Ze worden steeds jonger: tiener heeft zwaar illegaal vuurwerk op zak.

ylke

VWC lid
De politie deed gisteravond een megavangst wat zwaar en illegaal vuurwerk betreft. In totaal nam de politie zo’n honderd nitraten in beslag van een, schrik niet, 14-jarige snotaap uit Velserbroek. Een niet-alledaags klusje bij een niet geheel zuivere doelgroep.

De meeste 14-jarigen zitten met Oud & Nieuw bij pappie en mammie op de bank en steken, als de kans zich voordoet, een sterretje op of een rotje af. Om fit voor de dag te komen tijdens het vuurwerkspektakel slapen ze ‘s avonds nog twee à drie bij en dan mogen ook zij een keer wakker blijven tot 01.00 uur.

Tot zover de doorsnee en welopgevoede 14-jarigen. De een is natuurlijk een tikkeltje rebelser dan de ander. Zo ook het schepsel van gisteravond. De politie hield om iets na negenen een 14-jarige fietser in Velsen-Zuid aan. Bij de aanblik van een politieauto gedroeg de jongen zich opvallend en sloeg op de vlucht. In de rugzak die hij droeg vond de politie zestig nitraten en bij woningonderzoek stuitte de politie op nog eens veertig nitraten.

Dat wordt dus een midweek Bureau HALT, waar hij ongetwijfeld gebrainwasht zal gaan worden met filmpjes als deze

Bron

Laatst bewerkt door een moderator:
14 jaar, sterretjes, slaapje doen! Doe eens normaal man! Een 14 jarige loopt met een linnen tas om zijn nek de hele dag te knallen! Zo hoort het er uit te zien.

Realiteit is anders: 11jarigen met C6 over straat...14jarigen lopen tegenwoordig echt nog maar nauwelijks met astronautjes te knallen hoor. Ben benieuwd hoe dat nu met jeugdgeknal gaat worden met de 18u regeling...een doodsaaie dag zonder nostalgie voor later.

Goed dat Bureau Halt! bestaat. Na een uurtje een formulier in te hebben gevuld die voor 6 uur geldt, loop je toch mooi een geldboete mis!

Goed dat Bureau Halt! bestaat. Na een uurtje een formulier in te hebben gevuld die voor 6 uur geldt, loop je toch mooi een geldboete mis!

inderdaad, 3 straten verderop gappen ze een huis leeg.. en de politie houd zo een jongen aan.

De politie deed gisteravond een megavangst wat zwaar en illegaal vuurwerk betreft. In totaal nam de politie zo’n honderd nitraten in beslag van een, schrik niet, 14-jarige snotaap uit Velserbroek. Een niet-alledaags klusje bij een niet geheel zuivere doelgroep.

De meeste 14-jarigen zitten met Oud & Nieuw bij pappie en mammie op de bank en steken, als de kans zich voordoet, een sterretje op of een rotje af. Om fit voor de dag te komen tijdens het vuurwerkspektakel slapen ze ‘s avonds nog twee à drie bij en dan mogen ook zij een keer wakker blijven tot 01.00 uur.

Tot zover de doorsnee en welopgevoede 14-jarigen. De een is natuurlijk een tikkeltje rebelser dan de ander. Zo ook het schepsel van gisteravond. De politie hield om iets na negenen een 14-jarige fietser in Velsen-Zuid aan. Bij de aanblik van een politieauto gedroeg de jongen zich opvallend en sloeg op de vlucht. In de rugzak die hij droeg vond de politie zestig nitraten en bij woningonderzoek stuitte de politie op nog eens veertig nitraten.

Dat wordt dus een midweek Bureau HALT, waar hij ongetwijfeld gebrainwasht zal gaan worden met filmpjes als deze

Dus om een welopgevoed kind te zijn moet je op je veertien jaar tijdens oud & nieuw om één uur in bed kruipen? Is die journalist überhaupt ooit uit geweest? Op café geweest?

No offence, maar de persoon die dit artikel heeft geschreven moet echt wel een kansloos type zonder enige vorm van empathie zijn.

Elke ouder met kinderen van 14 jaar, ja zelfs de grootste vuurwerkhater, weet dat een kind van 14 jaar met oud & nieuw NIET om één uur in bed kruipt. En dat staat nu eens helemaal los van het vuurwerkgebeuren.

Dit artikel getuigt echt van een totaal gebrek aan maatschappijvisie.

Laatst bewerkt:
Een kind moet leven, avontuur meemaken. Angst uit zich wegblazen. Zij willen dat kinderen als robots worden opgegroeid, die op alles ja knikken en geen nee durven te zeggen. We kunnen nu al zien dat de maatschappij verrot is dankzij zulke soort opvoedingspraktijken.

Moet afgelopen zijn.

Hoe het artikel geschreven is lijkt me het eerder sarcastische.
Bedoel, dit kan niemand toch niet als een serieus artikel zien ?

Bron

Nu snap ik al de ophef om vuurwerk.

Er zijn vele journalisten die vroeger geen normale jeugd hebben gehad. (Moederskindje)

Toen ik 8 was had ik sterretjes en deed ik een dutje tussen 19:00 en 23:30.

Hier zal iedereen wel weten hoe je met (zwaar) vuurwerk om moet gaan dus zo'n filmpje hoeft van mij hier ook niet nee. Maar aan de andere kant zou je zo'n soort filmpje aan middelbare scholen moeten laten zien. Misschien denken jongeren dan een beetje ja wanneer ze iets zwaars afsteken.

Ik krijg altijd kippenvel als ik dat geschreeuw hoor.. Brrr wat akelig. Zeer schokkend en hoeft van mij totaal niet.
Heeft iemand eigenlijk een beetje info over die gast van die video? Wat er eindelijk van is geworden enzo? Ik zie die video al een jaartje of 2 rondgaan op diverse fora, maar niemand die echt weet wat er met hem is, dus als iemand het zou weten zou fijn zijn.

Tip : kijk die video een dagje voor oud en nieuw. Word je extra scherp door.

Tot zover de doorsnee en welopgevoede 14-jarigen.

Bedankt meneer die zich journalist noemt dat u mij er even op attendeerd dat mijn kinderen niet goed opgevoed zijn want alles wat u schrijft wat zou moeten doen mij kinderen niet en toch doen zij het goed op de havo, helpen ouderen met oversteken of iets dergelijks, houden de deur voor anderen open. Oftewel ze zijn heel behulpzaam en sociaal en zeer goed opgevoed, helaas hebben ze 1 minpuntje : ze steken geen sterretjes meer af, doen geen slaapje meer voor af en liggen ook niet om 01.00 op bed die nacht.

Meneer de journalist : uit welk ei komt u ?

:bonk:

Back
Bovenaan