Youtube - Politie Bezoek/Inval Bij Don Kanon Pyro Voor Legaal Vuurwerk

Laten we nou niet doen alsof hij een onschuldige omstanders is. Dat is wel heel naïf, zeker als er 2 weken ervoor illegaal vuurwerk bij hem is gevonden.

Ik weet niet precies om wat voor illegaal vuurwerk het ging, ik las ergens 2 flowerbeds. Nou wat erg!
Vind het gewoon sneu als je overgestapt bent op legaal vuurwerk om dan alsnog gepakt te worden.
No matter wat voor filmpjes je op je kanaal hebt staan, of wat je verleden is!

Ik weet niet precies om wat voor illegaal vuurwerk het ging, ik las ergens 2 flowerbeds. Nou wat erg!
Vind het gewoon sneu als je overgestapt bent op legaal vuurwerk om dan alsnog gepakt te worden.

Het is raar, maar wellicht is het gewoon meegenomen Voor onderzoek gezien zijn historie.

Heb er niet echt medelijden mee

Ik heb wat typenummers zien staan wat hij had, dit waren 2 1.4g blokjes.. En dat word zwaar illegaal genoemd.

Ik heb wat typenummers zien staan wat hij had, dit waren 2 1.4g blokjes.. En dat word zwaar illegaal genoemd.

Ik heb nergens gelezen dat het om flowerbeds ging, alleen om illegaal vuurwerk. Vandaar zwaar ook tussen haakjes

Denk je echt dat die gast is overgestapt op 100% legaal.... :bonk:

De hobby wordt zo steeds minder leuk..
Hoe moet dit verder als importeurs producten aanbieden die je niet mag vervoeren of in bezit mag hebben.

Hij wel mag ik hopen, lijkt me dat je na een keer huiszoeking gehad te hebben geen illegaal vuurwerk meer in huis neemt. Het zou niet bar slim zijn om alsnog door te blijven gaan met illegaal.

ik zag hem er niet echt afstand van nemen met zijn O&N compilatie dus vandaar dat ik geen medelijden met hem heb.

Deze beste man weet dat hij in overtreding is met betrekking op de 25 kilo regeling. Dan weet je, wanneer je bezoek krijgt van de politie, dat je alles kwijt bent. Een overtreding is een overtreding en dan moet je alles inleveren ongeacht wat voor vuurwerk het is, categorie 1, 1.4 of zwaarder vuurwerk. Ook wanneer je zwaarder vuurwerk dan gevarenklasse 1.4 in het bezit heb in combinatie met consumentenvuurwerk dan moet je alsnog alles inleveren en je krijgt het niet meer terug.
Dat deze man alles gaat filmen en online zet vind ik belachelijk. 20 keer zeggen dat het legaal is maar wel toegeven dat het meer dan 25 kilo is. Wie de wet overtreed weet ook dat dat daar consequenties aan zitten. Als je dat risico neemt dan moet je geen commentaar leveren wanneer je wel tegen de lamp loopt. Dit alleen maar even op betrekking tot de beelden die hier in het topic staan, de andere beelden op zijn YouTube account; daar beginnen we maar niet over.

Vind dat mensen nu niet met dat vingertje mogen wijzen van: 'kijk wat hij verder op zijn kanaal heeft staan.' Je moet soms wat verder kijken dan je neus lang is, zover ik het nu zie worden deze acties vooral door Nakky pyro en Dirk gedaan. Don Kanon staat er wel bij, maar het vuurwerk wat hij hier had liggen is gewoon bedoeld voor een leuk oud en nieuw feest. Ik denk dat de mensen die met hun vingertje wijzen zich allemaal vast wél braaf aan de 25kg regeling houden...

Aan zijn kanaal te zien hebben we het overduidelijk over een draaideur overtreder. Daar heb ik toch een stuk minder mee dan leden hier die boven de 25kg zitten maar zich verder netjes aan de regels houden. Daarnaast is er een verschil tussen een strafbaar feit (bezit illegaal vuurwerk) en een overtreding (te veel kg vuurwerk).

Dit soort lui lachen zich rot wanneer de politie er weer vandoor is, het illegale spul lag toch allemaal bij oma in haar schuurtje. Dan moet je niet piepen wanneer de politie je dan maar op iets anders pakt, dat is het spel wat je zelf speelt.

Ik gun het niemand dat er vuurwerk in beslag word genomen. Iedereen is volwassen genoeg om beslissingen te maken en ook de consequenties daaraan af te wegen. Ik heb ook meer dan 25kg wie niet. Zelfs de huisvader die niet op forum of yt zit heeft meer dan 25kg. Ik heb ook bezoek gehad afgelopen jaar. Alleen ik wist gewoon dat ze zouden komen dus ik was voorbereid. Laat iedereen gewoon in zijn waarde. Ook al stookt don kanon illegaal wiens probleem is dat..... juist die van hem en van niemand anders. Hier op het forum was het eind van het jaar al de discussie illegaal en 25kg regel en lijkt erop dat het gewoon door gaat. Geniet van je vuurwerk zolang het nog kan en mag.

Je buren kan je wat vuurwerk betreft niet meer vertrouwen. Er hoeft er maar 1 bij te zijn die de politie belt dat de overbuurman met veel dozen vuurwerk loopt te sjouwen.
Eigenlijk moet je er elk oud en nieuw vanuit gaan dat ze langs komen. Waar komen ze dan langs ? Waar je in staat geschreven.
Dus sla bij jezelf 25 kilo op, in je auto 25 kilo en probeer ergens anders de rest op te slaan.
Heb je die mogelijkheid niet, verstop de rest in huis. Komen ze langs wijs je die 25 kilo aan en hopen dat ze niet gaan zoeken.

In eerste instantie dacht ik wat een kl*te streek om anoniem te melden. Als ik zo naar zijn YouTube kanaal kijk heb ik iets meer begrip voor de melder (en politie). Dankzij dit soort stunts neemt de weerstand tegen vuurwerk steeds meer toe....

Ik gun het niemand dat er vuurwerk in beslag word genomen. Iedereen is volwassen genoeg om beslissingen te maken en ook de consequenties daaraan af te wegen. Ik heb ook meer dan 25kg wie niet. Zelfs de huisvader die niet op forum of yt zit heeft meer dan 25kg. Ik heb ook bezoek gehad afgelopen jaar. Alleen ik wist gewoon dat ze zouden komen dus ik was voorbereid. Laat iedereen gewoon in zijn waarde. Ook al stookt don kanon illegaal wiens probleem is dat..... juist die van hem en van niemand anders. Hier op het forum was het eind van het jaar al de discussie illegaal en 25kg regel en lijkt erop dat het gewoon door gaat. Geniet van je vuurwerk zolang het nog kan en mag.

Uiteindelijk is het indirect niet alleen zijn probleem, door het illegale spul roept alles alleen nog maar meer weerstand op. Moet er ook niet aan denken dat ik dozen shells of cobra´s bij de buren liggen want dan vraag ik ze toch dringent om ze niet naast mijn huis te bewaren.

Back
Bovenaan