Woning vol explosieven

kwintos

VWC lid
AMSTERDAM -
Het vuurwerk dat gisteren in een woning in Heenvliet is gevonden, blijkt veel gevaarlijker dan gedacht. Volgens een zegsman van de politie kan nauwelijks nog gesproken worden van vuurwerk. "Explosieven zou een betere benaming zijn."

De politie vond gisteren na een tip honderden kilo’s zwaar vuurwerk in een woning aan de Drieëndijk in Heenvliet. Na onderzoek van de EOD blijkt het gevonden vuurwerk zo zwaar te zijn dat alleen met daglicht kan worden gewerkt. "Een foutje kan gevaarlijk zijn omdat het massa explosief is. Als 1 deeltje ontploft, zal alles ontploffen."

Het consumentenvuurwerk in Nederland is van gevaarklasse 1.4. Het vuurwerk en de grondstoffen die nu zijn gevonden zijn van klasse 1.1, en mag in Nederland niet eens worden verkocht", aldus de chemisch adviseur.

Volgens de politie mag het al geen vuurwerk meer genoemd worden. "Explosieven zou een betere benaming zijn." De geëvacueerde bewoners zullen net als afgelopen nacht, ook vannacht elders moeten doorbrengen. De politie kwam de vuurwerkvangst op het spoor na een tip.

http://www.youtube.com/watch?v=3jI2ChvLZ18

Bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/22159588/__Woning_vol_explosieven__.html

Kortom, hallo cobra 6..

Wat een mietjes eigenlijk, durven het niet aan te raken s'avonds.

Nooit geweten dat ik een stoere jonge was aangezien ik s'nacht vuurwerk afstak:bonk:

Nou dit zijn echt geen mietjes hoor, eigen veiligheid gaat nog altijd voorop...

Denk ook dat het hier wel om wat meer gaat dan slangeknallertjes.

Nou dit zijn echt geen mietjes hoor, eigen veiligheid gaat nog altijd voorop...

Denk ook dat het hier wel om wat meer gaat dan slangeknallertjes.

Nee maarja je weet zelf hoe ze zijn, ze overdrijven alles toch wel erg. Maar we weten allemaal dat vuurwerk niet zomaar even afgaat op eigen zin, dus ik vind alleen met daglicht weer overdreven.

Nee maarja je weet zelf hoe ze zijn, ze overdrijven alles toch wel erg. Maar we weten allemaal dat vuurwerk niet zomaar even afgaat op eigen zin, dus ik vind alleen met daglicht weer overdreven.

Geef ze wel gelijk we hebben het over honderden kilo`s (1.1G?),dan is veiligheid wel belangrijk.

Die nieuwsberichten zijn verdorie echt ALTIJD zo speculatief. Ze roepen dat het geen vuurwerk meer is, maar dat je het eerder explosieven moet noemen. Maar ze vertellen vervolgens niet wat er precies is aangetroffen. Je hebt er dus helemaal geen reet aan. Het enige dat het doet is mensen die er gevoelig voor zijn bang maken. Niet meer niet minder.

Knal in Heenvliet

Bij de DCMR meldkamer zijn 4 meldingen binnengekomen over een grote knal.

21.12.2013 18:38
Vuurwerk tot ontploffing gebracht

Het vuurwerk dat gisteren in een woning in Heenvliet is gevonden, is vandaag door de Explosieve Opruimingsdienst Defensie tot ontploffing gebracht. Om 17.45 uur was dan ook een grote knal te horen. Bewoners uit Rozenburg en Zwarte Waal informeerden bij de DCMR meldkamer naar de oorzaak van de knal.

Bron: http://www.dcmr.nl/nieuws/milieumeldingen/2013/12/knal-in-heenvliet.html

Via twitter:

@mediaTV ''#Drieendijk #Heenvliet: Ruiten gesneuveld in Zwartewaal na onschadelijk maken aangetroffen vuurwerk door EOD Put van Heenvliet in Den Briel''

@Politie_Rdam: Ruiten gesneuveld in Zwartewaal na onschadelijk maken aangetroffen vuurwerk door EOD Put van Heenvliet in Den Briel

Hahaha, wat een helden. Eerst zeuren dat wanneer het onploft er een explosie van jewelste is( meestal roepen ze dat het net als Enschede zou kunnen zijn:s). En dan gaan ze het binnen een straal van max 500 meter uit de buurt van huizen tot ontploffing brengen. Tja EOD, onderschat die zware mortieren, vlinderbommen, nitraatbommen met de kracht van een handgranaat dan meer niet heej! :$

Is dit echt? Godverdomme wat een idioten ook hé. Ik ben wel heel benieuwd wat er moet hebben gelegen. Ruiten die sneuvelen? Of is dit weer gewoon sensatiemakerij?

dat klopt, maar de losse grondstoffen die er lagen kunnen door statische electriciteit ontbranden.

Die nieuwsberichten zijn verdorie echt ALTIJD zo speculatief. Ze roepen dat het geen vuurwerk meer is, maar dat je het eerder explosieven moet noemen. Maar ze vertellen vervolgens niet wat er precies is aangetroffen. Je hebt er dus helemaal geen reet aan. Het enige dat het doet is mensen die er gevoelig voor zijn bang maken. Niet meer niet minder.

Ze kunnen ook niet zeggen wat ze gevonden hebben, daarom gaan ze altijd van het ergste uit.
tno en (nog een kom nu niet op naam) zullen daar achteraf duidelijkheid in moeten geven,en dan krijgen ze pas te horen of ze het goed hebben gedaan. Dat krijgt de burger alleen maar te horen als ze gelijk hadden anders niet.
Het probleem is ook dat de verdachten gelijk word afgevoerd en er word niets gevraagd terwel dat de gene is die duidelijkheid kan geven. Zelfs al staat het op het potje geschreven dan nog geloven ze niet dat dat er in zit, en word er mee om gegaan of het een HE is. (protocol)

Dit doen ze express geloof mij maar.
Zo kunnen ze katen zien wat voor kracht het heb zo komt er meer afschuw voor illigaal vuurwerk.
Mensen worden bang voor de buren wat kijk wat daar is gebeurt dus die bellen sneller allemaal tactiek.

Dit doen ze express geloof mij maar.
Zo kunnen ze katen zien wat voor kracht het heb zo komt er meer afschuw voor illigaal vuurwerk.
Mensen worden bang voor de buren wat kijk wat daar is gebeurt dus die bellen sneller allemaal tactiek.

Klopt. Hebben ze in het verleden ook gedaan op het terrein van TNO Delft. Lawinepijlen in de grond. Op zijn kop in een rugzak om te laten zien wat er gebeurd als hij zo in je tasje ontploft. Potten horizontaal laten schieten om te laten zien hoever de bombettes komen. Op zijn kop zetten van cakes. Etc.

Klopt. Hebben ze in het verleden ook gedaan op het terrein van TNO Delft. Lawinepijlen in de grond. Op zijn kop in een rugzak om te laten zien wat er gebeurd als hij zo in je tasje ontploft. Potten horizontaal laten schieten om te laten zien hoever de bombettes komen. Op zijn kop zetten van cakes. Etc.

Jupz dat klopt.
Nu zijn er ruiten onploft dus dat zal een behoorlijk knal gegeven hebben.
Gesprek van de dag.
En veel angst onder de mensen want stel je voor als de buurman een nitraatgranaat onder ze bed heb liggen.
En alle bommen worden onder de grond tot ontploffing gebracht in een natuurgebied.
Vreemd verhaal dit.
Wel ben ik benieuwd wat er heb gelegen in die woning.

ZO zie je maar weer dat niet het vuurwerk zelf, maar degene die er iets mee probeert te doen voor ongelukken/vernielingen zorgt. ;-) beetje bommen maken en alles bij elkaar gooien en laten ontploffen.
Foei, Die EOD mannetjes stonden daar denk ik allemaal beetje opgewonden te zijn.
greetzz

Amateurs! Gaan ze er zelf fout mee om en vernielen ook nog spullen! Als ik daar in de buurt zou wonen zou ik niet willen dat die idioten van de EOD nog met een vinger aan dat vuurwerk zouden komen. Ze zijn kennelijk niet te vertrouwen met zulk spul.

Back
Bovenaan