Zwaar vuurwerk opgespoord met legermicrofoons

Ik wil wel eens zien wat dit ding in de praktijk doet gezien er theoretisch echt geen snars van klopt.

Ik geloof niet dat jij die dingen gaat zien,die hangen vast met luchtankers hoog en droog.

Ik zou het eerlijk gezegd echt niet weten. Als ik weet waar ze geplaatst zijn kan ik altijd een kijkje nemen of er wat te zien valt. In de start post staat: Op vijf plaatsen worden microfoons opgesteld die in een straal van 3 kilometer elke knal detecteren. Ik denk dus dat ze wel wat meer inzetten dan standaard microfoontjes (waarmee ze mensen in huizen afluisteren bijvoorbeeld). Maar we zullen afwachten.

Shells doorgelont in W-shape schieten wordt dan ook wel lachen! "Decoy"
"Henk waar was die explosie van die mega vuurwerkbom nou?"

Als het inderdaad counter fire installaties zijn dan maakt dat het alleen makkelijker

Is dit niet gewoon weer zo'n bluf-bangmaakpersberichtje van de politie/'bommenbrigade'? Bedoeld ter afschrikking? Lijkt me behoorlijk kostbaar. Veel gedoe en ook niet praktisch want de daders zijn hoe dan ook te snel gevlogen. Mocht het inderdaad nep zijn dan werkt het wellicht wel, gezien het feit dat ook hier iedereen er vrij serieus op reageert...

Kan heel goed fake zijn. Aan de andere kant wil het leger meer zichtbaar zijn...kijk naar de huiszoekingen met legereenheden..., is het goede oefening voor de betrokken eenheid, en is het al lang bestaande techniek waarmee lanceringen van artillerie worden getraceerd

Dit bericht stond ook in het klein op de voorpagina van het Leids Dagblad.. Ik denk wel dat het serieus is, alleen betwijfel ik of het gaat werken.

Back
Bovenaan