Zijn wij misschien zelf ook schuldig aan het vuurwerk verbod etc?

djhek

VWC lid
Wij zijn allemaal niet blij met alle plannen die er nu liggen,maar wie van ons kan echt zeggen dat hij geen illegaal vw schiet rond o&n?
Dit is waar de meeste klachten vandaan komen. (Illegaal vw)
Bedenk dus goed als je dit jaar weer iets haalt wat hier de gevolgen van kunnen zijn.

Ik vindt niet als je iligaal afsteekt dat je schuldig bent. Zolang je er normaal mee omgaat. Stel ik haal een pak pijlen of cakes uit België ben ik dan gelijk mede schuldig aan een verbod? Ik vindt van niet.

Jip kan toch echt zeggen dat ik niks illegaals stook. Heb geen zin in gestress of wat dan ook met oud en nieuw , begin ook pas om 10 uur en om 2 uur gaat ik lekker naar binnen.

En ja als je illegaal stookt of verkeerde tijden ben je verkeerd bezig dus mede verantwoordelijk voor de evt gevolgen ervan.

Als jij je de 31ste gewoon aan de tijden houd dus van 10:00 tot 2:00 en je houd met alles en iedereen rekening voel ik me niet schuldig inderdaad.

Nee vind ik ook van niet. Pijlen, cakes uit belgie niet. Ook de normale knallers (Tot 3gr) en rollen uit belgie vind ik ook persoonlijk niet zo erg. Waar ik me eigen vooral aan stoor zijn de zware knallers zoals de cobra etc. Dit zijn ook eigenlijk de boosdoeners, waarom moet het allemaal zo zwaar mogelijk zijn? Ben je niet tevreden met een nitraat?

Ook moeten mensen d'r eigen gewoon aan de tijden houden ( niet dat ik vroeger zo heilig was door netjes te wachten, maar dan reed ik gewoon even de polder in) en rekening houden met elkaar.

ik kan zeggen dat ik nog nooit illegaal vuurwerk heb gehad komt er bij mij gewoon niet in
maar ik moet eerlijk zeggen ik denk niet dat het licht aan een cake of wat pijlen

ik denk dat het meer aan de harde knalles licht die ook veeel te vroeg word afgestoken
zo ver ik weet was er al iets van 20000 klachte ( al geloof ik dat niet helemaal ) voor dat er vuurwerk verkocht mocht en het lijk mij dat dat/ de meeste denk ik geen bewaarde rotjes zijn

ook licht hetaan de mensen die gewoon stunten met vuurwerk en dingen gewoon vernielen

Ontzettend veel klachten ontstaan naar mijn mening omdat het te zware vuurwerk niet op een passende lokatie wordt afgestoken, maar vaak midden in de woonwijk. En dan ook nog vaak maanden van tevoren op de gekste tijden midden in de nacht.

Verder denk ik, dat de echte liefhebber(s) hun lokatie aanpassen om zo weinig mogelijk overlast te bezorgen en het belangrijkste: Er zelf van genieten.

Iemand die klakkeloos in zijn smalle straat shells staat weg te blazen, doet dit vaak puur om op te vallen voor zijn buren en heeft verder schijt aan wat de risico's kunnen zijn.
De liefhebber zoekt een afgelegen weiland ver buiten de bebouwde kom en denkt na bij wat hij doet.

Daarom vind ik niet dat iedereen die illegaal vuurwerk afsteekt, direct schuldig is aan een (totaal)verbod.
Ook een consumentencake met 5cm extra visco er aan vast geplakt, of een doorlontbak die gelust is, in feite ook illegaal vuurwerk dus ook "illegaal" is een groot woord.

Ik vind het afsteken van illegaal consumenten vuurwerk wat CE gekeurd is niet de reden waardoor dit verbod er kan komen, mits het goed wordt afgestoken. Voornamelijk Belgisch en Duits vuurwerk heeft niet al te veel bijgedragen aan het mogelijke vuurwerverbod.

Echter professioneel vuurwerk, illegaal consumenten vuurwerk zonder CE en illegaal vuurwerk wat in geen van beide categorieën valt zijn in mijn ogen de boosdoener. Ook al wordt het goed gebruikt, de klappen en schade is vaak zo hard dat het niet te compenseren valt.

De grens ligt bij mij bij Belgisch en Duits consumenten vuurwerk qua regels, is er vuurwerk uit andere landen die binnen deze regelgeving valt? Dan geldt het ook voor hun, maar vuurwerk zoals de Cobra, 5" salutes e.d. vind ik te ver gaan.

Een prachtig filmpje met leuk en zwaar vuurwerk.
Waneer deze jongen deze knallers ergens op de polder in de duinenen of in Nomansland afsteekt heb ik er totaal geen moeite mee.
Waarschijnlijk heeft niemand op wat vogeltjes naar er last van.

We kunnen allemaal wel met de vinger na elkaar wijzen maar daar wordt de sfeer niet beter van.
Ik denk ook niet dat de schuld bij de liefhebber ligt.
Maar eerder bij maloten die de boel slopen en verkeerd of onverandwoord gebruiken.

Ja en ik ben ook gek op alle soorten vuurwerk.
Voornamelijk italiaanse shells aparte knallers (oude vroegere knallers)
Flinke rollen en grote pijlen!
Maar ben ik dan daadwerkelijk fout bezig?
Volgens politie en justitie wel...
Maar mijn publiek en omgeving waar ik met oudjaar stook vinden het prachtig!
Krijg ook elk jaar alleen maar complimenten.

Je hebt het zelf in de hand.
Het gaat er om hoe je er mee om gaat!!

Ook het merendeel van het illegale vuurwerk is niet het probleem.
Ik denk dat 99% van de overlast word veroorzaakt door de zware knallers.
Ik ben zelf ook nooit vies geweest van wat groter sier spul.
En als je er normaal mee omgaat ok.

Helaas is er een groep die zich niet in de hand kan houden te wachten tot o&n of er vernielingen mee aanricht.
Dit is nu tot een kookpunt gekomen met het nu bekende resultaat.

Hopelijk kunnen we het tij keren en o&n weer het feest maken wat het hoort te zijn.

Absoluut niet. Zelf stook ik alleen maar legaal vuurwerk binnen de vastgestelde tijden. Vorige keer had ik voor iedereen die ook mee wilde stoken een plastic bril, deze moest op, anders geen hand uit de rotjes grabbelton.

Netjes opgeruimd de volgende dag.

Ben ik nu zo'n crimineel hier als ik zeg dat ik door het jaar heen echt wel eens wat vuurwerk afsteekt voor op straat?
Misschien koop ik dan geen illegaal omdat het voor mij om bepaalde redenen ontzettend ongunstig zou zijn om gepakt te worden met vuurwerk.
Maten van mij hebben dit mooie spul wel, en dan gaan wij ook echt njet op oudjaarsdag/avond naar een weiland toe.
Tuurlijk houden we rekening en wordt dit niet afgestoken als er kleinere kinderen/jongeren, ouderen of dieren zijn.
Ook wordt t allemaal niet ergens ingedouwt of aan vast geplakt.
Opgeruimd wordt t ook allemaal op 1 januari.
En ga zo maar door....
Maar ons helemaal aan de regels houden?
Bij lange na niet.
T is dat ik t mezelf niet kan veroorloven.
Anders had ik dat spul ook gehad.
Een legaal vuurwerk wat over is knal ik echt wel eens tussendoor de lucht in.
Werken we het zelf in de hand..
Nou ik denk dat we dat niet doen als ik die heilige praat hier lees.

Dat zijn dus vaak personen die moeite hebben met verstandige keuzes maken of relativeren.

Ik beetje normaal denkend persoon doet dit niet.

We hoeven denk ik niet eens alleen naar illegaal vuurwerk te kijken.

Als ik zie wat sommige leden hier voor 10:00 projecten afsteken, dan kan ik mij heel goed voorstellen dat de buren daar niet blij mee zijn. Ik snap niet zo goed wat je denkt te bereiken met het afsteken van tientallen fluitbakken en salute cakes om 10 uur 'sochtends. Tuurlijk is het leuk, maar met dat soort acties krijgen mensen natuurlijk negatieve associaties met (legaal) vuurwerk.

We hoeven denk ik niet eens alleen naar illegaal vuurwerk te kijken.

Als ik zie wat sommige leden hier voor 10:00 projecten afsteken, dan kan ik mij heel goed voorstellen dat de buren daar niet blij mee zijn. Ik snap niet zo goed wat je denkt te bereiken met het afsteken van tientallen fluitbakken en salute cakes om 10 uur 'sochtends. Tuurlijk is het leuk, maar met dat soort acties krijgen mensen natuurlijk negatieve associaties met (legaal) vuurwerk.

Dat is gewoon het moment waar je 365 dagen op heb gewacht.vind ik hetzelfde als om 00.00 hoor.

Daarom is het ook beter dat we wat later mogen beginnen. 15:00 is wat mij betreft prima. Dan heeft iedereen die vuurwerk haat ruim de tijd om boodschappen te doen en zichzelf te verstoppen in huis.

Aan illegaal vuurwerk doe ik zelf niet. Vrijwel alleen maar siervuurwerk dat voornamelijk om 22:00 en 0:00 wordt afgestoken.

Back
Bovenaan