Woning vol explosieven

Ik woon op 2 kilometer waar ze het hebben laten ontploffen, en het was echt een bizarre boem zeg!!
Dacht eigenlijk dat het fout ging bij de fabrieken..

En dan nog, als je het zo wil laten ontploffen, maak dan een dikke kuil onder de grond, flikker er een bult aarde overheen en nog een hoop zand bovenop. Dan hoor je de boem niet zo hard, en dan wordt de druk ook nog eens gedempt. Waarom doen ze dat nu dan niet? En waarom moet het spul uberhaupt direct vernietigd worden trouwens?

Dit komt geforceerd over als in: doelbewust mensen bang maken voor een knal met vuurwerk. Bommen uit WO2 graven ze ook eerst in en die zijn vele malen zwaarder dan vuurwerk. Dit soort acties leiden alleen onnodig tot meer onrust, maar dan creëert men wel de legitimering voor handhaven en repressie.

Dit komt geforceerd over als in: doelbewust mensen bang maken voor een knal met vuurwerk. Bommen uit WO2 graven ze ook eerst in en die zijn vele malen zwaarder dan vuurwerk. Dit soort acties leiden alleen onnodig tot meer onrust, maar dan creëert men wel de legitimering voor handhaven en repressie.

Ik ben het met jou eens ik werkte vroeger in de sloop en als men ging springen werden er matten gebruikt zand etc en dat ging om echte springstoffen.dit ging zogenaamd om vuurwerk ok zwaar maar toch dat het om a mateurs gaat lijkt mij sterk blijft er wat mij betreft maar een ding over en dat is opzet, dan kan men zeggen dat vuurwerk te gevaarlijk is en men alleen het veel te dure nederlandse schatkist vuurwerk moet kopen.

EOD kan helemaal niet vast stellen dat het hier om 1.1 vuurwerk gaat. of het moet er op staan maar als de verdachte het zelf heeft gemaakt lijkt het mij sterk dat hij het er op zet.
Ik heb het zelfde mee gemaakt als deze verdachte, sommige van hier weten dat wel, vandaar dat mijn nek haren ook overeind gaan staan als ik dit zo weer lees. Bij mij hebben ze ook de hele straat ontruimt,twee dagen bezig geweest alles uit huis te halen, 96 uur bewaking in de straat,enz enz ze hebben in 2 dagen een rekening gemaakt van 116.000 euro. en zoveel fouten gemaakt dat ze het in de rechtszaak niet eens naar boven hebben gehaald.Ze hebben overal wat monsters van genomen en die waren naar het lab gebracht voor onderzoek,daar was zo mee geknoeid dat het niet meer bruikbaar was.
En nu ben ik toch bezig, vandaar dat ik ook z'n hekel aan de politie heb,zij zijn de gene die foto's hebben gelekt naar media van binnen in huis, valse verklaringen op genomen. liegen en bedriegen.
En dat zijn die mensen die op tv en media de waarheid moeten vertellen, laat me niet lagen.
Stelletje padvinders zijn het. Het heeft me een flinke duid gekost maar ik lach na 2,5 jaar procederen het hardst. Bij wijze van spreken, lagen ga je niet meer doen na zo iets je hebt alleen maar verliezers. Daarom als ik raad mag geven voor die gene die er over denken om zelf vuurwerk te gaan maken, omdat het vuurwerk wat je kan kopen niet meer de voldoening geeft, doe het niet. Buiten het feit om dat het je leven kapot maakt.(na dat je gepakt bent)komt er een hoop om heen waar je op voorhand geen rekening mee houd. En de regels zijn nog strenger dan toen,dus je gaat nog harder voor de bijl.Maar goed dat moet ieder voor zich weten,het is niet mijn leven maar de jouwe.

Maar om terug te komen op de EOD deze zoveelste fout zouden we eigenlijk moeten gebruiken, op de zelfde manier als zij zelf doen, in de media,op facebook.enz,enz
ZIJN DIT NOU DE MENSEN DIE JE MOET VERTROUWEN MET ILLEGAAL VUURWERK.
Kan het beter bij de verdachten achter laten,heb je minder kans dat er iets gebeurd als met deze grapjassen.
Hij is er misschien al jaren mee bezig,en gaat het goed,hun een dag en gaat al mis.

Huh, een deel van het vuurwerk weer teruggebracht naar de woning?:shocked::shocked: Twee keer vervoeren, risico nemen om het eruit te halen en vervolgens weer terug leggen? Huh, Huh...:shocked::shocked:
Ik snap het niet...

In Zwartewaal zijn zaterdagavond ruiten gesneuveld door het onschadelijk maken van vuurwerk door de Explosieven Opruimingsdienst (EOD). Het ging om illegaal vuurwerk dat was gevonden in een woning in het nabijgelegen Heenvliet en dat door de dienst van Defensie was weggehaald. Dat meldde de politie.
Het vuurwerk werd onschadelijk gemaakt in de Put van Heenvliet, dat tussen de twee Zuid-Hollandse plaatsen ligt. Van zeker vier woningen gingen de ruiten kapot. Bij een huis zou een aanbouw een scheur hebben opgelopen.

De EOD heeft een ander deel van het vuurwerk dat zou worden vernietigd, teruggebracht naar de woning waar het vandaan kwam. Het wordt zaterdag niet meer tot ontploffing gebracht.

In Heenvliet moeten zeven mensen in verband met de vuurwerkvondst, die vrijdag werd gedaan, voor de tweede nacht ergens anders slapen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...iten-sneuvelen-bij-vernietigen-vuurwerk.dhtml

Huh, een deel van het vuurwerk weer teruggebracht naar de woning?:shocked::shocked: Twee keer vervoeren, risico nemen om het eruit te halen en vervolgens weer terug leggen? Huh, Huh...:shocked::shocked:
Ik snap het niet...

Dat heeft hoofd waarschijnlijk te maken met de gemeente, zij maken een risico analyse voor het vervoer van de spullen en als zij geen toestemming geven voor vervoer gebeurd er niets. Dus kunnen ze niets anders dan terug brengen waar het lag en bewaking erbij zetten.Straat is toch al ontruimt.

Maar ze zijn wel slimmer geworden,rtl nieuws melden.

De restpartij van explosieven wordt bovendien dieper ingegraven en er komt meer zand op te liggen voor het gecontroleerd tot ontploffing wordt gebracht, meldde een woordvoerster van Defensie. De vernietiging gebeurt in twee etappes: rond 13:30 uur en rond 14:30 uur.

Ik hoor van een maat van me die daar even is gaan kijken dat ze de boel nu wel aan het ingraven zijn... Ze zijn dus nog steeds bezig. Er komen ook steeds meer mensen kijken LOL.

EDIT: 16.56 ze rijden nu bij ground zero weg :P

Net op sky radio nieuws dat de EOD vandaag verder is gegaan met het opblazen van 'vuurwerk'. Ze zouden wat 'voorzichtiger' te werk zijn gegaan.

Chemicaliën waren het toch idd? Weer zo'n ventje die aan het knutselen is geslagen. Maar ze moeten het weer vuurwerk noemen. Zucht.

Back
Bovenaan