Vuurwerkliefhebbers starten De Vuurwerk Federatie!

:applause::applause: Super initiatief! Hopelijk zet het mensen aan het denken dat niet het legale vuurwerk de boosdoener is maar juist het illegale vuurwerk wat al niet is toegestaan!

Goed initiatief, kan ik en elke andere liefhebber alleen maar toejuichen.
Is deze info ook doorgespeeld naar de mainstream media, mag ik hopen?

Dat het doorgespeeld wordt naar de mainstream media, betekent niet dat zij er naar omkijken. Ook die zien het liefste alleen maar negativiteit in het nieuws, dat zorgt voor extra views op de websites.

On topic: Een super initiatief, hopen dat het een effect gaat hebben. Verder wat betreft Amsterdam, hoe zuur het ook is, daar zijn ze letterlijk het voorbeeld van alles verbieden wat leuk is. Op het moment dat je je gaat bekommeren om de letters van I Amsterdam, heb je overduidelijk geen fluit te doen. God, wat schaam ik me voor de mensen om ons heen die zichzelf in de politiek weten te krijgen.

Beginnend bij Halsema, maar sowieso die gehele GroenLinks partij die overal echt de meest extreme beslissingen in wilt nemen. Praten is geen optie voor GroenLinks. Het is hun weg, of geen weg. Soort van huilend kind in de supermarkt die zijn snoepjes niet mag pakken.

Klassse, dit is een geweldig goed initiatief :) hopelijk gaat dit voor een mooi tegengeluid zorgen in de negitieve spiraal waar onze vuurwerk hobby in zit :)

Mooi initiatief!

Ik lees meerdere keren de vraag "hoe kan ik/ kunnen wij helpen?"

Als alle liefhebbers op de twee fora nu ook gelijk stoppen met het afsteken van welke illegale knaller dan ook, dus ook salutes(dan laat ik illegale blokken even weg want ik denk dat die geen overlast veroorzaken), niet meer te vroeg of te laat afsteken(dus ook niet op je verjaardag in Juni) en de aangewezen vuurwerkvrije zones respecteren zijn we een heel eind op de goede weg.

Leuk bedacht maar veels te laat en ben bang dat het niks gaat veranderen.
De overlast en de ongelukken dat zijn de punten waardoor het verbod er gaat komen.Dit moeten we aanpakken dan kunnen wr een verschil maken.

Mooi initiatief!

Ik lees meerdere keren de vraag "hoe kan ik/ kunnen wij helpen?"

Als alle liefhebbers op de twee fora nu ook gelijk stoppen met het afsteken van welke illegale knaller dan ook, dus ook salutes(dan laat ik illegale blokken even weg want ik denk dat die geen overlast veroorzaken), niet meer te vroeg of te laat afsteken(dus ook niet op je verjaardag in Juni) en de aangewezen vuurwerkvrije zones respecteren zijn we een heel eind op de goede weg.

Ik heb over doel van deze actie, dat is namelijk de bewustwording van de rest van de bevolking. Niet over praktische zaken zoals het terugdringen van de overlast. Ik hoop dat hier iedere liefhebber mee bezig is en blijft. Ondanks dat zullen wij echt het verschil niet maken op dat gebied...

Ik vind het een prima initiatief alleen op deze manier is er volgens mij wel degelijk commercieel belang bij en vind ook dat hiermee de onafhankelijkheid ter discussie kan komen te staan..

Als je de afgelopen jaren gevolgd hebt wat Frits allemaal doet voor de traditie denk ik niet dat dit om commercieel gewin gaat maar om een verstokte liefhebber die er alles voor over heeft om mee te helpen aan een positief beeld van vuurwerk in de media. :wink:

Als je de afgelopen jaren gevolgd hebt wat Frits allemaal doet voor de traditie denk ik niet dat dit om commercieel gewin gaat maar om een verstokte liefhebber die er alles voor over heeft om mee te helpen aan een positief beeld van vuurwerk in de media. :wink:

Dat is zeker waar en heb ik ook alle respect voor. Geen kwaad woord over Frits maar ik doel meer op dat het op deze manier door de buitenwereld wel als een commerciele actie opgevat kan worden.

Mooi nieuws, wat zouden leden van dit forum kunnen doen om aan dit initiatief bij te kunnen dragen?

Prachtig initiatief! Hoop dat het een duidelijk signaal zal afgeven.

Wat ik me afvraag; ik begrijp dat voor 'consumenten' en 'professioneel' vuurwerk gekozen is omdat het in de wet ook zo genoemd wordt, maar zal bij de gemiddelde burger en journalist dat de lading wel dekken, die toch voornamelijk in de termen 'legaal' en 'illegaal' denken? Zo valt misschien ook duidelijker te maken wat het verschil is tussen NL illegaal vuurwerk wat elders in de EU wel legaal consumentenvuurwerk kan zijn.

Het lijkt mij de voornaamste taak om de ongeïnformeerde en onjuist geïnformeerde leek en journalist zoveel mogelijk grip te geven op het verschil tussen het toegestane en verbodene, en te leren het onderscheid te maken tussen feit en fictie, onderbuik en ratio.
Daarnaast wat met vuurwerk, ook legaal, gewenst en ongewenst gedrag is.

Ik denk dat die termen straks ook wel gebruikt gaan worden, maar dit is puur een openingswoord denk ik.

Wat betreft promotie materiaal, audio, video, regie, etc. We hebben hier genoeg mensen op het forum met een diversiteit aan beroepen/kennis, waarvan er ook wel een aantal die hier kaas van hebben gegeten. Ik ben audiotechnicus (live en studio), dus ik zou daar best mee willen en kunnen assisteren indien nodig.

Ook denk ik dat, ondanks dat de media liever sensatie zoekt, wanneer je jezelf genoeg presenteert aan ze, je best een podium kan krijgen. Echter schreeuwen de tegenstanders harder dan wij en dat wordt sneller opgepikt. We moeten ons natuurlijk niet naar dat niveau verlagen, maar mogen best aanwezig zijn.

Tevens zou ik graag deelnemen als lid van een panel die "rondtrekt" naar programma's die graag een debat willen houden. Ik denk namelijk dat onze grootste kracht zal liggen in het aan de "gewone" burger laten zien, dat de tegenstanders hele vieze spelletjes speelt en ook de "gewone" burger valse hoop geeft en beloftes doen die ze nooit na kunnen komen. Enz. Enz. Enz. Op dit moment lijk ik daar een prima discussie plan voor op tafel te hebben liggen.

En laten we inderdaad een pormo o.i.d maken die alle youtubers, waaronder ik, kunnen delen. Zodat we hopelijk mee bereik krijgen!

Ik juich dit soort dingen natuurlijk toe! Maar wat is nou de bedoeling?

Leuk dat er een hoop namen staan en dat we mensen moeten wijzen op positieve dingen maar voor dat idee hoeven we met ze alle toch nog geen 5 seconden na te denken.

Komen er reclame spotjes? wordt heel social media pro vuurwerk? hangen we posters voor de raam? flyeren op straat????

We weten nu dus dat er een samenwerking is maar meer dan dat eigenlijk ook niet...

Goed om te lezen dat al die losse initiatieven zich gebundeld hebben .
Dat maakt dat je sterker komt te staan .
Het wordt zo zachtjes aan wel tijd dat we nu ook eens echt samen gaan werken .
Voor het panel hou ik me aanbevolen .
Maar nou komt de vraag, wat wordt er van je verwacht, en over wat voor capaciteiten moet je beschikken ?

Back
Bovenaan