Zena Megastore Maaseik

Ik vind ook dat je er bekaaid vanaf bent gekomen maar dat kan ook aan je wensen liggen.
Het lijkt erop dat je voornamelijk Luypaers en Funke hebt gekocht en daar kunnen ze gewoon niet zoveel korting op geven. Ik dacht ook dat het wel algemeen bekend was dat je vrijwel altijd random cake's krijgt uit assortimenten. Het is dan ook veel interessanter om volle kartons te kopen. Ik heb altijd een leuke korting gekregen op volle kartons, ook in Maaseik.

Het begint een beetje op spam te lijken, maar wat was jouw korting op een karton waar je sowieso al 25% meer voor betaald gelet op de verkoopprijs? Mij lukte dat voorgaande jaren namelijk niet om meer dan 25% korting op een karton te krijgen en er voordeel voor mezelf uit te halen.

Sorry, maar wat een onzin hierboven.

LVC, leuke truc, maar iedereen krijgt 25% korting met of zonder LVC pas. De verkoopprijzen worden bij voorbaat al (minstens) 25% duurder gemaakt dan de gemiddelde in de markt, waarna men 25% korting gaat schreeuwen. Er is dus feitelijk geen sprake van korting.

Wat betreft extra korting naast de 'geen 25% korting', daarin was Zena tot pas 'm beet 5 jaar terug veel soepeler en guller. Dan kreeg je echt wel een paar leuke extra's bij een grote bestelling, waar je blij mee werd verrast. Dus ja, de vuurwerkliefhebber heeft een bepaald referentiekader en ten opzichte daarvan valt het vies tegen. Dat snap ik wel. Daarnaast is het eventuele extra korting ook heel sterk afhankelijk van de verkoper. Consistent beleid ontbreekt, wat verwarring en soms frustratie bij de consument aanwakkert.
Ben ik grotendeels met je eens, is ook een slimme manier van marketing. Alleen uitgaan van een leuke korting bij een grote bestelling is dan wat te makkelijk. Het verschil tussen verkopers is dan wel weer wat scheef en een eenduidig beleid in kortingen of extra's bij bestellingen vanaf een bepaald bedrag zou dan inderdaad beter zijn tegen frustraties.

Ben ik grotendeels met je eens, is ook een slimme manier van marketing. Alleen uitgaan van een leuke korting bij een grote bestelling is dan wat te makkelijk. Het verschil tussen verkopers is dan wel weer wat scheef en een eenduidig beleid in kortingen of extra's bij bestellingen vanaf een bepaald bedrag zou dan inderdaad beter zijn tegen frustraties.

Ok ok, we groeien al wat meer naar elkaar toe. :rolleyes:

Maar als mijn zoontje bij de slager altijd een plakje worst krijgt en morgen ineens niet meer...

Het is maar net de insteek: kijk je alleen naar nu, dan is een extra korting hoe groot of klein ook, mooi meegenomen. Blik je terug en heb je (in mijn geval 20 jaar) fikse kortingen ontvangen, dan lijkt het mij logisch dat een korting van 2,5% nu beneden je verwachtingen scoort en je dus teleurgesteld bent. Zeker als je aan de andere kant dus ook veel meer geld voor hetzelfde vuurwerk betaalt en dus relatief moet bijleggen in plaats van korting krijgt.

En nu zeg ik er helemaal niks meer over (prijzen en kortingen bij Zena in het algemeen)

Laatst bewerkt:
Achteraf praat... maar voortaan kan je beter een verkoper mailen en je lijstje vertellen zodat ze het kunnen vasthouden en bij een groot bedrag vragen of ze nog net iets scherper kunnen zijn in de prijs. En dan kan je zelf bepalen maar welke shop je wilt en of het de 5 uur waard is. Dan kom je ook niet voor verrassingen dat jouw producten niet op voorraad zijn ( ging de discussie niet over maar dat zou voor mij bijvoorbeeld een belangrijk aspect zijn ).

Wat ik zelf altijd bij Zena doe is bij het invullen van het lijstje in de winkel meteen de LVC korting incalculeren en een eventuele aanbiedingsprijs ook meteen er bij zetten. Zo weet je zelf zeker wat je moet betalen en kom je niet voor onverwachte bedragen te staan.

Al met al ben je gelukkig niet verplicht om bij Zena BE je vuurwerk te kopen. Wil je echt goede kortingen dan blijf je in Nederland, kwa communicatie doen de freakwinkels het ook een stuk beter.

Ik huppel gewoon elke week even naar Zena, koop de aan biedingen en weer vrolijk naar huis,..... Maar ja, ik woon dan ook in Baarle Nassau

je zou je toch bijna schamen dat je als hollandse liefhebber gaat Zena shoppen als in je kielzog een heel peleton zure ontevreden zeik nederlanders dat besluit ook te doen.bahbah

Opmerkingen als deze daar kan natuurlijk helemaal niemand iets mee???

Zelf rij ik alleen nog naar zena voor de aanbiedingen, en noem me dan maar een gierige, zeikende Hollander, uiteindelijk bepaal ik zelf hoeveel ik van mijn zuurverdiende centen voor een bepaald product betaal. Het staat iedereen vrij om te doen en laten wat hij zelf wil. Op het moment dat ik het niet meer interessant vind om naar zena te rijden dan doe ik dat ook niet meer.

Daarbij moet ik wel zeggen dat het niet chique is om achteraf te zeuren over je aankopen, te veel betaald of niet, hier ben je zelf bij. Als je een bepaalde verwachting hebt over kortingen en ze kunnen hier niet aan voldoen dan zou ik persoonlijk zonder aankopen de winkel verlaten, 5 uur gereden of niet.

Het blijft een winkel waar je zeker met sommige acties gewoon nog hele mooie producten kan scoren.

je geeft in het laatste gedeelte zelf aan dat ik gelijk heb.het gaat mij niet om de kritische koper.maar om de gasten die ik met bossen daarheen zie Komen vanalles kopen en Dan thuis gekomen vwc volkalken met hun negatieve monddiaree over zena.niemand dwingt je daar met pistool op je hoofd om daar te kopen.

Soms word je hier nog al gek van die mensen die alleen maar over prijzen kunnen praten. Kheb af en toe het idee dat we op een prijzen forum zitten in plaats van een vuurwerk forum. Net alsof producten die niet in de aanbieding zijn niet goed presteren. En natuurlijk zijn prijzen belangrijk, maar hier krijg je af en toe het idee dat prijzen belangrijker zijn dan het vuurwerk zelf.

En persoonlijk vind ik dat er nog wel meer redenen zijn om naar Belgie af te rijzen. Cakeboxen die je eerder door kunt lonten, projecten die je eerder in elkaar kunt zetten. En natuurlijk niet vergeten de heerlijke sfeer die je het hele jaar door kunt proeven :)

En persoonlijk vind ik dat er nog wel meer redenen zijn om naar Belgie af te rijzen. Cakeboxen die je eerder door kunt lonten, projecten die je eerder in elkaar kunt zetten. En natuurlijk niet vergeten de heerlijke sfeer die je het hele jaar door kunt proeven :)

En dat is tevens exact de reden dat ik Baarle elk jaar nog bezoek en niet om de prijzen!

Je hebt genoeg redenen om naar Belgie/Baarle te gaan.

- Sfeer ( Baarle )
- Vuurpijlen boven de 40 gram
- Flash matten
- Knallers tot 2 gram flash ( voor mij persoonlijk niet )
- Piromax Titanium Salute
- Funke DE
- Surex

En zo kan je nog wel doorgaan. Maar voor de prijzen absoluut niet. En ja, dat is een belangrijk aspect. Zo belangrijk dat mensen dus twijfelen of het de moeite is tegenover al die bovengenoemde voordelen. Voor mij persoonlijk nog genoeg voordelen om wel te gaan! Vooral omdat 't Engeltje in Baarle de beste patat stoofvlees uit het land heeft :D ( grote tip, neem Belgische Mayonaise er bij ).

kort gezegt (mijn mening) tgaat niet om of je wel of niet mag letten op prijs(allebij goed) maar het wel gaan Halen Dan daarna afbranden.

Soms word je hier nog al gek van die mensen die alleen maar over prijzen kunnen praten. Kheb af en toe het idee dat we op een prijzen forum zitten in plaats van een vuurwerk forum. Net alsof producten die niet in de aanbieding zijn niet goed presteren. En natuurlijk zijn prijzen belangrijk, maar hier krijg je af en toe het idee dat prijzen belangrijker zijn dan het vuurwerk zelf.

Ik voel me indirect enigszins aangesproken. Dus toch maar weer...

Huh? Wie zegt dat producten die niet in de aanbieding zijn niet goed presteren? Dat causale verband lees ik nergens terug op het forum. En volgens mij is de prijs een onderdeel van het vuurwerk, naast kwaliteit. Beiden bepalen of je tevreden bent over een product (of je moet het prima vinden dat je de prijs van een Mercedes voor een Volkswagen betaald om vervolgens te genieten van je VW-kilometers op de weg). Helemaal goed dat de 1 zich graag focust op de kwaliteit, maar accepteer dan ook dat voor anderen de prijs net zo zwaar weegt.

Persoonlijk houd ik ervan als mensen kritisch zijn, in plaats van puur naar de mooie kleurtjes in de lucht te kijken met oud en nieuw (ja, overdreven gezegd). Of dat nu prijs is, kruitinhoud, service in de winkel, kwaliteit. Ik houd er simpelweg niet van om genaaid te worden, in welk opzicht dan ook. Als je daar (voor je gevoel!) achteraf achter komt, heb je volgens mij nog steeds recht van spreken, los van de vraag of dat dan hier op het forum moet.

In de argumenten die (door MasterBsc hieronder) worden geschetst om wel naar Baarle af te reizen, kan ik me overigens helemaal vinden.

Back
Bovenaan