Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1.2" Giga Compound

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Die maat van de doos ook 120x80 bruut hoor

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door ivivuurwerk Bekijk bericht
      Hoe kan ik die ooit in mijn auto en in huis krijgen?
      Zie het helemaal voor me als ik die om 12 uur naar buiten til
      In je eentje gaat in ieder geval niet, even de buurman lief aankijken...
      Deze bak liep ook prima in elkaar over, geen tussen pauzes zoals je wel is heb met doorlont bakken

      Comment


        Maar heb je straks met compound geen 25 kg regel meer voor in huis??

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkgekkie Bekijk bericht
          In je eentje gaat in ieder geval niet, even de buurman lief aankijken...
          Deze bak liep ook prima in elkaar over, geen tussen pauzes zoals je wel is heb met doorlont bakken
          Uit deze post kan ik opmaken dat je hem al live gezien heb? Gefilmd? En hoe kan dat als die nooit is geleverd? Aan je foto kan ik wel zien dat je iets dichter erop zit dan ik..

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door ivivuurwerk Bekijk bericht
            Hoe kan ik die ooit in mijn auto en in huis krijgen?
            Zie het helemaal voor me als ik die om 12 uur naar buiten til
            Pallet met wieltjes eronder, gebruik ik al jaren ;)
            Stook verstandig, en niet in de buurt van dieren

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door ivivuurwerk Bekijk bericht
              Uit deze post kan ik opmaken dat je hem al live gezien heb? Gefilmd? En hoe kan dat als die nooit is geleverd? Aan je foto kan ik wel zien dat je iets dichter erop zit dan ik..
              Zo lees ik het inderdaad ook. Of is dit mischien een foto van de vuurwerkmania demo?

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door mark dalton Bekijk bericht
                Maar heb je straks met compound geen 25 kg regel meer voor in huis??
                Volgens mij blijft deze (kromme) regel gewoon bestaan, net als de 1kg pyrotechnische sas regel in België. Maar ze kunnen haast niet anders dan de boel gedogen, ik verwacht dan ook alleen trammalant bij echte excessen.

                Sowieso moeten we gewoon z.s.m. af van de 25 kg bruto regel, gezien de bruto/netto ratio per stuk vuurwerk gewoon niet te vergelijken valt. Cat 1 spul heeft soms een ratio van 1 op de 3 gram (=kruit), dat terwijl een flinke waaier al snel 1 op 7 is. Met andere woorden, 25 kilo aan cat 1 wondertollen is 8,33 kilo netto kruit. Bij waaiers is dat 3,5 kilo. Dat terwijl het grote spectakel vuurwerk voor een groter gevaar wordt aangezien. Wat bij de Aldi in de schappen ligt is qua brandbaarheid een stuk gevaarlijker dan wat bij de dealers in de bunker moet liggen.

                En dan is er ook nog de nieuwe regel dat je straks vuurwerk tot 25 kilo vrij mag invoeren vanuit België en Duitsland tussen 15 en 31 december. Dat is helemaal belachelijk, want dat betekent dus dat België en Duitsland stevig kan gaan concurreren met Nederlandse dealers. Waar je het in Nederland moet doen met 3 verkoopdagen, krijgen de buren nu twee weken. Als Nederlander mag je straks dus legaal in het buitenland dik voor de verkoopdagen vuurwerk het land in brengen, terwijl het verboden is om hetzelfde vuurwerk op dat moment in Nederland ter beschikking te stellen.

                Eén clusterfuck noemen we dat in de volksmond.
                Laatst aangepast door Arahon; 8 January 2017, 11:40.

                Comment


                  [QUOTE=Arahon;867748]Volgens mij blijft deze (kromme) regel gewoon bestaan, net als de 1kg pyrotechnische sas regel in België. Maar ze kunnen haast niet anders dan de boel gedogen, ik verwacht dan ook alleen trammalant bij echte excessen.

                  Sowieso moeten we gewoon z.s.m. af van de 25 kg bruto regel,

                  kijk wat is 25 kg nou??
                  dat je nou zegt een consument mag de laatste 3 dagen van het jaar max 150 kg vw in huis hebben
                  snap ik dat nog wel.
                  mits het een beetje normaal opgeslagen is toch

                  Comment


                    Wat een bak zeg. Alleen al met zo'n ding naar buiten lopen zal al een kick geven.
                    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                    Comment


                      iemand al een straatfilmpje van deze box? of

                      Comment


                        is nog niet op de markt verschenen, dit komende seizoen pas

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
                          Volgens mij blijft deze (kromme) regel gewoon bestaan, net als de 1kg pyrotechnische sas regel in België. Maar ze kunnen haast niet anders dan de boel gedogen, ik verwacht dan ook alleen trammalant bij echte excessen.

                          Sowieso moeten we gewoon z.s.m. af van de 25 kg bruto regel, gezien de bruto/netto ratio per stuk vuurwerk gewoon niet te vergelijken valt. Cat 1 spul heeft soms een ratio van 1 op de 3 gram (=kruit), dat terwijl een flinke waaier al snel 1 op 7 is. Met andere woorden, 25 kilo aan cat 1 wondertollen is 8,33 kilo netto kruit. Bij waaiers is dat 3,5 kilo. Dat terwijl het grote spectakel vuurwerk voor een groter gevaar wordt aangezien. Wat bij de Aldi in de schappen ligt is qua brandbaarheid een stuk gevaarlijker dan wat bij de dealers in de bunker moet liggen.

                          En dan is er ook nog de nieuwe regel dat je straks vuurwerk tot 25 kilo vrij mag invoeren vanuit België en Duitsland tussen 15 en 31 december. Dat is helemaal belachelijk, want dat betekent dus dat België en Duitsland stevig kan gaan concurreren met Nederlandse dealers. Waar je het in Nederland moet doen met 3 verkoopdagen, krijgen de buren nu twee weken. Als Nederlander mag je straks dus legaal in het buitenland dik voor de verkoopdagen vuurwerk het land in brengen, terwijl het verboden is om hetzelfde vuurwerk op dat moment in Nederland ter beschikking te stellen.

                          Eén clusterfuck noemen we dat in de volksmond.
                          En dan te weten dat je meer dan 200 kg cat1 in huis mag hebben.

                          Comment


                            Had altijd begrepen dat compound niet meer dan 2KG NEM mag zijn, vraag me af wat hier dan het addertje onder het gras is. Daarnaast mag je per huishouding maar 25KG brutogewicht. Tenzij je dit product in 3 delen kan opslaan okay, maar gezien het compound is lijkt mij dat niet het geval. Ik ben benieuwd wat ons hierover verteld kan worden door de importeur.

                            Comment


                              Zal het vast goed doen bij de "nep Rolex/ Breitling, gouden ketting, afgetrapte Mercedes (of elk ander luxe merk auto), sportschool typetjes" die geen verstand hebben van vuurwerk, dit bakbeest. "Kijk mij eens, ik heb de grootste"..... maar mij niet gezien. Zoiezo vind ik compound ruk met de verplichte pauzes tussen de cakes. Ik hou het wel bij m'n onstekertjes.

                              Mijn schatting: 20 x 32 euro = 640 euro. Dat verwacht ik ongeveer als winkelprijs.

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door Pyromovies HD Bekijk bericht
                                Zal het vast goed doen bij de "nep Rolex/ Breitling, gouden ketting, afgetrapte Mercedes (of elk ander luxe merk auto), sportschool typetjes" die geen verstand hebben van vuurwerk, dit bakbeest. "Kijk mij eens, ik heb de grootste"..... maar mij niet gezien. Zoiezo vind ik compound ruk met de verplichte pauzes tussen de cakes. Ik hou het wel bij m'n onstekertjes.

                                Mijn schatting: 20 x 32 euro = 640 euro. Dat verwacht ik ongeveer als winkelprijs.

                                Ik vind dit echt een beetje apart wat je hier zegt. Dus je moet een sportschool patserige zijn?
                                Kijk is gewoon het filmpje is toch gewoon een prachtige box.
                                Ik ben hier wel voor in hoor prachtige show in de straat.
                                Voorbeeld: dit jaar had ik de thrillseeker van fireworks for all 9 cakes was een prachtige show.

                                Het heeft met smaak te maken jij wilt liever met je ontstekertje spelen andere hier op het forum vinden dit top.

                                Comment

                                Working...
                                X