Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1.2" Giga Compound

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door Pyromovies HD Bekijk bericht
    Ik begrijp wat je zegt.
    Maar inderdaad laten we teruggaan naar deze fantastische box hahaha .
    Maar puur nieuwsgierigheid wat is het nadeel aan het compound vuurwerk want je bent er niet zo positief over en ik ben er juist heel positief over
    War zijn de minpunten van compound?

    Comment


      Als de fabrikanten zich aan de gestelde eisen gaan houden van compound zou er volgens mij minimaal 5 seconden tijd tussen twee cakes moeten zitten. Ik heb dan veel liever een afstandbediening in m'n hand waarmee ik zelf bepaal wanneer de volgende cake omhoog gaat.

      Tevens vind ik het geen fijn idee dat alles dus al aan elkaar zit en ik dus meer moeite moet gaan doen (uit elkaar halen van de verbindingen) als ik een ander idee heb over de volgorde die mijn show moet hebben dan dat de ontwerper destijds had toen hij de compound cake ontwierp. Ik ben nogal van alles op mijn manier doen, maar dat is wel duidelijk denk ik hahaha.

      Derde nadeel wat ik zie is dat mensen die niet zoals wij dagelijks met vuurwerk bezig zijn en er dus stukken minder vanaf weten, wel eens de fout zouden kunnen gaan maken (evt dronken of op andere wijze onder invloed tijdens "ons" feest) dat ze in die 5 seconden "pauze" gaan denken dat de box uit is gegaan en er dan met het koppie boven gaan hangen om te kijken wat er aan de hand is. Ik maak me zorgen dat compound weleens voor meer gewonden zou kunnen gaan zorgen.

      Comment


        met regelmaat lees ik dat het om max 5 sec gaat

        Comment


          Dit zal ongetwijfeld een brute box worden, maar aan de verpakking zal nog echt gesleuteld moeten worden.
          Ten eerste is het niet handzaam, ten tweede te zwaar en ten derde kunnen complete leken denken dat het om illegaal vuurwerk gaat (afmetingen rieken ernaar) en je aangeven om niets.

          Bovendien, 20 cakes allemaal in compound opstelling met een vertraging van rond de 5 seconden in deze opstelling. Dat is mogelijk vragen om problemen.

          Iemand zei al op dit forum dat sommige winkels gewoon smijten met dozen en het ze niets kan schelen. Een doos van dit formaat en gewicht is niet eenvoudig te handlen en zou dus zomaar uit je handen kunnen glippen. Als je daarbij optelt dat het gros van het vuurwerk van NL de laatste paar maanden van het jaar (al dan niet in alle haast) wordt geproduceerd, lijkt het compoundgebeuren voor deze box mij wel fragiel over te komen en beschadigingen in de verbindingen niet uit te sluiten. En dan krijg je inderdaad situaties als iemand eerder in dit topic beschreef; mensen die halverwege toch gaan kijken wat er aan de hand is met mogelijk nare gevolgen.

          Als ik Vuurwerkmania was zou ik deze box gewoon verkopen als 5 cakeboxen van elk 4 cakes in een cakebox A-B-C-D-E opstelling. Stukken handzamer en veiliger aangezien je gewoon kunt zien wat er per box gaande is. Bij compoundboxen hangen de lontjes immers "buitenboord" zoals in Duitsland of niet dan?

          Comment


            ARBO technisch gezien moet je deze met een machine verplaatsen gezien deze boven de 50KG weegt. Boven de 23KG in de meest gunstige situatie moet je al met meerdere personen tillen. Boven de 50KG moet je dus gaan werken met een heftruck of steekwagen.

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
              ARBO technisch gezien moet je deze met een machine verplaatsen gezien deze boven de 50KG weegt. Boven de 23KG in de meest gunstige situatie moet je al met meerdere personen tillen. Boven de 50KG moet je dus gaan werken met een heftruck of steekwagen.
              Ja dat is een van de nadelen.

              Welke winkel heeft nou een heuse vorkheftruck? Die grotere a la VuurwerkOutlet, Haokan enzovoorts vast wel, maar de kleinere lokale dealers niet. Die gebruiken mooi dat palletding van de vrachtwagen en dan puur voor het uitladen.

              Ik heb nog geen steekwagen gezien waar een 80/100cm brede doos op kan. Op een kleinere steekwagen kan het vast wel, maar als die doos meegeeft, krijg je al gauw bungelende cakes.

              En welke dealer wil nou 2 of 3 man aan het verplaatsen van een doos besteden? Dat is geen snel geld, dus ik verwacht zoals jij (of iemand anders) hier al zei dat als deze box al verkocht wordt, het er slechts een handvol van zullen zijn (2/3 stuks) en dan lang niet bij iedereen. Bovendien, als je maar een kleine winkelier bent, ben je met een paar boxen zo tegen je bunkerlimiet.
              Laatst aangepast door Flashing_Diamond; 8 January 2017, 20:55.

              Comment


                Toevallig werd mijn bestelling bij Mega Vuurwerk Leeuwarden met een vorkheftruck voorgereden. Maar dat zal eerder uitzondering dan regel zijn.

                Comment


                  Deze box is 60KG en komt waarschijnlijk niet met 20 cakes op de markt, maar misschien nog wel in delen

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
                    Toevallig werd mijn bestelling bij Mega Vuurwerk Leeuwarden met een vorkheftruck voorgereden. Maar dat zal eerder uitzondering dan regel zijn.
                    De 29e tussen 6 en half 7? Dat was een beste lading inderdaad..

                    Comment


                      Hehe ja dat klopt. Beroemd en berucht in de tussentijd.

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door rickagovv Bekijk bericht
                        Deze box is 60KG en komt waarschijnlijk niet met 20 cakes op de markt, maar misschien nog wel in delen
                        Oo vertel wat weet jij wat wij niet weten

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
                          Ik ben ook sportschool type ? Ik werk er zelfs ik heb geen mercedes en ook geen gouden ketting en wel verstand van vuurwerk...
                          Dan val je duidelijk niet in de groep die ik omschreef :-)

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door wigster23 Bekijk bericht
                            Oo vertel wat weet jij wat wij niet weten
                            Ik heb het gevraagd aan Vuurwerkmania ;)

                            Komt die compoundbox met 20 cakes ook dit jaar?
                            Antwoord:
                            Delen er van wellicht.
                            Ding weegt 60 kilo
                            Is ook nog niet duidelijk of die compound regel er komt en of het 2 of 3 KG word.

                            Comment


                              Vraag me af in hoeverre gewicht een punt is want de grootste Pyro Show van Wolff is ook 29kg in een doos...

                              Comment


                                Hmmm ik vind het allemaal maar een beetje overdreven, wil je een flinke show zijn er toch tientallen andere opties.
                                Dit is een pure publiciteit stunt geweest als we allemaal een beetje wakker zijn en normaal nadenken gaat dit er nooit komen en stiekem moeten we dat ook niet willen want wat je in de media te zien krijgt is alleen een doos met 75kg erop en hoppa heel azijn zeikend Nederland gaat weer janken.

                                Comment

                                Working...
                                X