Zwaar vuurwerk vaker online verkocht

Leuk dat een stelletje politieagenten zich weer hebben benoemd in Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers, terwijl ze 0,0% verstand hebben van vuurwerk.
Sinds dat internet bestaat en mensen dingen kunnen bestellen via internet gebeurt het al.
En het handgranaat verhaal komt steeds minder geloofwaardig over (Wat het toch al niet was)

Van bommen hebben ze blijkbaar ook totaal geen verstand anders zou je de vergelijking niet maken:bonk:

Nieuwsberichtgeving op NOS.nl is aangepast. De taskforce pleit nu voor een verbod op zware knallers in professionele vuurwerkshows. Zie NOS.l.

De klucht wordt steeds lachwekkender.
Inderdaad, dit las ik vanochtend ook al. Mag ik even heel hard lachen?! Dank u. Wat een ongeinformeerde onzin weer.

De propagandamachine van onze staatsgecontroleerde media is weer lekker bezig...

Nu ken ik een hoop knallers maar de Super Bus is dus nieuw voor mij?!

En verbod op zware knallers in shows?!
What's next? siereffecten verbieden in shows?

yups, elke professionele show gebruikt namelijk Delova Rana's in hun show.
en als de show is afgelopen krijgt elke toeschouwer er 4 mee naar huis voor de prijs van 1.
pffff, misschien moeten ze een keer mensen inschakelen die er echt verstand van hebben.
greetzz
Edit: zie dat RedBaron iets vergelijkbaars heeft neergezet. Ik heb inmiddels een bericht gedaan naar NOS.

Maar snap het nou; NOS moet dit zo zeggen van de overheid. Net als jaren geleden nog werd gedaan of je bij Alpeco zinkies kon kopen en er werd gezegd dat je daar geen prof met KvK meer kon kopen terwijl dat toen nog wel het geval was. Overheid probeert via NOSjournaal (en de rest volgt) de publieke opinie en massa-gedrag te beïnvloeden... Neemt echt gruwelijke vormen aan als je er bewust van wordt; want welk nieuws is dan nog wél betrouwbaar??

Ik kende trouwens die Big Boy ook niet die ze nou aldoor op 't nieuws laten zien...lijkt wel een omlabeling van een 3" Delova? Ook gezien het 'Profi' ervoor?

Maar snap het nou; NOS moet dit zo zeggen van de overheid. Net als jaren geleden nog werd gedaan of je bij Alpeco zinkies kon kopen en er werd gezegd dat je daar geen prof met KvK meer kon kopen terwijl dat toen nog wel het geval was. Overheid probeert via NOSjournaal (en de rest volgt) de publieke opinie en massa-gedrag te beïnvloeden... Neemt echt gruwelijke vormen aan als je er bewust van wordt; want welk nieuws is dan nog wél betrouwbaar??

Telegraaf en AD, RTL doen net zo hard mee.

Ik vraag me af waarom ze nou altijd de vergelijking met die handgranaat erbij halen?
Die vergelijking loopt toch helemaal mank?
Een handgranaat is gemaakt van (gehard)staal, die bovendien een holle wand heeft gevuld met kleine kogeltjes. Als zo'n granaat uitelkaar spat, dan vliegen de splinters met de kogeltjes met een snelheid van >1km/s(!) alle kanten op, bedoelt om (zoveel mogelijk)mensen te verwonden/uitschakelen of te doden, en gebouwen te doen beschadigen.
Heeft niets maar dan ook helemaal niets met vuurwerk te maken, dat soort "oorlogstuig".
Zo'n stuk vuurwerk is toch gemaakt van geperst karton/pakpapier dat gewoon verpulvert. Enkele stukken zullen hooguit een 10tal meters ver komen, anders dan bij metaalsplinters wat wel 100-den meters ver kan komen.
Enne hoe weten ze nou dat die dingen de kracht hebben van 6x een cobra 6, hebben ze dat gemeten, berekend, of geschat?
En had een cobra (of zelfs een simpele nitraat) al niet de kracht van die bekende handgranaat?

Laatst bewerkt:
Inderdaad, dit las ik vanochtend ook al. Mag ik even heel hard lachen?! Dank u. Wat een ongeinformeerde onzin weer.

De propagandamachine van onze staatsgecontroleerde media is weer lekker bezig...
zag net dat sbs6 ook al op de kar is gesprongen dus krijgen we dit gedoe weer tot morgen ochtend te zien bi herhalingen van hart van nederland

Kijken naar SBS6 is een keus die ik niet begrijp... :p Morgenochtend zie ik het niet meer op NOS, 's avonds om 18u ook niet en dat is al het nieuws dat ik meekrijg, gelukkig, laat staaaan SBS, Telegraaf en meer van dat soort pulpmedia.

Ik vraag me af waarom ze nou altijd de vergelijking met die handgranaat erbij halen?
Een handgranaat is gemaakt van (gehard)staal, die bovendien een holle wand heeft gevuld met kleine kogeltjes. Als zo'n granaat uitelkaar spat, dan vliegen de splinters met de kogeltjes met een snelheid van >1km/s(!) alle kanten op, bedoelt om (zoveel mogelijk)mensen te verwonden/uitschakelen of te doden, en gebouwen te doen beschadigen.
Heeft niets maar dan ook helemaal niets met vuurwerk te maken, dat soort "oorlogstuig".
Zo'n stuk vuurwerk is toch gemaakt van geperst karton/pakpapier dat gewoon verpulvert. Enkele stukken zullen hooguit een 10tal meters ver komen, anders dan bij metaalsplinters wat wel 100-den meters ver kan komen.
Enne hoe weten ze nou dat die dingen de kracht hebben van 6x een cobra 6, hebben ze dat gemeten, berekend, of geschat?
En had een cobra (of zelfs een simpele nitraat) al niet de kracht van die bekende handgranaat?

De media noemde 4-5 jaar geleden, een nitraat al een nitraatgranaat. Heb deze vergelijking meerdere malen gehoord.

Filmpje hier onder @ 2 min 35 word de term nitraat granaat door een politie woordvoerder gebruikt. Zegt genoeg over de kennis van deze malloten. Ook word Enschede er weer vrolijk bijgehaald

http://www.youtube.com/watch?v=wDy9DI3k8pc

Die vergelijking van groot knalvuurwerk met een handgranaat slaat altijd al volledig mank. In een handgranaat zit gemiddeld 60 gram TNT, een HE (High Explosive).
Flashkruit is een LE (Low Explosieve) en heeft 1/15 x de kracht van TNT.
Anders zag men de soldaten in Afghanistan wel met salutepijlen schieten en met Cobra's gooien.

Kortom, de politie en media l***en in dit geval dus maar wat.

Brabantse jongeren verkopen vuurwerk via Twitter

Brabantse jongeren verkopen vuurwerk via Twitter

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Gepubliceerd op 5 nov 2012 door omroepbrabant

Brabantse jongeren bieden massaal vuurwerk aan via social media, blijkt maandag uit een inventarisatie van Omroep Brabant. Daardoor is het erg makkelijk om aan zwaar vuurwerk te komen met alle gevolgen van dien. Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers luidt de noodklok.

Heb het net op het nieuws gezien.
Ik heb toch liever een paar mooie potten dan zulke knallen.
Me vriendin zegt al dat vuurwerk zonde van me geld is, maar ik vind dit soort vuurwerk pas echt zonde van me geld.

Dat dit gebeurde was natuurlijk al veel langer bekend maar alleen het feit dat het ook via marktplaats gebeurd verbaasd mij best wel omdat je daar toch een report knop hebt etc.
Maar of het nu in onze ogen wel of geen verstand hebben van vuurwerk agenten zijn, toch hoop ik dat ze deze handel in de kiem kunnen gaan smoren want het natuurlijk te belachelijk voor woorden dat er gasten met die handel rond lopen waar ik mijn vuurwerk straks sta af te steken met mijn kids !!

30915130282-orig.png

Inmiddels van marktplaats afgehaald. De snuggerheid van deze persoon is ver te zoeken.

Vandaag op school het gesprek van de dag dat iedereen die "big boys" wil hebben, de media maakt gewoon goede reclame voor dit spul... Wanneer stopt de overheid dit een keer?

Back
Bovenaan