Zoekactie naar vuurwerk, honderden kluisjes op Velsense school gecontroleerd

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
IJMUIDEN - Bij een zoekactie naar vuurwerk op het Technische College Velsen aan de IJmuidense Briniostraat zijn dinsdag honderden kluisjes van leerlingen gecontroleerd.

Door Carlo Nijveen - 8-11-2016, 12:22 (Update 8-11-2016, 13:47)
D
e grootscheepse actie werd na klachten in gang gezet, liet de politie weten. Agenten openden in totaal 444 kluisjes, maar zij troffen geen vuurwerk aan. Evenmin zijn er andere spullen in beslag genomen.

Een politiewoordvoerder zei dinsdag dat de kluisjes niet intensief werden doorzocht. ,,Dit was puur een controle, waarbij wij een korte blik in de kluisjes hebben geworpen.’’

Bron

Ik vraag het mij af of dit mag, de politie mag bij een vermoeden een kluisje openmaken maar in dit geval was het gewoon giswerk en om dan alle 444 kluisjes te openen is echt absurd.

De kluisjes zullen eigendom zijn van school en om niet verhuurd zijn aan de leerlingen. De school heeft ze ongetwijfeld zelf geopend in het bijzijn van de wijkagent....

De kluisjes zullen eigendom zijn van school en om niet verhuurd zijn aan de leerlingen. De school heeft ze ongetwijfeld zelf geopend in het bijzijn van de wijkagent....

Er zitten wel persoonlijke spullen van de leerlingen in dus eigenlijk zouden die er ook steeds bij aanwezig geweest moeten zijn. Ik zie het al voormij dat ze op mijn werk alle tweehonderd kluisjes gaan openen op last en in bijzijn van de politie maar niet met de "kluiseigenaar". Ik denk dat de pleuris uit zou breken :bonk:

Er zitten wel persoonlijke spullen van de leerlingen in dus eigenlijk zouden die er ook steeds bij aanwezig geweest moeten zijn. Ik zie het al voormij dat ze op mijn werk alle tweehonderd kluisjes gaan openen op last en in bijzijn van de politie maar niet met de "kluiseigenaar". Ik denk dat de pleuris uit zou breken :bonk:

Integendeel, ik weet nog uit mijn vmbo tijd dat de school het voorrecht had om kluisjes preventief te controleren.

Hoe bizar ....

Wat mij opvalt is dat als je dus een wapen in je kluisje hebt nauwelijks een sanctie krijgt en als er vuurwerk wordt gevonden moet je je eventueel melden bij bureau Halt. Volgens mij klopt dat niet echt :p

Dan lees je niet goed. Daarbij heeft een school gewoon het recht om de kluisjes te openen.

Dan lees je niet goed. Daarbij heeft een school gewoon het recht om de kluisjes te openen.

Dat laatste klopt, ik gaf alleen aan dat het vreemd is dat dit mag gebeuren zonder het bijzijn van ....

eerste gedeelt heb ik idd niet goed gelezen, beter want ik stond versteld wat ik dacht te lezen haha

ben zelf een keer gepakt met 3 pakken corsairs in mn schoolkluisje,,
toendertijd (jaar of 22 geleden) enkel een waarschuwing gehad van de directeur en een middaggie vrij gehad op kosten van de school :p corsairs zijn wel afgepakt ook trouwens :p zullen ze zelf wel opgemaakt hebben.

andere tijden.

ben zelf een keer gepakt met 3 pakken corsairs in mn schoolkluisje,,
toendertijd (jaar of 22 geleden) enkel een waarschuwing gehad van de directeur en een middaggie vrij gehad op kosten van de school :p corsairs zijn wel afgepakt ook trouwens :p zullen ze zelf wel opgemaakt hebben.

andere tijden.

Haha, dat waren nog de tijden dat de buurman (een politie agent) van m'n oom met tassen vol in beslag genomen vuurwerk aan kwam zetten, m'n oom heeft de foto's van z'n collecties nog liggen hahaha
Tegenwoordig krijgen mensen al meteen 240 uur taakstraf voor wat doorgelonte nederlandse cakes :frusty:

Back
Bovenaan