Wordt vuurwerk een luxe product?

Ik ben bang dat vuurwerk inderdaad een luxe artikel gaat worden.
Grondstoffen worden duurder, transport, import, inflatie en vraag-aanbod.
De doorsnee burger geeft toch wel geld uit hoor, misschien iets minder, want luxe hoort tenslotte tóch ook bij kerst en oudjaar. Dan mag het geld wel een paar dagen rollen.
Alleen is de kater na 1 januari wat groter, maar achja, dat benen we wel financieel bij, paar overuurtjes maken of 1 terrasbezoek of etentje in januari minder, met de hoge horeca prijzen van nu.

Het zijn vaak ook rijkere types die gelijk over korting beginnen of er iets gratis bij willen hebben. Tot het brutale aan toe!
Ja zeker,ook mijn ervaring (met andere producten) zit je bij iemand thuis in een dikke villa en gaan ze lopen mekkeren over 100 euro op een brdrag van 5k of meer...
Maar ja dat is ook hoe je rijk wordt, vooral over de rug van anderen

Ja zeker,ook mijn ervaring (met andere producten) zit je bij iemand thuis in een dikke villa en gaan ze lopen mekkeren over 100 euro op een brdrag van 5k of meer...
Maar ja dat is ook hoe je rijk wordt, vooral over de rug van anderen

Exact!

Met de containerprijzen en hogere productiekosten in china gaat het mogelijk interessant worden ok meer europees te produceren. Als 500gram potten 90 euro gaan kosten houd het voor mij op in ieder geval.

Met de containerprijzen en hogere productiekosten in china gaat het mogelijk interessant worden ok meer europees te produceren. Als 500gram potten 90 euro gaan kosten houd het voor mij op in ieder geval.

Zal niet snel gebeuren denk ik, al die fabrieken staan nu toch al in China. Dat laatste is ook wel de horrorscenario. :sad:

Wie weet kan jgwb, weco, zink of een producent in het oostblok in het gat springen, wie weet gaat het echt rendabel worden een keer als het blijft stijgen. Ook italie en spanje genoeg know how.

Vuurwerk is een luxe product, maar voor hoelang nog, als ik kijken naar de prijs voor yggdrasil van funke bij zena, dan denk ik dat het straks geen luxe product meer is maar een 1% product :bonk:

Het is een stuk cultuur, dus geen luxe product. Wat malen ze om vuurwerk terwijl de sigaretten nog steeds te koop zijn ? En ga zo maar door, dit is een psychologische oorlogvoering. 100 % Laat je geluk niet afpakken !

Het is een stuk cultuur, dus geen luxe product. Wat malen ze om vuurwerk terwijl de sigaretten nog steeds te koop zijn ? En ga zo maar door, dit is een psychologische oorlogvoering. 100 % Laat je geluk niet afpakken !

Euhh... maar dat was de stelling niet. Die gaat over de aangekondigde en verwachte veel hogere prijzen van vuurwerk volgend jaar. Niet over afpakken, verbieden of zoiets waar jij denk ik jouw reactie op baseert.

We zijn praktisch allemaal met vuurwerk opgegroeid, zo heeft ieder er een bepaald gevoel bij en juist dit zorgt ervoor dat we het allemaal fantastisch vinden. Waren we hier niet mee opgegroeid dan had het ons waarschijnlijk niet veel gedaan. Vuurwerk een luxe product, dat ligt er aan de één koopt een klein beetje voor de kids en zichzelf en heeft een topavond. Terwijl de ander al maanden met een stookplan bezig is met vele compounds en ook een topavond heeft.
We moeten ons in deze rare tijden het hoofd niet gek laten maken, media verteld alleen maar sprookjes en gooit olie op het vuur. Mensen uit de politiek die je het hele jaar door niet hoorde krijgen nu een podium van de media om hun sprookjes te verkondigen. Gewoon lekker kopen en stoken wat je mooi vind en een fijne veilige avond beleven met je naasten. Uiting van levensvreugde en geluk samen met vrienden en fam. door vuurwerk af te steken is ook tegenwoordig een luxe, laat dit je nooit en te nimmer afpakken!

Ik ben geen Mod maar de stelling begint een heel eigen en ander leven te leiden doordat er allemaal andere zaken worden bijgehaald dan waar het om ging... :confused:

Kort samengevat is de stelling:

Vuurwerk wordt volgend jaar knetterduur, wordt het daarmee een luxeproduct?

Ik ben geen Mod maar de stelling begint een heel eigen en ander leven te leiden doordat er allemaal andere zaken worden bijgehaald dan waar het om ging... :confused:

Kort samengevat is de stelling:

Vuurwerk wordt volgend jaar knetterduur, wordt het daarmee een luxeproduct?

Je hebt volkomen gelijk, ik haakte te laat in waardoor ik de stelling miste...
Mijn bericht mag door de mods weggehaald worden had zelf al geprobeerd zonder succes.

Jazeker, als de prijzen sky high gaan i.v.m. de grondstoffen wordt het een luxe product.
Magnesium en andere metalen worden schaars...

Euhh... maar dat was de stelling niet. Die gaat over de aangekondigde en verwachte veel hogere prijzen van vuurwerk volgend jaar. Niet over afpakken, verbieden of zoiets waar jij denk ik jouw reactie op baseert.

Ik zie vuurwerk niet als product, dat is het.

En word het vanaf elders knetterduur, dan kunnen we toch terug naar eigen fabrieken. Mensen met kennis kunnen heus wel grondstoffen produceren en vanuit daar gaan bouwen. Opgelost.

Genoeg gasten die er willen werken ! :)

Ik zie vuurwerk niet als product, dat is het.

En word het vanaf elders knetterduur, dan kunnen we toch terug naar eigen fabrieken. Mensen met kennis kunnen heus wel grondstoffen produceren en vanuit daar gaan bouwen. Opgelost.

Genoeg gasten die er willen werken ! :)

Je ziet het niet als product? Oud en nieuw is geen product, vuurwerk wel. Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar om het geen product te noemen is een beetje vreemd. Een eigen fabriek in nederland opzetten zal niet heel makkelijk gaan, en wat denk je van de import van dure grondstoffen. Grondstoffen komen vaak uit de grond hea, de naam zegt het al. Laat Nederland nou niet veel of nauweliiks van de grondstoffen van vuurwerk hebben.

Back
Bovenaan