Zwolle: 30-04-2012

stefantvs

VWC lid
Datum: 30-04-2012
Provincie: Overijssel
Plaats: Zwolle
Straat: Rodetorenplein
Tijd: tussen 21.30 uur en 00.00 uur
Wie: Wagenvoort
Wat: professioneel vuurwerk
Waarom: Koninginnedag

Publicatiedatum: 21 maart 2012
Type: vuurwerkvergunning
Termijn: 16 maart 2012 - 27 april 2012

Vuurwerkbesluit
Gedeputeerde Staten van Overijssel delen mee dat zij besloten hebben een ontbrandingstoestemming op grond van artikel 3B.1, lid 3 onder a van het Vuurwerkbesluit te verlenen aan Wagenvoort Vuurwerk BV. De aanvraag betreft het tot ontbranding brengen van professioneel vuurwerk op 30 april 2012 op het Rodetorenplein in Zwolle. Het tijdstip van afsteken op 30 april 2012 ligt tussen 21.30 uur en 00.00 uur.

Het besluit is vanaf 16 maart 2012 gedurende zes weken in te zien:
op http://www.overijssel.nl/loket/bekendmakingen, in het provinciehuis te Zwolle en het gemeentehuis te Zwolle

In het besluit kun u ook lezen over de mogelijkheid voor het indienen van bezwaar.
Het besluit is verzonden op 15 maart 2012 en belanghebbenden kunnen bezwaar indienen tot 27 april 2012

eigenlijk best vreemd dat ze die show van locatie verplaats hebben .
wat was er mis met het wezenlanden park .
het zal we weer een een stelletje bange vogels liggen zeker

Ik denk dat het vuurwerk vooral is ten opluistering van het dance-feest aldaar, dus ik weet niet of je echt een showtje moet verwachten.

Beste jordie, bedankt voor je info.

Ik kan helaas de begin post niet aanpassen.
Hopelijk kan/wil een mod dit doen.

Nogmaals bedankt voor de informatie.

M.v.g
stefan

Queendance Zwolle in een nieuw jasje
vrijdag 20 april 2012

Zwolle - Op zondag 29 en maandag 30 april kleurt het Rodetorenplein weer oranje voor Queendance. Het inmiddels bekende gratis feest krijgt dit jaar een nieuw jasje. Organisatoren Las Rosas Events en High Energy Events hebben flink uitgepakt met live artiesten, een spectaculaire vuurwerkshow en een groots podium.

Conform de afspraken met de gemeente is de programmering van Queendance dit jaar een stuk breder. Natuurlijk blijft elektronische muziek een rol spelen. Maar bij de keuze voor DJ’s en live artiesten is constant rekening gehouden met de wens van de gemeente om het feest breder toegankelijk te maken. Resultaat is een indrukwekkende line-up met internationale artiesten. De muziekgenres variëren, om te zorgen dat er geen specifieke doelgroepen overheersen op het plein. Want Koninginnedag is voor iedereen. De zoektocht naar DJ’s en artiesten met een toegankelijk repertoire en een brede doelgroep heeft geleid tot een programmering met zeer bekende namen. Sidney Samson, één van de populairste DJ's van dit moment, zal tijdens Queendance zijn draaikunsten vertonen.

Samson maakte remixes voor onder anderen Rihanna, Kelly Rowland en Pittbull. Hij is op dit moment met een tour door de VS bezig is. Ook zijn o.a. Erick E, Gregor Salto feat Chappel, Funkerman, Tony Cha Cha en DJQuintin op het Rodetorenplein te vinden. De volledige line-up staat op de speciale Facebook pagina van het evenement.

Vuurwerkshow

Het traditionele vuurwerk van de Oranjevereniging zal dit jaar voor het eerst worden afgestoken op het Rodetorenplein. Een spectaculaire happening. Het vuurwerk zal zowel vanaf pontons als uit het podium komen, en is geregisseerd op speciaal voor deze gelegenheid gecomponeerde muziek. Ook is er een begeleidende lichtshow.

Bron

dat zal even wennen zijn .
want ik vond het wezenlandenpark eigenlijk wel wat hebben .
sterker nog ik vind dat een veel betere locatie dan midden in de stad .

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Gepubliceerd op 30 apr 2012 door RegioZwolle

Koninginnedag
High Energy Events en Las Rosas Events pakken flink uit tijdens Queendance Zwolle. Ook tijdens Koninginnedag wordt er een hele dikke club en house line-up gepresenteerd. Met dj's als Erick E, Sidney Samson en Gregor Salto worden de club- en houseliefhebbers op hun wenken bediend. Naast deze dikke line-up wordt ook het podium groter en de aankleding van het Rodetorenplein spectaculairder. Als klap op de vuurpijl zal er om 22.00 uur, in samenwerking met de Oranjevereniging, een dikke vuurwerkshow te bewonderen zijn. Queendance wordt op 30 april afgetrapt om 14.00 uur en zal duren tot 01.00 uur!

mijn vader en ik stonden bij dat podium naar het vuurwerk te kijken .
nou werkelijk waar slechter kon je het niet treffen . :angry:
het stonk daar naar bier, je struikelde over de rotzooi, en de grond onder mijn voeten plakte .
als je achter aan stond was de nood uitgang moeilijk te vinden
ouder met kinderen stonden tussen dat hossende volk vuurwerk te kijken . :no:
ik vond dat werkelijk waar een waardeloze plek om vuurwerk te kijken .
die ambtenaar die deze locatie verzonnen heeft mag van mij een beste schot door zijn *****n hebben :angry: .
maar goed we weten nu inmiddels waar we wel moeten staan .
toch blijf ik het wezenlanden park de aller beste locatie je daar alle ruimte
de show was best leuk om naar te kijken .
ik vond dat Bengaalse vuur aan het podium een leuk begin

als ik eerlijk ben heb ik het idee dat de finale een beetje in de soep liep.
De hele tijd wordt er vanaf 3 pontons geschoten en in de finale vanaf 1?
Als dit wel de bedoeling was, dan vond ik het niet zo heel sterk.
Verder een leuk showtje. Wel gaaf dat er vanaf meerder plekken geschoten werd.
Ook leuk met de afwisseling op het podium.
Jammer dat ik niet in Zwolle was, anders was ik zeker gaan kijken.
greetzzz

Ik stond bij mijn zuster op 't dakterras te kijken. Had geen zin aan die dronken massa. ik sluit me er ook bij aan dat het een beroerde plek is om een showtje te schieten. in het weezenlanden park kan je groter uitpakken!
Verder vond ik het showtje zelf bijzonder. het waren 2 pontons, waarbij op het laatst 1 niet meewerkt.

mijn mening? t ging nergens over. :bye:

Back
Bovenaan