Zijn wij misschien zelf ook schuldig aan het vuurwerk verbod etc?

Vergeet ook niet dat veel mensen 1 dagje geknal wel doorkomen maar er wordt 2 maanden van te voren al met zware dreunen en slopen begonnen, kan me goed voorstellen dat je daar gek van wordt. Ik ben ook pissed als ze hier in de straat bizarre dreunen veroorzaken en m'n zoon die net slaPt zich kapot schrikt.

Die laatste zin slaat de spijker op zijn kop.. Van die personen lopen er veeeel te veel rond in NL. Heb ' volwassen' personen kinderen van een jaar of 10 die astronauten afstaken voor tyfuslijers horen uitmaken.. Legaal vuurwerk geeft wel degelijk overlast.. Al schrikken de mensen voornamelijk van de zware illegale knallen natuurlijk.

Ja daar heb jij weer gelijk in. Lijkt wel alsof wij geen kant op kunnen gaan met dit soort mensen.

Voorop gesteld...ik ben geen voorstander van zwaar vuurwerk in welke handen dan ook, ook niet van ouderen. Cobra 6 is geen vuurwerk in mijn ogen....:rolleyes:

Of een volwassen man een Cobra 6 afsteekt, een kind van 10 jaar of een oma van 78 jaar. Punt is dat de knal veel mensen de stuipen op het lijf jaagt. De mensen ervaren dit als dreigend en de huisdieren raken ervan over de zeik (volgens diezelfde mensen).

De overlast blijft daarmee aanwezig. Waar jij op doelt is op het aspect vernieling. Een ouder iemand zal inderdaad minder snel iets vernielen dan de jeugd die stoer wil doen. Punt is dat vernieling slechts een van de vele aspecten is die ervoor hebben geleid dat de afsteektijd wordt beperkt.

Tevens vind ik je redenatie raar. Je vindt het raar dat kinderen rondlopen met Cobra 6, terwijl, als ik jouw zo hoor, volwassen dat wel mogen omdat ze meer besef hebben wat ze er mee kunnen aanrichten. Dit geeft die mensen om die reden toch geen vrijbrief om de wet te overtreden? Immers of een kind van 10 jaar of iemand anders een Cobra 6 afsteekt, het mag gewoon niet. Je kunt daarmee niet eggen dat het probleem is dat te jonge mensen al met veel te zwaar vuurwerk rondlopen.

Dat kan ook niet. Die zeuren niet alleen om vuurwerk, maar ook als er een fiets niet in het rek staat, of er teveel bladeren op straat liggen.. De eeuwige zuurpruimen :bonk:

Back
Bovenaan