Zaanse Kim aan het woord

moontan

VWC lid
Een positief bericht, dit keer van een weblogpagina, en nu eens een dame aan het woord:

De kogel is door de kerk.. de kruisraket is door de moskee.. Hoe je het ook wilt noemen.. er zijn 40.000 vóór stemmers geweest tegen het rookverbod dus het voorstel van groenlinks moet in behandeling genomen worden, worden besproken in de kamer.

Ik ben dus vóór het rookverbod. Roken in de horeca is namelijk een zware last voor een niet-roker ongeacht of je er wel of geen schade mee aanbrengt.

Het vuurwerkverbod is weer zo een verbod als het paddo-verbod. Er gebeuren een paar dingen en het moet verboden worden. Met alcohol gebeurt er niets.. dit waarschijnlijk omdat de 2e kamer zelf ook wel van een slokje houdt. Neen.. laten we dan vuurwerk afschaffen.

We hoeven het niet te doen voor (of tegen) de opwarming van de aarde. De opwarming van de aarde is hetzelfde ge*** als de recessie. Mensen worden bang gemaakt, opgehitst en geloven het. Vandaag zat er een hooggeleerde bij Heerlijk eerlijk Heertje aan tafel die vertelde dat de opwarming van de aarde onzin is. Iets dat ik ook al tijden roep aangezien het hier in dit land ECHT niet warmer is geworden. We hebben geen normale zomer gehad afgelopen jaar.. 1 maand zomer. Hoezee! En verder alleen maar regen, regen en nog eens regen. Nu een geweldige winter, een winter zoals hij hoort te zijn. De warmte verplaatst zich een beetje maar waar het kouder wordt wordt het elders weer wat warmer en vice versa. Er wordt alleen maar gesproken over het smelten van de ijskap, maar aan de andere kant van de aarde komt er juist weer ijs bij. Evenwicht noemen we zoiets. Maar de mens zou de mens niet zijn om te gaan zeiken waar het fout gaat. Dramaqueens. Daar heeft Nederland een handje van met haar politiek.

** Teken de petitie tegen het vuurwerkverbod! **

Wat is oud en nieuw zonder het afsteken van je zelfgehaalde vuurwerk? Moeten we nu massaal naar grote georganiseerde feesten gaan, waarschijnlijk nog betalen en zo niet komt er wel weer 1 of andere *** belasting voor (kijk maar eens naar de verpakkingsbelasting in supermarkten), kijken naar vuurwerk wat we misschien nieteens zullen appriciëren?
Oud en nieuw vier je op jouw manier, zoals jij dat wilt met je eigen vrienden en familie of misschien wel zonder mensen.

Vuurwerkverbod.
Iets wat waarschijnlijk áls het er door komt behoorlijk uit de hand zal gaan lopen. Meer auto's zullen in de fik worden gestoken (let maar op mijn woorden) er zal meer illegaal de grens over komen en Nederland gaat echt niet stoppen met afsteken, net zoals dat mensen niet stoppen met roken en nog steeds stiekem zitten te roken op feesten. Nou niet massaal je rotjes meenemen naar feesten jongens!

Als het vuurwerk verbod er echt komt.. dan is het echt goed mis met Nederland.. en de vraag is.. waar houdt het op? Leven we straks echt in een wereld als in Demolition man dat als je vloekt er een bon uit een paaltje komt.. boete voor vloeken.. je zou er crimineel van worden!

http://kimmsallabimm.web-log.nl/

nieuweintro.jpg

Ja ja Dan, ik heb zo ook mijn voorkeuren haha.
Maar goed de strekking van haar verhaal is de steeds verdergaande betutteling door de overheid die maar niet lijkt op te houden.
Waar ik mij nog het meest kwaad om maak zijn de leugens van Bonte in zijn campagne.
Bonte naait het volk op met onwaarheden, en een volk wat zich graag laat beinvloeden.
Want er zijn natuurlijk veel mensen die last hebben van vuurwerk en vandalisme.
Daar kunnen we niet omheen.
Ik denk dat veel mensen niet beseffen waar het nu allemaal om draait.
Veel mensen denken dat als er een vuurwerkverbod komt dat dan alle problemen met oud en nieuw zijn opgelost.
Dan beginnen de problemen pas echt te komen

Niet om het 1 of ander, maar hoe zou men een vuurwerkshow willen schieten voor hele steden als Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag? Waar heeft mijn de ruimte om honderdduizenden mensen kwijt te kunnen en vuurwerk te kunnen schieten. Welke stad kan honderdduizenden mensen tegelijk vervoeren en is bereid dat te doen midden in de winternacht? Of zouden ze diverse shows in de stad moeten schieten om alle mensen een kans te gunnen op het kijken naar een show. Wat te doen met het drank en drugsgebruik om de feesten heen, is er geen politiemacht nodig om bij evenementen alles in goede banen te leiden. Men klaagt nu al over de politie inzet bij voetbalwedstrijden. Wat nou als er 10 volle Kuipies of Arenas met mensen door de stad heen dwalen, 10x zoveel politie als bij de gemiddelde Ajax - Feyenoord? Nee Bonte en consorten denken veel te populistisch maar vooral te makkelijk.

ach joh, wat je al zag bij één zo'n initiatief: d'r komt geen hond opdagen en iedereen steekt (al dan niet illegaal) z'n eigen, minstens zo mooie, vuurwerk af :p

Mooi stukje, Er wordt gelukkig nog door meer mensen uit andere hoeken tegengas gegeven.
Goed gevonden Fred.

Back
Bovenaan