Zena Trophy 2018 - 22 september - Kalkar, Duitsland

Was weer een geweldige editie ondanks het weer.
De daylight miste ik de rekken met salutes en waterval rook shells etc, maar de blauw met rode rookpluimen waren ook mooi in de lucht, prima showtje verder hoor, keer wat anders :-)

De Nocturna was geweldig, heerlijke lijn met truenos, die mogen ze vaker ophangen ipv die kleinere vlinders die er voorheen hingen. maar het was weer genieten, veel mooi kwaliteits vuurwerk zat erbij, dat zag je ook met de eindshow, veel mooie effecten die je niet vaak ziet.

Nogmaals bedankt iedereen die dit mogelijk gemaakt weer heeft, en hoop dan dat er nog volgende edities zullen plaatsvinden.

Ook hier even een reacties.
De lijnen van voorgaande jaren hingen er nu ook weer gewoon.

No.2 en No.4 en pas in de 3rde fase van de lijnen gebruikte we 2 lijnen met no.6
Het geluid op deze locatie is gewoon velen malen beter dan op de andere locaties.

Vergis je ook niet in de mascleta. Als we deze op het stadhuisplein in Valencia neerzetten blazen we alles kapot. Er hangt namelijk veel meer in Kalkar dan op het plein van Valencia.

ik vroeg mij af welke fluiters er werden gebruikt in de throphy zelf door meerdere teams? Die gingen me toch absurt hoog... bij voorbaat dank

Even een vraag :D

Nou heb ik op de trophy een aantal boxen besteld om in Nederland op te halen.
Ik zou een code krijgen om in te voeren bij een afhaal locatie.
Dit zou per mail gestuurd worden, klopt het dat dit nog niet is verstuurd door zena?

Even een vraag :D

Nou heb ik op de trophy een aantal boxen besteld om in Nederland op te halen.
Ik zou een code krijgen om in te voeren bij een afhaal locatie.
Dit zou per mail gestuurd worden, klopt het dat dit nog niet is verstuurd door zena?

Even geduld. Vorig jaar volgden die codes ook pas een paar werkdagen later :)

Hierbij een filmpje van mijn kant. Wat een geweld niet te geloven. En wat hebben we genoten. Niet opletten op het geschreeuw.

Ik heb best veel filmpjes gemaakt. En zal binnekort zeker nog meer gaan posten.

Laatst bewerkt:
Die sky high is volgens mij alleen gebruikt in de show-off.
De fluiters die hij bedoelt knalde volgens mij niet en ik ben dan ook erg benieuwd welke dat is. Was een felle fluiter en inderdaad hoog !

Wat een prachtige avond was het inderdaad, top georganiseerd allemaal en het vuurwerk was geweldig. Ben inderdaad ook heel erg benieuwd naar ‘die ene fluitbak’ kwam vaak terug en ging echt heel hoog. Wat een topper zeg! Degene die het weet is een held��

Hier de producten van het team Vuurwerkcrew!

Bron: Facebook

bron: vuurwerkcrew :p

ben trouwens ook razend benieuwd naar de producten die de andere teams gebruikt hebben :D
Vooral bij team LVC zag ik een paar leuke producten tussen zitten waarvan ik zo niet wist welke dat waren...ben benieuwd!

Wat een prachtfoto's... mijn vader foto's zijn een stuk minder geworden. Leuk je ff gesproken te hebben :)

Het was gezellig. En gewoon de mooiste foto's insturen naar Zena en delen hier want er worden tot op heden weinig foto's gedeeld ;)

Hier nog een aantal foto's

TWxUdKX.jpg

HKjldse.jpg

NgC9NqU.jpg

MDppIGZ.jpg

Ik heb mij ook prima vermaakt trouwens! Aan het begin wist ik niet precies wat te verwachten met al die regen erbij plus het feit dat er ook nog niet zoveel bezoekers waren. Ik had al wel reeds enkele verhalen gehoord over de nocturna...die moest echt dik zijn!

Na een rondje op het schietveld tussen alle bekende youtubers ging het meer en meer leven. Aantal bekenden die nog bezig waren even een handje geschut en het wachten begon! Gelukkig werd het steeds drukker en drukker...uiteindelijk zijn er alsnog 18.000 man op af gekomen!
De randzaken (wc, eten, etc) waren deze keer top geregeld (al kon zena er de vorige niet heel veel aan doen). Er was genoeg eten en drinken en ook genoeg mogelijkheid om van de toilet gebruik te kunnen maken :D Altijd handig...De heren van het vuurwerkmuseum waren ook weer aanwezig met een mooie stand waar weer veel moois te zien was. Echt super dat men er altijd is!

Verder ook nog enkele leden een handje geschut. Altijd leuk als leden op ons af stappen, gewoon blijven doen hoor!

Over de shows:
de daylight was top, alleen vond ik hem vrij aan de korte kant en miste is echt wat mooie rookbommetje en flinke salutes. Dat had het wel echt afgemaakt. Die confettiblokken: echt goud! geniaal om die erin te verwerken!

De Nocturna....deze show zat prachtig in elkaar. Mooie opbouw, heerlijk hard, mooie shells, en dikke stepperbeelden! Ik vond dit veruit de beste show van de avond! Tobias en Jos: mijn eeuwig respect hebben jullie! :D Om mij heen wist men trouwens bij de terremoto niet wat men overkwam. Een aantal mensen schoten naar beneden of naar achter en hielden de oren dicht....mission accomplished :p

De trophyshows..wat de meeste ook al hebben aangegeven is het jammer dat deze niet wat meer ondersteund werden. Dit is namelijk wel waarmee het allemaal is begonnen. De shows werden helaas niet eens omgeroepen en de de muziek ging ook gewoon door. Erg zonde, want de bouwers van deze shows hebben wel hun stinkende best gedaan. Qua show vond ik zelf LVC de terechte winnaar en FPM en VWC ook de terechte nr 2 en 3. Vooral LVC had leuke bijzondere producten die andere teams net weer niet hadden. Ben dus ook nog benieuwd naar de uiteindelijke schietlijsten. :thumbsup:

Dan de Show-off....vorig jaar was het alleen maar voluit rammen. Dat kun je dit jaar ook weer doen, maar om toch wel weer een verschil te maken was er dit jaar meer een show van gemaakt. In mijn ogen een prima verbetering...ik heb hiervan heerlijk genoten zeg! De gehele show was prima uitgedacht en heb de mensen om mij heen ook alleen maar zien genieten :D

Dan de spektakelshow nog. Deze zou een half uur duren maar denk dat net de helft is gehaald. Erg zonde in mijn ogen want de show zat best prima in elkaar. Echte mooie kwaliteitsshells en mooie stepperbeelden. Had van mij echt nog wel 10 minuten langer mogen duren. daarnaast mistte ik ook echt een finale met een hele sloot salutes...wel een gemiste kans in mijn ogen.

Al met al dus dikke shows die je niet had mogen missen. Dat maakt dit festival echt uniek in zijn soort. Op naar volgend jaar!

hierbij een paar fotos van mijn kant, beter toch als je veel bewerkt, gemaakt door mijn paps:

rolnXXU.jpg

ghkT3LU.jpg

loV3WdP.jpg

UOCh1UN.jpg

rf3FYwX.jpg

DBAE5w3.jpg

1GGhMZb.jpg

VKCUdGT.jpg

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan