....je spreekt met de overheid af dat je een lanceerbuis mee gaat geven bij elk pijlenpakket ivm de veiligheid en vervolgens gaat men er (in mijn ogen terecht) vanuit dat de huidige pijlenstandaard, die al jaren in gebruik is, gewoon voldoet aan de veiligheid...

Vervolgens gaat ilt hem nu keuren en dan voldoet die niet?

Ik ben dan benieuwd naar het volgende:
- is er vooraf met het ilt overleg geweest over de pijlenstandaard?
- zijn er duidelijke specificaties voor zo'n standaard?

Ben benieuwd hoe nu verder...want er is de afspraak dat er geen pijlenpakket verkocht mocht worden zonder standaard....staat dit reeds in het RACT? En indien geen specs voor zo'n standaard....hoe kan deze dan zijn afgekeurd?

Wat verschrikkelijk kansloos dit zeg.. Krijg sterk het gevoel dat dit enkel een zet is om het verbod op vuurpijlen er nu al doorheen te drukken. :mad:

Of het de importeurs zo moeilijk te maken dat ze zelf al besluiten geen pijlen meer te importeren in de toekomst.

Het hele verhaal stinkt iig aan alle kanten en dit nieuws staat met stipt op nr 1 wat betreft nieuwsberichten die me de kast op jagen:angry:

Of het de importeurs zo moeilijk te maken dat ze zelf al besluiten geen pijlen meer te importeren in de toekomst.

Het hele verhaal stinkt iig aan alle kanten en dit nieuws staat met stipt op nr 1 wat betreft nieuwsberichten die me de kast op jagen:angry:

Ik moet zeggen dat de uitkomsten van de tests ook wel heel slecht zijn hoor. Zeker als je ziet dat ze bij het in elkaar zetten kapot gaan of bij een beetje wind omvallen. Ook is er een getest van karton. Hoe ze bij die de stevigheid garanderen bij regen lijkt mij ook niet heel slim! Dan is de kwaliteit van de standaards wel van een bedenkelijk niveau.

Ik snap dat een bedrijf winst wil maken, maar op deze manier gaat dat natuurlijk niet lukken. Maak dan minimaal één pijlenstandaard voor een verkoopprijs van €10,- die gewoon van een soort metaal is dat minimaal 5 jaar mee gaat.

Ik moet zeggen dat de uitkomsten van de tests ook wel heel slecht zijn hoor. Zeker als je ziet dat ze bij het in elkaar zetten kapot gaan of bij een beetje wind omvallen. Ook is er een getest van karton. Hoe ze bij die de stevigheid garanderen bij regen lijkt mij ook niet heel slim! Dan is de kwaliteit van de standaards wel van een bedenkelijk niveau.

Ik snap dat een bedrijf winst wil maken, maar op deze manier gaat dat natuurlijk niet lukken. Maak dan minimaal één pijlenstandaard voor een verkoopprijs van €10,- die gewoon van een soort metaal is dat minimaal 5 jaar mee gaat.

De pijlenstandaarden zoals die nu mee geleverd of verkocht gingen (gaan?) worden werd praktisch niets op verdiend. Niet door de importeurs en ook niet door de winkeliers. Dus dat winst maken is echt geen factor in deze. De kartonnen variant, geen simpel dun karton maar onder hoge druk samengeperste lagen hoogwaardig karton, is zelfs officieel gepatenteerd en daar is dus serieus werk van gemaakt...

Dit houdt in dat winkeliers alleen vuurpijlen mogen verkopen als de consument er ook zo'n standaard bij koopt. Ook mag een vuurpijl niet worden afgestoken zonder zo'n veilig, goedgekeurd exemplaar.....

Maar als ik bij winkel 1 zo standaard koop, houd dat in dat als ik in verschillende winkels vuurpijlen ga kopen, ik overal met de vuurpijl lanceer/standaard mee onder arm binnen moet komen als om vuurpijlen mee te krijgen? en anders geen vuurpijl mee krijg of verplicht nog een lanceerstandaard aan te schaffen...

Dit houdt in dat winkeliers alleen vuurpijlen mogen verkopen als de consument er ook zo'n standaard bij koopt. Ook mag een vuurpijl niet worden afgestoken zonder zo'n veilig, goedgekeurd exemplaar.....

Maar als ik bij winkel 1 zo standaard koop, houd dat in dat als ik in verschillende winkels vuurpijlen ga kopen, ik overal met de vuurpijl lanceer/standaard mee onder arm binnen moet komen als om vuurpijlen mee te krijgen? en anders geen vuurpijl mee krijg of verplicht nog een lanceerstandaard aan te schaffen...

Of als de consument een kratje bier erbij koopt. Gegarandeerd succes :droolthum

Verschillende winkels allerlei pijlen besteld.
Ga echt niet overal een standaard aanschaffen die nu opeens dan zogenaamd wel stevig is.

Vooral voor de verkopers is dit wel echt klote nieuws zeg.

Man man man. Smerig spelletje wat mij betreft!

Wat een bericht, wat een land...

Stalen standaard lijkt me erg lastig, Krijg je een soort van bewijsje mee dat je een goedgekeurde stalen standaard hebt gekocht die 5jaar mee moet gaan?

En dan vind men t gek dat de meeste naar de buurlanden uitwijken de laatste drie dagen van t jaar voor wat vuurpijlen.

Back
Bovenaan