Zaterdag enorm vuurwerk in Bree.

ylke

VWC lid
Bree1.jpg

Bree maakt zich op voor een enorm vuurwerk spektakel dat zaterdag de stad op haar grondvesten zal doen schudden. Tijdens de ‘Zena Trophy 2014′ zullen diverse vuurwerkteams hun beste beentje voor zetten.

Bree.jpg

Het absolute hoogtepunt van deze Trophy wordt een professionele vuurwerkshow met een omvang waarvan je als vuurwerkliefhebber alleen maar van kunt dromen.

De organisatie heeft een internationaal team van pyrotechnici ingeschakeld om de grootste Trophy-show ooit te schieten. Ook is er speciaal vuurwerk ingevlogen vanuit verschillende Europese landen. Kortom: er wordt al maanden aan de voorbereiding van deze reusachtige show gewerkt. Tijdens deze show gaan duizenden shells met een kaliber t/m maar liefst 8″ de lucht in!

Iedereen die wel eens een Trophy bezocht heeft weet dat de maandenlange voorbereiding het uiteindelijk allemaal meer dan waard is. Dit wordt een ervaring die je nooit meer zal vergeten!

Deze gruwelijke show wordt afgesloten met een mega vette finale waarvan je broekspijpen gaan wapperen. Zoveel vuurwerkgeweld heb je waarschijnlijk nog nooit gezien. “Het is een fantastisch schouwspel. Een halfuur lang haalt de organisatie alles uit de kast en toont ze wat ze in huis heeft.” De toegang tot het spektakel is geheel gratis !

PARKEREN

De parkeerplaats is gelegen pal naast het festivalterrein. Op deze parkeerplaats is ruim voldoende plaats voor auto’s en fietsen. Let op! Het is door de politie verboden om je auto of fiets in de buurt of op omringende wegen te plaatsen. Hierop zal streng worden gecontroleerd.

OPENINGSTIJDEN
De Zena Trophy vindt plaats op 20 september 2014. Hieronder vind je de belangrijkste tijden. Het complete tijdschema vind je HIER.

13.00 uur – Opening camping
14.00 uur – Opening parking
16.00 uur – Aanvang activiteiten
03.00 uur – Sluiting feesttent

KOSTEN
Toegang tot de Zena Trophy is voor iedereen helemaal GRATIS!
Voor een verblijf op de camping betaal je een bijdrage van 10 euro per persoon ouder dan 12 jaar.
De parking kost 5 euro per auto.

ETEN EN DRINKEN
Op het festival terrein kun je een ruime variëteit aan eten en drinken vinden. Het eten en drinken dient afgerekend te worden met munten die je bij diverse balie’s kunt kopen.

Het is niet toegestaan om eigen meegebracht eten en drinken mee te nemen op het festivalterrein.

CAMPING
Voor iedereen die wil blijven overnachten is er een Zena Trophy camping. Je dient je hiervoor vooraf aan te melden. Klik hier voor meer informatie.

HUISREGELS
Uiteraard willen we er voor zorgen dat het voor iedereen een onvergetelijke dag wordt! Daarom zijn er een aantal regels opgesteld. Wij vragen je om deze te respecteren.

· Volg aanwijzingen van festivalmedewerkers stipt op
· Agressie en vernielingen worden niet getolereerd
· Respecteer je medebezoeker
· Het is verboden commerciële activiteiten te verrichten op en rondom het festivalterrein
· Bezoekers kunnen worden gefouilleerd. Indien de bezoeker hier niet mee akkoord gaat kan de toegang worden geweigerd.

VERBODEN MEE HET TERREIN OP TE NEMEN:

· Vuurwerk
· Wapens
· Drugs
· Eten & Drinken
· Glaswerk

De organisatie en de lokale overheden zijn niet verantwoordelijk voor ongevallen, (letsel)schade en/of diefstal en/of verlies.

Wie de regels overtreedt, wordt toegang tot het festivalterrein ontzegd. Zware overtreders kunnen gerechtelijk vervolgt worden. Er wordt altijd aangifte bij de politie gedaan.

Bekijk hier de plattegrond van het terrein.

Bron

Dus als ik het goed begrijp kan ik er zaterdag gewoon heenrijden, en gewoon binnenlopen zonder ergens aan te melden of wat dan ook?
Zo ja, dan ben ik er ook bij.

Verboden om mee te nemen Drugs, wapens, vuurwerk en glaswerk kan ik begrijpen. Maar eten en drinken verboden kan ik met de kop niet bij. Oke we mogen misschien blij zijn dat de entree gratis is en er veel vuurwerk te zien zal zijn. Ik betaal dan liever een entree bedrag dan je verplicht te voelen om eten en drinken daar te halen. Niet ieder mens heeft een groot budget. Het is toch een hele dag voor velen en je wilt toch wat vocht en eten binnen krijgen. Mijn reactie zal wel weer de nodige dicussies geven.

Verboden om mee te nemen Drugs, wapens, vuurwerk en glaswerk kan ik begrijpen. Maar eten en drinken verboden kan ik met de kop niet bij. Oke we mogen misschien blij zijn dat de entree gratis is en er veel vuurwerk te zien zal zijn. Ik betaal dan liever een entree bedrag dan je verplicht te voelen om eten en drinken daar te halen. Niet ieder mens heeft een groot budget. Het is toch een hele dag voor velen en je wilt toch wat vocht en eten binnen krijgen. Mijn reactie zal wel weer de nodige dicussies geven.

Ach, het is een Vuurwerk Festival. Bij 90% van de festivals in de Benelux mag je geen eigen eten en drinken meenemen. Zelfs een busje deo moet je dan nog afstaan...

Vorig jaar waren de prijzen netjes tot redelijk. Ik begrijp het wel. Het is leuk zo'n feesie maar het kost ook wat. In dit geval loopt dat zomaar in de dikke 5 of misschien zelfs wel 6 cijfers en dan kan ik mij heel goed voorstellen dat dit niet alleen met vuurwerkverkoop terugverdiend kan worden. Ze willen het graag toegankelijk houden en daarom geen entree vragen. Er zullen juist weer een hoop bezoekers afhaken als je moet betalen voor een kaartje.

Daarnaast denk ik dat dit niet alleen uit de koker van de organisatie komt maar ook van betrokken lokale instanties (Gemeente Bree, Politie, enz.).

Als je entree gaat vragen word de drempel voor velen nog groter ondanks dat ze dan misschien minder uitgeven als nu zal er minder publiek komen want 'ik ga toch geen entree betalen om vuurwerk te kijken'
Er word voor duizenden euro's aan vuurwerk verschoten en diverse randactiviteiten georganiseerd om voornamelijk vuurwerkliefhebbers een mooie dag te geven. Moet dit geld dan volledig maar betaalt worden door enkele sponsoren zonder dat men hier iets voor terugkrijgt. Ik denk dat we zena en co op onze blote knieen mogen bedanken dat ze zoiets moois willen organiseren. Mogen ze dan ook een paar dingen verkopen om wat geld terug te verdienen en er zelfs misschien een centje aan over te houden.

Verder ben je niks verplicht je hoeft niet te gaan en je hoeft niet veel te drinken of te eten. Als je dusdanig weinig geld hebt dat je geen eten en drinken kunt kopen op zo'n terrein dan moet je je geld voor iets nuttigers behouden.

(Kermis feesttenten, discotheken, feesten, bioscopen etc etc is toch ook allemaal entree betalen + verplicht drank kopen en geen eigen spul meenemen)

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan