Leuk topic, hier komt hij dan!
Ik hoop op net voor kerst een mooi pak sneeuw, echt een dik pak.
Zo hebben we een witte kerst, leuk om op tweede kerstdag met de familie alvast wat cat. 1 vuurwerk te stoken. Dan is het inmiddels 28 december en de sneeuw is grotendeels van de wegen. Zo kunnen we veilig vuurwerk ophalen. Dan is de sneeuw rond 30 december wel bijna overal weg. Daarom mag er in de nacht van 30 op 31 weer een vers laagje bijkomen, niet al te dik. Een centimeter of drie met plak sneeuw.
Op de ochtend van de 31e mag het van mij een beetje mistig zijn, geeft ook wel sfeer. De rook en daarmee ook hopelijk de geur, blijft dan hangen. In de loop van de middag breekt een waterig zonnetje door en is het nog licht bewolkt. Dat zet door. En schemering is hartstikke helder, evenals het begin van de avond. Na 18:00 verschijnt er, net als om 10:00, zeer lokaal een dikke wolk. Deze blijft wel even hangen want het is mooi windstil. De rest van de nacht is het nogsteeds helder als het aan mij ligt, met een gigantische wolk rond 0:00 uitgezonderd. De ochtend van de eerste dag van het jaar is opnieuw mistig, de rode snippers steken mooi af tegenover de witte sneeuw.