Dit jaar heb ik vwc en de voorbereidingen en de verkoopdagen als zeer goed ervaren, maar oud en nieuw zelf was toch maar raar.
Het leek dit jaar wel een hele ommekeer in mijn oud en nieuw ervaring. Ik was wat later uit bed en toen ik zag dat het onwijs mistig was en het regende was de reactie best wel nuchter. Normaal zal ik echt flink gebaald hebben dat ik niet precies om 10 uur wat de lucht in knalde en al helemaal van het weer. Maar ik bleef nog lang op vwc hangen en ging gewoon lekker op me dooiegemakje en vond het overdag eigenlijk maar saai.
Weer dat stomme kleine spul en heb dit echt staan wegstoken op een manier alsof ik er vanaf moest. Enige waar ik natuurlijk wel van kon genieten was het wat zwaardere knal spul, maar dat gaat ook vervelen als je dat achter elkaar afsteekt. Vervolgens heb ik maar de hele middag gewoon thuis doorgebracht en nog wat dingen voorbereid en hopend dat het maar snel ging schemeren en donker werd. Uiteindelijk toen het donker was begon ik veel meer te genieten van oud en nieuw!
Ik kwam erook pas achter op de dag zelf dat ik eigenlijk voor 95% aan avond spul had en daar overdag gewoon niks aan was of gewoon puurweg zonde was. Verder aardig genoten totdat ik een pot uit de Apollo serie afstak. Ik stak deze gewoon in mijn straat af en stond in de tuin. De cake schoot onregelmatig en erg laag maar stond goed vast totdat er een schot op de grond ontplofde, maar wel gewoon doorging en ik ernaar keek en vervolgens vol iets in me oog kreeg. Het kwam aardig hard aan want maakte zelfs een kleine knik met me nek naar achter. Ik schrok natuurlijk en verwachte raar genoeg een knal of iets dat brandde, maar dat bleef gelukkig uit. Me oog ging wel erg branden en voelde hem meteen opzette. Om me heen schrokke ze natuurlijk heel erg, maar ben even toen naar binnen gegaan om me oog te spoelen en het even aan te zien. Verder bleef de heletijd me oog branden en had ik er toch wel last van. Het word nu minder en hoop dat het weggaat. Ik denk dat het iets van karton of vuil was van de cake, maar het kwam echt vol recht tegen me oog. (VUURWERKBRIL!!!!)
Had ineens niet meer zo zin in dit oud en nieuw. Erna nog wel wat dingen afgestoken maar wel op een laag pitje. De hele apollo serie die ik had deed raar of knalde heel laag en gaf onwijs veel vuil weetniet wat ermee was, maar ik hoef ze niet meer. Thuis na het ophalen kwam ik erook achter dat de doos beschadigt was en bepaalde cakes gedeukt waren en onder kruit zaten. Misschien slecht vervoerd of door iemand laten vallen? Had de cakes voor afsteken voor de zekerheid nog ff goed op de grond getikt.
Verder ga ik volgend jaar weer voor het grotere spul en niet meer voor de doorlont budget zooi daar word ik toch wel gek van.
Verder wel leuk gehad en gelachen natuurlijk, maar het was gewoon onwijs snel voorbij en voelde anders! Volgend jaar dus alleen voor de avond en niks meer overdag.