Zwaar stuk vuurwerk gegooid op Grote Markt; EOD ingezet

ylke

VWC lid
Op de Grote Markt in Almere Stad is in de nacht van vrijdag op zaterdag een zwaar stuk vuurwerk gegooid. De EOD heeft het explosief onschadelijk gemaakt.

De politie meldt dat een zwaar stuk vuurwerk in een horecagelegenheid is gegooid. Niemand is daarbij gewond geraakt. Het stuk zwaar vuurwerk, een zogenaamde Cobra, lag op het plein. Agenten hebben een deel van de Grote Markt ruim afgezet in afwachting op de Explosieven Opruimingsdienst van Defensie.

Na een kort onderzoek door de EOD is het vuurwerk meegenomen naar de Odeonstraat achter het politiebureau. Daar is het stuk vuurwerk onderzocht, ingegraven en gecontroleerd tot ontploffing gebracht.

Aanhouding
De politie meldt dat een 32-jarige man uit Almere is aangehouden. De politie doet onderzoek.

Bron

Dit breekt toch wel mijn klomp, de f*%^$@g EOD voor een Cobra. Dit is toch wel het toppunt van belastinggeldverspilling haast.

Naja to be fair mannen, als je niet weet wat voor vuurwerk het is, maar wel kan zien dat het illegaal en zwaar is zou ik als agent ook zeggen: hier word ik niet voor betaald laat de EOD t maar doen.

Naja to be fair mannen, als je niet weet wat voor vuurwerk het is, maar wel kan zien dat het illegaal en zwaar is zou ik als agent ook zeggen: hier word ik niet voor betaald laat de EOD t maar doen.

Helemaal waar. En het wordt eens een keer "zwaar vuurwerk" genoemd in de media ipv vuurwerkbom :D

Fair enough maar dit schaar ik toch echt onder het kopje "sensatiezoekerij".

dus jij pakt zo even een Cobra op met je blote klauwtjes die niet is afgegaan ?

Ligt er aan, als die niet is aangestoken maar gewoon op de grond is gegooid. Je kan toch gewoon met zo'n knijparm hem oppakken en in een bak met zand of water doen? EOD er bij vind ik gewoon overdreven.

De politie meldt dat een zwaar stuk vuurwerk in een horecagelegenheid is gegooid. Niemand is daarbij gewond geraakt.

Wat een idioot artikel zeg, niemand is gewond geraakt... duhhhh hij is toch niet af gegaan.

En daarna : het stuk vuurwerk lag op een plein, terwijl er daar voor werd gezegd dat het een gelegenheid werd ingegooid ?

Wat een idioot artikel zeg, niemand is gewond geraakt... duhhhh hij is toch niet af gegaan.

En daarna : het stuk vuurwerk lag op een plein, terwijl er daar voor werd gezegd dat het een gelegenheid werd ingegooid ?

Onjuiste amateuristische berichtgeving dus.
Ik mag toch aannemen dat er daar in het centrum overal cams hangen, dus dadertje identificeren zou toch allang gepiept moeten zijn?
En dat onschadelijk maken van die cobra... een emmer water doet dat ook, maarja die EOD- ers gun je ook eens een onschuldig knalletje als afleiding:-)

Back
Bovenaan