P
peterburgers
Guest
.............
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Goed initiatief, kan ik en elke andere liefhebber alleen maar toejuichen.
Is deze info ook doorgespeeld naar de mainstream media, mag ik hopen?
Mooi initiatief!
Ik lees meerdere keren de vraag "hoe kan ik/ kunnen wij helpen?"
Als alle liefhebbers op de twee fora nu ook gelijk stoppen met het afsteken van welke illegale knaller dan ook, dus ook salutes(dan laat ik illegale blokken even weg want ik denk dat die geen overlast veroorzaken), niet meer te vroeg of te laat afsteken(dus ook niet op je verjaardag in Juni) en de aangewezen vuurwerkvrije zones respecteren zijn we een heel eind op de goede weg.
De Vuurwerk Federatie is volledig onafhankelijk. Wij hebben geen commercieel belang...
de Rijswijkse vuurwerkhal
Ik vind het een prima initiatief alleen op deze manier is er volgens mij wel degelijk commercieel belang bij en vind ook dat hiermee de onafhankelijkheid ter discussie kan komen te staan..
Als je de afgelopen jaren gevolgd hebt wat Frits allemaal doet voor de traditie denk ik niet dat dit om commercieel gewin gaat maar om een verstokte liefhebber die er alles voor over heeft om mee te helpen aan een positief beeld van vuurwerk in de media.![]()
Mooi nieuws, wat zouden leden van dit forum kunnen doen om aan dit initiatief bij te kunnen dragen?
Prachtig initiatief! Hoop dat het een duidelijk signaal zal afgeven.
Wat ik me afvraag; ik begrijp dat voor 'consumenten' en 'professioneel' vuurwerk gekozen is omdat het in de wet ook zo genoemd wordt, maar zal bij de gemiddelde burger en journalist dat de lading wel dekken, die toch voornamelijk in de termen 'legaal' en 'illegaal' denken? Zo valt misschien ook duidelijker te maken wat het verschil is tussen NL illegaal vuurwerk wat elders in de EU wel legaal consumentenvuurwerk kan zijn.
Het lijkt mij de voornaamste taak om de ongeïnformeerde en onjuist geïnformeerde leek en journalist zoveel mogelijk grip te geven op het verschil tussen het toegestane en verbodene, en te leren het onderscheid te maken tussen feit en fictie, onderbuik en ratio.
Daarnaast wat met vuurwerk, ook legaal, gewenst en ongewenst gedrag is.