Zena Megastore Olen

Ik ben zeer benieuwd wat er aan de hand is, vrees alleen dat het niet al te best is als je per direct 2 winkels "tijdelijk" dicht doet.

Sterkte in ieder geval met wat er is! Jullie zijn top!

Sorry maar ik lees iets over een 1 kg regel maar kan er op google niets over terugvinden? Wat houd die regel in dan? 1 kg zit je zo aan.

Sorry maar ik lees iets over een 1 kg regel maar kan er op google niets over terugvinden? Wat houd die regel in dan? 1 kg zit je zo aan.

In België is het slechts toegestaan om vuurwerk met een maximale totale kruitinhoud van 1000 gram per persoon te kopen en te vervoeren. Oftewel je koopt 2x een 500 gram cake en je bent klaar. Alles daarna is niet toegestaan.

Meest onzinnige regel die er bestaat :mad:

Pff klinkt echt niet best. Heb toch in het verleden veel spul bij jullie gehaald, tegenwoordig niet meer maar vind het toch kut om zulk nieuws te horen. Hopelijk valt het mee.

Weet niet exact wanneer die is ingegaan,Maar die is al een poosje van kracht,zeker 4 jaar

Bestaat sinds de jaren '50 en '60 van de vorige eeuw. Maaseik is de enige regio in België waar er frequent op deze regel wordt gecontroleerd. In Baarle hebben ze een paar jaar geleden ook gecontroleerd tijdens de laatste dagen van het jaar.

Het is inderdaad een bekende regel ik weet nog van een 3 jaar geleden tijdens een trip olen dat ze mijn bestelling in meerdere stukken moesten knippen en moest elk gedeelte dus ook apart afrekenen.
wie weet nu een keer tegen de lamp gelopen. ik denk persoonlijk dat er wat anders aan de hand is maar de tijd zal het leren.

Wij zijn vorig jaar met aantal vrienden door de belgische autoriteiten in Olen aangesproken toen wij het vuurwerk aan het inladen waren, we waren met meerdere auto's, deze persoon had alle kentekens van de Nederlanders door gespeeld naar de Belgische politie, die man is terug gegaan naar de winkel en wij dus ook en hebben het vuurwerk kunnen inleveren en het geld terug gekregen. Die man begon tegen een medewerker van Zena te dreigen dat ze moesten opletten met de 1 kilo regel en anders zou hij zorgen dat het gesloten wordt, ik hoop voor zena dat dit niet het geval is.

Heel jammer dit zeg... zo plotseling. Misschien hebben ze gewoon wel problemen met de belastingdienst. Je ziet toch wel eens vaker dat er een inval wordt gedaan waardoor winkels een tijdje gesloten zijn.

Maarja dit blijven natuurlijk speculaties.

Zena sterkte in ieder geval.

Dat hoop ik ook niet voor ze,dat je angst de waarheid word hout86

Wij komen al 15 jaar in België voor het vuurwerk, maar dit hadden wij nog nooit meegemaakt, wij waren ook aan het twijfelen, klopt dit wel, en is het niet iemand die angst wil zaaien, maar wij hebben het risico niet genomen ivm eigen bedrijven in de vrienden groep.

Wij komen al 15 jaar in België voor het vuurwerk, maar dit hadden wij nog nooit meegemaakt, wij waren ook aan het twijfelen, klopt dit wel, en is het niet iemand die angst wil zaaien, maar wij hebben het risico niet genomen ivm eigen bedrijven in de vrienden groep.

Als je meer dan 1 kilo kruit/sas/nem aankoopt of vervoert kan dit worden aangerekend als spektakelvuurwerk (=professioneel vuurwerk).

Heel jammer dit zeg... zo plotseling. Misschien hebben ze gewoon wel problemen met de belastingdienst. Je ziet toch wel eens vaker dat er een inval wordt gedaan waardoor winkels een tijdje gesloten zijn.

Maarja dit blijven natuurlijk speculaties.

Zena sterkte in ieder geval.

Denk dat de belastingdienst hier weinig mee te maken heeft. Belgisch rechtssysteem werkt ietsje anders :)

Aangezien ze 'voorlopig gesloten' zullen zijn verwacht ik niet dat ze spoedig terug opengaan, jammer :(

Laatst bewerkt:
jammer dat er verder geen update naar buiten komt (nog niet IIG)

zou een hoop onzekerheid wegnemen en speculeren voorkomen.

dit klinkt nu IIG ernstig en wat voor een gevolgen zou dit eventueel hebben (als zena nu hard tegen de lamp zou zijn gelopen) voor de zena trophy.....

Back
Bovenaan