Zeer gevaarlijk vuurwerk in omloop.

Zeker, allemaal leuk totdat je een dronken dropje met een cobra6 ziet gooien tussen een groep mensen.. dan is het niet zo leuk meer. Direct uitleveren aan de politie dat volk, kan ik heeel slecht tegen :angry:

Zeker, allemaal leuk totdat je een dronken dropje met een cobra6 ziet gooien tussen een groep mensen.. dan is het niet zo leuk meer. Direct uitleveren aan de politie dat volk, kan ik heeel slecht tegen :angry:

Ja idd, in dit geval geld heel strikt, neerzetten en met gestrekte arm aansteken!! NOOIT GOOIEN!!

Idd! Mijn irritatie nr 1! Dronken lui die denken dat ze alles kunnen maken door in het wildeweg te strooien met gevaarlijk vuurwerk! Ook vervelende jongelui en dan vooral in groepjes die de wijken rondtrekken, die denken dat ze stoer zijn door laveloos met zwaar vuurwerk lopen te gooien! Ik zie ze elk jaar weer met O&N!

Ja tuurlijk is dit gevaarlijk, maar een cake net zo als je die op de grond gooit.

Maar hoezo worden deze dingen in de eerste plaats geproduceerd? Met visco, met een mooi labeltje? Dat is toch gewoon consu spul, en het is gekeurd, dus wat is het probleem, BOMMEN????
15 euro voor zo'n staaf om weg te gooien , of 15 euro voor een cake, en die in een dronken bui weggooien, beide gevaarlijk.

Ben er niet echt op tegen zulke knallers... Meer omdat ik zelf enkele C6 afsteek tijdens oud en nieuw, binnen de tijden dan wel. Ik vind het wel tof, een kick geven, gewoon maar enkele stuks dan.
Anyway zoals gezegd wordt, rondtrekkende (jongeren) vind ik ook maar niks.

Dit is het probleem:
-Mensen die er zwaar tegen zijn. Middel --> Verbieden --> Resultaat, nog meer illegaal circuit nog meer protest doormiddel van dingen opblazen etc.
-Legaliseren --> Iedere malloot kan heel makkelijk aan zo'n ding komen, waarschijnlijk ook heel veel van die dingen --> Meer overlast.
- Zo houden, wil je de moeite doen en het geld ervoor hebben om zo'n kerststaaf te kopen, doe dat dan, zodra je wordt gepakt gewoon dik de sjaak!

Ik denk dat de enige manier om dit spul tegen te gaan is bij EU te zijn, Italië, stop eens met f*cking 100grammers naar Rotterdam te sturen... Heel CE keurmerk max 2gr flash? Maar wat zal er dan gebeuren? De ouderwetse pijpbom? Andere soort dingen, denk aan een croftibom (waarom eindigen ze allemaal toch op bom...)

Hoe je het ook draait of keert... Wat is de oplossing?

Als dit geen vuurwerk is gebruikt het leger het waarschijnlijk.

Gewoon aansteken waar het hoor niks mis mee.

Moet je dure sport auto's ook maar verbieden omdat ze harder gaan en harder geluid produceren ?

Ja tuurlijk is dit gevaarlijk, maar een cake net zo als je die op de grond gooit.

Maar hoezo worden deze dingen in de eerste plaats geproduceerd? Met visco, met een mooi labeltje? Dat is toch gewoon consu spul, en het is gekeurd, dus wat is het probleem, BOMMEN????

Hier maak je een denkfout.
Dit soort spul is in Italië net zo goed illegaal.
Gekeurd? Iedereen kan een labeltje printen waar CE op staat.
Waarom het gemaakt wordt? Omdat er miljoenen mee verdient worden. Dit soort rommel wordt op aanvraag van de grote handelaren speciaal voor de Duitse, Nederlandse en Poolse markt geproduceerd. Meer niet.

Hier maak je een denkfout.
Dit soort spul is in Italië net zo goed illegaal.
Gekeurd? Iedereen kan een labeltje printen waar CE op staat.
Waarom het gemaakt wordt? Omdat er miljoenen mee verdient worden. Dit soort rommel wordt op aanvraag van de grote handelaren speciaal voor de Duitse, Nederlandse en Poolse markt geproduceerd. Meer niet.

Ja maar de overheid en EU moet toch ook zien dat dit soort spul niet voor shows bedoeld is.. Daarom bedoel ik, een labeltje, visco... Wordt dat niet eens ingrijpen?

Ze verdienen er veel mee, uiteraard, maar hoezo kan dit niet zo stopgezet worden? Containers met die staven komen binnen, containers!

Wel grappig dat dit alleen een Cobra betreft... Shells zie je ook steeds meer in handen van de consument komen... Wat in mijn ogen veel gevaarlijker is.

Vorig jaar verwerkte de Rotterdamse haven meer dan 12 miljoen containers.

Ik bedoel uiteraard bij de kern aanpakken, dus Di Blasio Elio stopzetten. Met de containers bedoel ik dus dat ze toch gewoon kunnen operationeren en doorzetten, en gezien er zo gigantisch veel containers binnen komen is het hier niet te stoppen.

Maar je hebt een goed punt, en al genoeg respect voor de werkende mens daar!

Ja, de Nederlandse overheid zal wel even foei zeggen tegen di blasia elio.
Alsof Nederland een Italiaans bedrijf kan lamleggen, dat gaat echt nooit gebeuren.

Dat kunnen ze helemaal niet, die bedrijven die die dingen produceren doen niks illegaals.

Haha, lichtelijk tegenspreken?

Pff... Ik zie nergens een goede onderbouwing, feiten, contact met overheid? DBE zelf? Dit is weer allemaal praten over niks.

Maar ik vind het wel mooi zo. Genoeg in dit topic, weer media sensatie, en 2 partijen die weer oppevlakkig blijven, toptop

Wat spreek ik tegen dan?

Ik ga hier even uitleggen hoe het werkt en dan de halve onderwereld achter me aan krijgen....hmmm hmmm, nee dank u.

Dat jij niet snapt hoe het in elkaar steekt kan ik niks aan doen. Ik kan alles zo uitleggen maar dat risico ga ik niet lopen. Ga eens in Italië kijken in de fabrieken zou ik zeggen. Zo moeilijk is het allemaal niet als je ven nadenkt.

Haha, lichtelijk tegenspreken?

Pff... Ik zie nergens een goede onderbouwing, feiten, contact met overheid? DBE zelf? Dit is weer allemaal praten over niks.

Maar ik vind het wel mooi zo. Genoeg in dit topic, weer media sensatie, en 2 partijen die weer oppevlakkig blijven, toptop

Jij ben diegene die over het stopzetten van DBE begint, zonder daarbij zelf iets te onderbouwen.
Pot -> ketel. Toppietoppie.

Back
Bovenaan