'Zingende christenen verstoren broedvogels'

De ruim 50.000 christenen die jaarlijks de pinksterconferentie Opwekking op het festivalterrein in het Flevolandse Biddinghuizen bezoeken, veroorzaken geluidsoverlast in het broedseizoen van vogels. Dat stelt de milieugroep Dronten.

Omdat de geldende geluidsnormen 'enorm' zouden worden overschreden, heeft de milieugroep bij de gemeente bezwaar ingediend tegen de vergunning voor het christelijke feest dat wordt gehouden nabij een natuurgebied. De lokroep van de mannetjesvogel zou onder meer door het gezang van de bezoekers niet door het vrouwtje worden gehoord. Ook zouden al broedende vogels van hun nesten worden weggejaagd. 'Dat is niet bepaald opwekkend', zei bestuurslid Gerrit van Duuren donderdag.

Volgens Joop Gankema, directeur van stichting Opwekking, is de geluidsnorm één keer overschreden. 'Toen waren meer bezoekers op een plek dan verwacht. Door herinrichting van het terrein en continue geluidsmetingen kan dit nu niet meer gebeuren.' Het bezwaar vindt hij dan ook overdreven.

De 43e editie van de pinksterconferentie vindt plaats van 17 tot en met 20 mei.

bron

Herinneren jullie nog dat afgelopen jaar vuurwerkshows verboden werden rond koninginnedag en 5 mei ivm broedvogels? Nu moeten de zingende Christeren er ook aan geloven.

Nederland is echt te triest bezig.

nou ..... als zelfs dat niet meer mag wil ik nu een touw .
dit gaat toch nergens meer over .
zelfs zingen mag niet meer vanwege die vogels .
het valt me op dat er zo veel zeik verenigingen zijn .
laat men daar eerst maar eens wat aan gaan doen .

Ik ben er nu gewoon echt klaar mee met die zeikers hier in Nederland , aan vuurwerk zitten á la maar iemands zijn geloof in de weg zitten vanwege vogels , rot op! Volgens mij willen deze mensen gewoon een nekschot. Ik zeg een enkeltje Ijselmeer en dan erboven de klep van het vliegtuig open doen en ze er uit laten pleuren net zoals de Argentijnen het deden.

Wat wordt het volgende? Dat we niet meer de liefde mogen bedrijven omdat we dan de eenden wakker maken? Achterlijk land.....

Ik heb dus met die mensen ook last via het kiten, slaat toch nergens meer op! Een beetje lawaai en de vogels broeden niet meer. Whahah wat een prutsers.

@ marc_87

wat gebeurt er als er 1000 mensen vals zingen , heb er al 1 als buurvrouw laat staan 1000 :p
dat is gewoon me ergste nachtmerrie en laat staan voor de vogel,s haha

jojo

@ marc_87

wat gebeurt er als er 1000 mensen vals zingen , heb er al 1 als buurvrouw laat staan 1000 :p
dat is gewoon me ergste nachtmerrie en laat staan voor de vogel,s haha

jojo

En als er drie a vier mensen vals zingen dan noem je ze de Toppers en dan zit de arena vol...

Nederland op zijn lijpst. :bonk:

Whahahahah lig in een deuk hier,:p Laat pino en z,n kornuiten,maar is de veren krijgen (klere). En die milieu chappies ook. Maar zou hem ook smeren,voor een grote groep christus aanbidders,die vol enthousiasme,liederen zouden gaan zingen. Daar geef ik onze geverderde vrienden geen ongelijk in.

Belachelijk, dit is van dat gezeik dat je niet wilt horen. Wordt lowlands daar ook niet gehouden,? En het geschreeuw van de achtbanen? Echt zoek een leven als je om zulk soort dingen gaat zeuren. Het voortplantingsinstinct van vogels wordt echt niet verstoord door een weekend zingen.

Whahahahah lig in een deuk hier,:p Laat pino en z,n kornuiten,maar is de veren krijgen (klere).

Ik denk dat de vogels geen last van het gezang zullen hebben hoor.
En de vogels de natuur in het algemeen zal echt niet verstoort zijn na een vuurwerkshow laat staan na een christelijk zang gebeuren.

Mensen waar zijn we toch in godsnaam mee bezig in Nederland.
Doe toch eens normaal en ga in het voorjaar mensen helpen om padden veilig over te zetten.
Of ga met een vrijwilliger mee, om uilen en/of andere vogels te ringen.
Of ga knotwilgen knotten.

Daarmee help je de natuur mee.
En over verstoring zeuren, daar help je niemand mee.
Maar ze lopen mensen wel te irriteren en volgens mij genieten ze daar gewoon van.

Whahahahah lig in een deuk hier,:p Laat pino en z,n kornuiten,maar is de veren krijgen (klere). En die milieu chappies ook. Maar zou hem ook smeren,voor een grote groep christus aanbidders,die vol enthousiasme,liederen zouden gaan zingen. Daar geef ik onze geverderde vrienden geen ongelijk in.

Zal er niet veel van zeggen, maar dit vindt ik niet leuk om te horen. Aangezien ik 1 van die zangers ben vaak.

Denk dat de vogels meer van een beat houden dan trage ... Muziek :p

http://www.youtube.com/watch?v=vrLiQ7V8Gd4

Noem jij dat trage muziek?

@ meneer flipje

Als ik er door verstoord raar neem ik slaap zacht van zwitsal :p.
Door de lavendel en de olie trek het snel in de huid en word je rustig van :p hint hint haha

Jojo

@ de knaller neem niet zo alles letterlijk :p

@ de knaller neem niet zo alles letterlijk :p

Daar niet van, maar je moet weten waar je over praat. Dit soort muziek wordt daar gezongen. Was alleen maar om even aan te geven. En het is de politie trouwens ieder jaar een raadsel dat er niks gebeurd op opwekking. Geen enkel noemenswaardig incident.

@de knaller

Dit kan je niet vergelijken met decfoon 1 en lowlands ;)
Daarbij ben ik christelijk opgevoed dus ,pas iets zegen als je zekker weet.

En dit is een vuurwerkforum soms moet je dingen niet te leterlijk nemen.
Mocht je dit wel doen adviseer ik je zwitsal slaap zacht :p

Jojo

@de knaller

Dit kan je niet vergelijken met decfoon 1 en lowlands ;)
Daarbij ben ik christelijk opgevoed dus ,pas iets zegen als je zekker weet.

En dit is een vuurwerkforum soms moet je dingen niet te leterlijk nemen.
Mocht je dit wel doen adviseer ik je zwitsal slaap zacht :p

Jojo

Daar kan je het inderdaad niet mee vergelijken. Haha, je pakt me op mijn eigen woorden. Maar Opgevoed betekent tegenwoordig niet meer automatisch dat je het nog bent ;-)

Dat dit een vuurwerkforum is, betekent niet dat je het niet over andere dingen kan hebben. En al helemaal niet dat je het niet serieus moet nemen!

Back
Bovenaan