Zena Megastore Olen

De oude golden dragons waren toch ouderwets goed de knal het plaatje snipper en lont als ik mijn vuurwerk hart laat spreken had ik er graag nog tachtig sloffen van gehad:bye:

Ik lees de laatste tijd te veel rare geruchten over Zena.

Kan iemand misschien duidelijkheid geven?

Duidelijkheid geven is nu net wat ze bewust niet doen, kan het hen ook niet kwalijk nemen.
De stilte van Pieter e.d. is alvast veelzeggend.
Geen nieuwe producten, veel artikelen in uitloop en komen niet terug.
Op het terrein van Zena Maaseik is ook een nieuwe winkel "bij de groothandel" ofzoiets.
Olen, het adres dat op al hun artikelen geprint staat, is te koop.
Ofwel krimpen ze in en komt de hoofdzetel in Maaseik, ofwel is het totaal afgelopen.

Duidelijkheid geven is nu net wat ze bewust niet doen, kan het hen ook niet kwalijk nemen.
Op het terrein van Zena Maaseik is ook een nieuwe winkel "bij de groothandel" ofzoiets.
Ofwel krimpen ze in en komt de hoofdzetel in Maaseik, ofwel is het totaal afgelopen.

ik zelf denk dat ze vanaf volgend jaar een winkel net over de grens in frankrijk krijgen (CAT3)

Wellicht inkrimpen en op basis van de omzet vanaf juli 2017 aanzien of ze voorzichtig aan weer kunnen uitbreiden.
We gaan het zien.

Met "rare geruchten" bedoel ik inderdaad de dingen die je hierboven opnoemt. Ik heb een beetje het gevoel dat het concept in Belgíë achterhaald is. Het hoeft niet per se iets slechts te zijn dat ze nu eens moeten kijken welke nieuwe richting ze op willen gaan. Misschien is het tijd voor een gehele vernieuwing (met webshop?). Gewoon van Zena Belgie een soort Zena Nederland 2.0 maken. De uitstraling alleen al van Zena Nederland is zo veel beter (naar mijn mening): de website, de verkooppunten, de producten etc.
De namen van sommige producten wijzigen en nieuwe labels voor cakes als de Hydra.
Meer nieuwe cakeboxen van hoge kwaliteit op de markt brengen.
Meer verkooppunten als Zena Maaseik. Hier kan je rondlopen en alle producten van dichtbij bekijken. Ik vind dat persoonlijker leuker dan de producten zien achter een toonbank of een rek.

Maarja dit alles is maar mijn mening en dit lost natuurlijk niet het probleem op met de wetgeving, maar een nieuwe uitstraling met een nieuw concept kan een stap in de goede richting zijn.

Heb ze voorbij zien komen per 6 stuks 19 shots of per 4 25 shots.
Gaaf dat Original de 19 shots verkoopt, al zijn ze erg aan de hoge kant.
Goede harde burst, top kwaliteit Funke

Ik denk dat er ook nog een ander scenario denkbaar is. De gemeente baarle wil alle vuurwerkwinkels uit het centrum weren en ze naar het industrietrein verplaatsen. Lijk me logisch dat als zena dat gaat doen ze daar een winkel met magazijn gaan openen en ja, dan is olen overbodig.

Met "rare geruchten" bedoel ik inderdaad de dingen die je hierboven opnoemt. Ik heb een beetje het gevoel dat het concept in Belgíë achterhaald is. Het hoeft niet per se iets slechts te zijn dat ze nu eens moeten kijken welke nieuwe richting ze op willen gaan. Misschien is het tijd voor een gehele vernieuwing (met webshop?). Gewoon van Zena Belgie een soort Zena Nederland 2.0 maken. De uitstraling alleen al van Zena Nederland is zo veel beter (naar mijn mening): de website, de verkooppunten, de producten etc.
De namen van sommige producten wijzigen en nieuwe labels voor cakes als de Hydra.
Meer nieuwe cakeboxen van hoge kwaliteit op de markt brengen.
Meer verkooppunten als Zena Maaseik. Hier kan je rondlopen en alle producten van dichtbij bekijken. Ik vind dat persoonlijker leuker dan de producten zien achter een toonbank of een rek.

Maarja dit alles is maar mijn mening en dit lost natuurlijk niet het probleem op met de wetgeving, maar een nieuwe uitstraling met een nieuw concept kan een stap in de goede richting zijn.

Daar zijn ze al druk mee bezig. Een gedeelte is al omgelabeld en de rest van de "oude" thor labels zullen ook verdwijnen.

Ik denk dat er ook nog een ander scenario denkbaar is. De gemeente baarle wil alle vuurwerkwinkels uit het centrum weren en ze naar het industrietrein verplaatsen. Lijk me logisch dat als zena dat gaat doen ze daar een winkel met magazijn gaan openen en ja, dan is olen overbodig.

Dat zou wel veel beter zijn. Scheelt voor velen reistijd. En misschien is dit de oplossing voor "het voorraadprobleem". De voorraad van Baarle laat te wensen over door de beperkte opslagcapaciteit. Een grote opslag zorgt misschien voor betere aanbiedingen (25 procent standaard). Alhoewel de laatste 2 jaar de voorraad in de Megastores ook niet meer zo geweldig is. Een vuurwerkwinkel moet gewoon tot het einde van het jaar voldoende voorraad hebben.

De geruchten molen is aan het draaien geslagen. Wat valt er allemaal te melden.
Er bestaat een kans dat je wellicht voor het laatst in olen bent geweest. Deze staat zoals bekend te koop. Er bestaat wel een kans dat de nieuwe koper verder gaat het verkopen van vuurwerk. Of dit onder de zelfde vlag is durf ik niet te zeggen. Dat de wetgeving gaat veranderen is al vaker benoemd echter heeft de koning nog steeds de wetgeving niet aangenomen omtrent de verandering met flash. Zolang dit niet is gebeurd mag het verkocht worden. Je wilt alleen niet bunkers vol hebben met hindoe, losse knallers en andere matten en dat de wetgeving toch veranderd. Er is dus voorzichtig besteld om maar niet met veel voorraad over te blijven waar je niets mee mag en kan.
De 1kilo regel is ook nog steeds een aparte regel in België en wat hier mee gaat gebeuren is ook nog steeds onzeker.

Al deze veranderingen en onzekerheden heeft ertoe geleid dat er dit jaar gewoon minder geld in nieuwe producten en vele containers/bunkers vol met vuurwerk is gestoken.
Hierbij komt ook nog eens kijken dat de economie beter gaat en men toch ook aan vuurwerk meer geld is gaan besteden. Minder voorraad maar wel meer vraag zorgt ervoor dat er nu aan het einde van het jaar minder verschillende artikelen op voorraad zijn of er überhaupt zijn.
Of zena alle winkels gaat sluiten vraag ik me af, heb niets kunnen vinden over de andere vestigingen. Wellicht dat Maaseik het HQ gaat worden en dat er nog wat in Baarle blijft.

Het is nu even afwachten wat er allemaal met de wet en regelgeving gat gebeuren en dat zal een hoop duidelijkheid geven voor iedereen. Als er nog mogelijkheden bestaan voor knallers en matten maar ook de 1kilo regel weet ik zeker dat men dit gaat uitvoeren. Het blijft immers een bussiness waar veel geld in te verdienen blijft.

Echter geld in nieuwe producten stoppen of hele bunkers tot de nok aan toe gevuld en weten dat je de boel gaat verkopen of dat producten niet meer mogen zou niemand doen.
Het blijft een bedrijf en geen filotropische instelling.
Het is hopen dat er nog mogelijkheden zijn want je moet je toch niet voorstellen dat je volgend jaar op 31 december naar buiten loopt en je geen 100k meer kan uitrollen..

Vandaag geweest, was echt een gekkenhuis daar... Ben er zelfs niet binnengewandeld. Wel oppassen waar je parkeert, de politie controleert echt streng!

Back
Bovenaan