YouTube-filmpjes vuurwerkbommen 'gehackt'

bassie1978

VWC lid
YouTube-filmpjes vuurwerkbommen 'gehackt'

dinsdag 22 november 2011 | 10:49 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 22 november 2011 | 11:02

AMSTERDAM - De kersverse Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers heeft al 130 amateurfilmpjes op het internet 'gehackt' en voorzien van een waarschuwing.

Zie ook:
•Strengere aanpak vuurwerkbommenmakers
De taskforce hoopt daarmee het aantal ernstige incidenten met vuurwerkbommen terug te dringen.

Volgens een woordvoerster van de Stichting Consument en Veiligheid (samen met het Openbaar Ministerie en de politie initiatiefnemer van de taskforce) neemt het aantal incidenten met vuurwerk weliswaar af, maar stijgt juist het aantal ernstige ongelukken met afloop in het ziekenhuis. En dat komt dan vooral door illegaal vuurwerk en zelfgefabriceerde vuurwerkbommen.

Gesproken boodschap
Mensen zetten volgens woordvoerster Ilja van Alten filmpjes van hun zelfgemaakte vuurwerk op internet "om hun kunsten te kunnen vertonen". Anderen gaan die bommen dan weer namaken, of maken het nog bonter.

"Wat wij nu doen is die filmpjes opsporen. We monteren daar een gesproken boodschap in, met waarschuwende woorden en ook zeggen we dat het maken en afsteken van vuurwerkbommen strafbaar is. Verder sturen we de maker een email met het verzoek de film te verwijderen. Ook blijven we het filmpje volgen. Als het er na een week nog opstaat, proberen we de maker met zijn echte naam op het internet te vinden en die krijgt dan een brief thuis."

Van Alten stelt dat een en ander een behoorlijke klus is. "We moeten echt wel een beetje pezen, ja."

bron

Ik heb deze boodschap al voorbij zien komen in filmpjes met babypijlrekjes en doorlontprojectjes. Dat ze dit bij zelfmaal vuurwerk zetten, ga zo door! Maar bij wat simpele projectjes..

Die namen zijn echt geweldig hoe hij ze zo serieus opnoemt whahaha. Goed dat er iets gedaan wordt maar de manier waarop heb ik zo mijn vraagtekens bij. Ten eerste kopiëren ze zonder toestemming beeldmateriaal van anderen ten tweede wordt bij veel filmpjes muziek afgespeeld waarvan ik niet het idee heb dat de overheid daar de rechten voor heeft betaald. Als een particulier muziek gebruikt in fimpjes kan dit oogluikend toegestaan worden dit lijkt mij echter niet als een bedrijf het doet.

Ik ben van mening dat men hierbij echt totaal verkeerd bezig is. Als het uberhoud ECHT is. Het maakt me erg razend dit.

Ik vind het wel weer een mooie stunt. Het trekt veel aandacht en dat is de bedoeling. Ook waarschuwt het de doelgroep en die word ook zo ook daadwerkelijk bereikt.

kijk aan.

http://www.youtube.com/watch?v=aCocDeMEOaU&feature=mfu_in_order&list=UL]movie[/URL]

Hierbij het origineel:
+ http://www.youtube.com/watch?v=oXvM0Ymqmz8" title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
http://www.youtube.com/watch?v=oXvM0Ymqmz8"> http://www.youtube.com/watch?v=oXvM0Ymqmz8" /> ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik weet dat dit niet mag maar dit filmpje laat zien waar meneer agent over praat.

Bron: julosvlassie

Voor mij part laden ze die gasten zonder pardon op! :angry:

Je kan er om lachen, maar het is eigenlijk diep triest van hun.

Hele dag zitten ze to no-lifen opzoek naar vuurwerkfilmpjes terwijl sommige van 2007-2008 komen! Of iemand nou een babypijlrekje maakt en afsteekt kom op zeg!

Onlangs heb ik hetonderstaand mailtje ontvangen. Ikzelf doe niet aan knutselen of dergeljks en heb geen filmpjes. Dus snap niet waarom ik een mailtje ontvang gezien het totaal niet van toepassing is op mij.

Goedemorgen,

Momenteel ben ik bezig met een verhaal over de Taskforce Opsporing Vuurwerk Bommenmakers (voor meer info zie http://www.taskforceovb.nl en http://www.nu.nl/binnenland/2674264/strengere-aanpak-makers-vuurwerkbommen.html).

Ik ben op zoek naar mensen die als hobby zelf zwaar vuurwerk in elkaar knutselen. Na een beetje zoeken kwam ik jou mailadres tegen. Ik weet natuurlijk niet of je een 'bommenmaker' bent, maar ik waag toch maar een poging. (Als dit niet op jou slaat dan hoop ik dat je me aan iemand kan helpen die zich hier wel mee bezighoudt.)

Ik hoop dat je (per mail of telefonisch) even wat vragen wilt beantwoorden over je hobby en de oprichting van deze taskforce. Dat kan uiteraard anoniem als je dat wilt. Zo ben ik benieuwd of je:

- per direct stopt met knutselen nu de politie het internet afstruint naar bommenmakers? Zo nee, waarom niet?
- meerderjarigen kunnen maandenlang in de cel verdwijnen als ze worden gepakt. Schrikt dat je af? Waarom wel/niet?
- wat is er zo leuk aan knutselen met vuurwerk? Hoe lang doe je het al (hou oud ben je nu)?
- wat is het gekste wat je ooit heb gemaakt? Hoe krachtig was dat?
- hoe kom je aan je spullen?
- wat zijn je 'vuurwerkplannen' voor de komende tijd?

Ik hoop van je te horen. Alvast bedankt.

--
Met vriendelijke groet,

Arjen de Boer
Verslaggever GPD
070-3420515

* Bij de GPD zijn aangesloten:

Het Belang van Limburg, BN/De Stem, Brabants Dagblad, Dagblad De Limburger, Dagblad van het Noorden, Eindhovens Dagblad, Gazet van Antwerpen, De Gelderlander, De Gooi- en Eemlander, Haarlems Dagblad, Leeuwarder Courant, Leidsch Dagblad, Limburgs Dagblad, Nederlands Dagblad, Noordhollands Dagblad, Het Parool, Provinciale Zeeuwse Courant, De Stentor, De Twentsche Courant Tubantia

Voor meer informatie: www.gpd.nl

Bedankt voor het plaatsen Genius. Hier kun je dus zien dat wij veel te snel oordelen. Het begin is idd een babypijlenrekje, maar de rest van het filmpje liegt er niet op! Dit soort gasten moet men zeker aanpakken ja...

Bij dat filmpje met dat rekje hebben ze misschien net het verkeerde stukje eruit geknipt om te gebruiken, aangezien het namelijk niet bij de rekje blijft. Genius postte net het complete filmpje, en zoals je op onder andere 2:34 kan zien wordt er een complete prullenbak opgeblazen. En ja, dan mag je dit soort figuren inderdaad wel eens flink de stuipen op het lijf jagen naar mijn mening...

Back
Bovenaan