Zoelen 12-12-2011

Ik heb een zeer leuke demo gezien en ik/we zijn zeer onder de indruk van de Cafferata producten.
Ook de finale was weer super, mooie shells gezien en perfect voor het oud en nieuw sfeertje.
Na de demo zijn Jawe, Darksoul en ik nog even naar binnen geweest en hebben we bijgepraat met de verkopers/verkoopsters.

Leuke demo gezien en erg gastvrij ontvangen door de crew van Damen.
Ik heb foto's gemaakt deze zet ik als ik tijd heb online.

Een zeer leuke demo gezien bij Damen. Naast de producten die er geschoten werd,was er ook een leuke toegift van een profshow waar een aantal mooie 8 inchers te zien waren.
Op het laatst toch nog even schikken van die tronada's.:)
Gerco en Jorik bedankt voor de gezelligheid en de mensen van Damen bedankt voor de gastvrijheid.

Ik heb ook weer een erg leuke demo gezien :) Erg goed dat Damen is overgestapt op Cafferata, want GBV is gewoon niet meer van deze tijd. Met Cafferata wordt er meteen een totaal andere klasse siervuurwerk in de zaak gepresenteerd.
De demo begon een beetje laat, maar zat goed in elkaar. Erg leuke cakes heb ik gezien, zeker van Cafferata. Dit merk vult Marijn goed aan. Waar Marijn erg speciale effecten heeft met veel rariteiten, fluiters en staarten, heeft Cafferata voornamelijk showbakken met keiharde burst en grote boeketten. Ja, Cafferata heeft mij vanavond positief verrast, want ik kende dit merk nog nauwelijks :)
De demo werd afgesloten met een erg toffe prof show. Qua hoeveelheid niet zo veel misschien (ca. tien blokken en ca. 30 shells), maar wel erg gave dingen! Er werden maarliefst negen shells van 8" geschoten!! Deze waren ook nog eens verschillend in uitwerking en merk. De kwaliteit ervan was zeer zeker goed. Ik heb er van genoten :) Gewoon lekker zo dichtbij mogelijk staan en een stelletje 8" shells de lucht in zien gaan.

Het weer was prima (de wind stuurde wat rommel het publiek in :p) en de opkomst behoorlijk.
Cora, jawe en Cigarman, bedankt voor de lift! :thumbsup:

Ik heb een paar foto's mogen maken op het veld. Bij deze!

280utsk.jpg

11vntc7.jpg

m7w515.jpg

sg03gz.jpg

Films later deze dag...

Laatst bewerkt:
Een zeer leuke demo gezien bij Damen. Naast de producten die er geschoten werd,was er ook een leuke toegift van een profshow waar een aantal mooie 8 inchers te zien waren.
Op het laatst toch nog even schikken van die tronada's.:)
Gerco en Jorik bedankt voor de gezelligheid en de mensen van Damen bedankt voor de gastvrijheid.

Dat was idd ff schrikken op het laatst, maar was in een tronada?

Was ongetwijfeld een tronada. Als Harrieboem de demo heeft gedaan dan kan het haast niet anders dan dat er ook enkele rake klappen worden gecreerd.

Groet,

san quinton

Ja klopt, vooral erg fijn als je aan het pissen bent en de tweede gaat zo'n 20 meter van je af.
Ja toen vloekte ik even.:mad::angry:

Magisch Vuurwerk in Zoelen

Magisch Vuurwerk in Zoelen

20424666.jpg

ZOELEN - John Damen van de gelijknamige vuurwerkshop, had maandagavond alles mee. Mooi weer, stralend sterretje aan de strakke hemel, een goede opkomst en een nieuwe generatie vuurwerk die hij zijn klanten in spe mocht voorschotelen. Natuurlijk zijn de vertrouwde knallers, flitsers, voetzoekers, pijlen en fonteinen altijd nog favoriet, maar Damen introduceerde voor de tweede maal ook een nieuw fenomeen: het magische vuurwerk van Marijn.

door Neeltje van Triest

Wie maandagavond richting Zoelen is gereden, heeft van verre al een uitnodigende laserbundel aan de hemel gezien. Even later vliegt een klein pijltje door het luchtruim, en dan weet je zeker dat je goed zit. De auto kan vlakbij in de Achterstraat gestald worden, op naar de bedrijfsruimte van John Damen bij het kleine woonwagenkampje. Daar wordt iedere vuurwerkliefhebber enthousiast getrakteerd op onvervalste Hollandse hits. Het is even wachten, maar ongeveer een half uur na de aangekondigde aanvang doorklieven de eerste pijlen toch het luchtruim als voorbode van veel spektakel.
Voorafgaand heeft iedere bezoeker een keurig lijstje meegekregen en een echte mastercaller kondigt iedere vuurwerkuitbarsting aan met naam en prijs. De prijzen variëren van acht tot negentig euro.

Na een flitsend optreden van het Caffarata vuurwerk is het vervolgens de beurt aan Marijn. Deze vuurwerkleverancier valt in de lijst al op doordat al het vuurwerk een Hollandse naam heeft gekregen. En dat maakte het al net iets spannender. Het pakket 'woede' bijvoorbeeld. Een boze knal en vervolgens een uitbarsting van rode pijlen. 'Vraatzucht' lijkt op een ster die kronkelend op zoek is naar allerlei lekkers en daarbij het nodige geluid maakt. De 'schreeuwerige schreeuwlelijk' krijgt de lachers op zijn hand. Deze pijlen zouden zo in een Harry Potterfilm te zien kunnen zijn. Snerpend, knerpende en fluitend zoeken de pijltjes -die lijken op verwende spoken- hun weg in de donkere hemel. Het is een van de goedkopere pijlen uit het Marijn pakket, maar wel eentje die het meest opvalt. Ook een lacher is het 'ADHD-pakket'. Drukke pijlen vol geluid met een fraaie vuurwerkparaplu aan het einde. De kleuren van Marijn zijn ook anders en het publiek geniet.

Een tweehonderd personen zijn op de show afgekomen en vermaken zich kostelijk. Jonge mannen die stoer rondlopen met een sigaretje op de lip. Een gedegen vader met twee kindjes op de fiets. Een oudere man met een petje. Jonge meiden die vuurwerk ineens interessant vinden en lefgozertjes die nu al sparen om mooi vuurwerk te kopen. Alle generaties zijn vertegenwoordigd.

John Damen trakteert zijn publiek aan het eind op nog enkele stukken professioneel vuurwerk en toont daarmee aan dat het consumentenvuurwerk van 2011 niet veel onder hoeft te doen voor de profs. Alleen blijft het bij het thuiskomen toch nog even wennen dat de Kerst nog in het verschiet ligt en de kerstboom nog even in de ballen moet. Met de vuurwerkdampen nog in de jas is het nog wel even een kwestie van omschakelen in de tijd.

Bron

Hulde aan de dame van de krant die op een luchtige en positieve manier dit stuk
heeft geschreven incl. een goede (actie)foto.

Back
Bovenaan