Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Funke consumentenvuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
    Wat een bruut ding die Mei Banfa!!
    Echt niet normaal.. Waarom zie dit er nou toch zoveel beter uit dan de NLse boxen? Geen verschil in regelgeving toch?

    Comment


      Dit zou toch ook gewoon een sample kunnen zijn net als die dikke demo boxen van bijv Mania

      Comment


        Zijn dit geen omlabelingen dan van de luypaers boxen?
        Lijkt er wel op, zijn qua schoten -188 en 206- ook gelijk.

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door JeRe Bekijk bericht
          Echt niet normaal.. Waarom zie dit er nou toch zoveel beter uit dan de NLse boxen? Geen verschil in regelgeving toch?
          Weet ik niet naar welke boxxen jij kijkt? Maar zijn er zat die net zo goed zijn. Het zit hem in de snelheid en de diversiteit van de effecten daardoor oogt het anders

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door chupinazo Bekijk bericht
            Zijn dit geen omlabelingen dan van de luypaers boxen?
            Lijkt er wel op, zijn qua schoten -188 en 206- ook gelijk.
            Staat op de vorige pagina ook.

            Zo uniek is Zena ook weer niet bezig dus.

            Comment


              Nogmaals Luypaers zijn grootste boxen zijn omlabelingen van deze Funke boxen en niet andersom!
              Fireworks it's an art not a crime

              Comment


                Sorry maar als ik dit zie, vind ik dit best onkunde van Funke, 10 cakes moet je doorverbinden. Terwijl de wet compounds van 2 kg toestaat. Of sla ik hier de plank volkomen mis

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door Jantjebeton1981 Bekijk bericht
                  Sorry maar als ik dit zie, vind ik dit best onkunde van Funke, 10 cakes moet je doorverbinden. Terwijl de wet compounds van 2 kg toestaat. Of sla ik hier de plank volkomen mis
                  Ja doorgelont is tot max 2KG kruit en een assortiment heeft geen maximale kruitinhoud, enkel een maximale bruto gewicht van 25KG.

                  Comment


                    Dus de Funke cakes zullen een maximale kruit inhoud hebben van 5kg wat ik betwijfel. Dan beter toch 2 compounds.

                    Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
                    Ja doorgelont is tot max 2KG kruit en een assortiment heeft geen maximale kruitinhoud, enkel een maximale bruto gewicht van 25KG.

                    Comment


                      Mashang en Mei benfa zijn er dus ook in Luypaers versie of is het aantal schoten toeval?
                      BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

                      Comment


                        Correct! De Kilimanjaro Leopard en de White siberian tiger wel te verstaan
                        Fireworks it's an art not a crime

                        Comment


                          Mei Banfa is erg gaaf. Gelukkig is Funke gestopt met die 20mm onzin.
                          Deze boxen zijn enkel 25 en 30mm.

                          Maar deze schikking in de doos is vragen om vonkoverslag.
                          Onder het visco zit er rood quickfuse.

                          Dat klapt heel heftig in het rond en ligt nog minutenlang na te smeulen.
                          Enkele centimeters verder zit dan het volgende stukje quickfuse.

                          Als het tegenzit schiet dit ding in 1 keer leeg...
                          Ik snap niet dat men hier niet op let, nochtans staat Funke bekend om oog voor detail.

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door Jantjebeton1981 Bekijk bericht
                            Sorry maar als ik dit zie, vind ik dit best onkunde van Funke, 10 cakes moet je doorverbinden. Terwijl de wet compounds van 2 kg toestaat. Of sla ik hier de plank volkomen mis
                            Ik denk dat ze vooral op veilig spelen, zeker wat betreft de wet in België.
                            Met bijna 5kg kruit per box willen ze denk ik zo weinig mogelijk risico nemen met die belachelijke regelgeving over kilo's.
                            Er staat duidelijk op de doos "oververpakking", dus de klant koopt in principe allemaal losse delen.
                            Volgens mij is het om de winkeliers in te dekken.

                            Comment


                              Wat kosten deze 2 bakken bij Zena BE? Staan namelijk nog niet op de site.

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door VWBE Bekijk bericht
                                Ik denk dat ze vooral op veilig spelen, zeker wat betreft de wet in België.
                                Met bijna 5kg kruit per box willen ze denk ik zo weinig mogelijk risico nemen met die belachelijke regelgeving over kilo's.
                                Er staat duidelijk op de doos "oververpakking", dus de klant koopt in principe allemaal losse delen.
                                Volgens mij is het om de winkeliers in te dekken.
                                Een F2 compound mag maximaal 2kg kruit bezitten, bijna alle Funke compounds zitten ver boven dat kruitgewicht.

                                Het systeem van vorig jaar dat cakes elkaar zelf aanstaken (in het ideale geval) is door de notified bodys verboden geworden (of was het al).

                                Vandaar dat je nu het systeem ziet bij Funke wat we al langer kennen in Nederland. Alleen heeft Funke het wel iets verder uitgewerkt door koperdraad in de viscolonten te verwerken zodat je ze makkelijk aan elkaar kunt draaien. En wat alluminium stickers worden meegeleverd om de lonten af te dekken om vonkoverslag te voorkomen.

                                Gijs van Zena legt heel duidelijk uit in de video hoe je het beste en makkelijk de cake kan verbinden. Alleen vergeet die een belangrijke functie van de plakbandjes deze zijn er namelijk niet alleen om de lonten bij elkaar te houden daarvoor dient de koperdraad, maar het is juist de bedoeling dat je de lonten zover mogelijk met de plakband dekt juist om vonkoverslag te voorkomen.

                                Praktisch is het zeker niet, maar we zullen het er mee moeten doen voorlopig. Kwa betrouwbaarheid is het wel een vooruitgang, vorig jaar zijn er geregeld cakes op de helft blijven staan omdat het ''doorbrand'' systeem zeker niet altijd even betrouwbaar functioneert. De kans dat ie nu tussendoor stopt is vrijwel nihil.

                                Comment

                                Working...
                                X