Winkels met Happy Hour

Ik blijf de aangekondigde happy hours een vreemd verschijnsel vinden. Hierdoor kun je er van op aan dat je de twee uur ervoor een hoop omzet mist. Dat geldt uiteraard niet voor het ter plekke afprijzen van je artikelen. Mooi moment om van je voorraad af te komen, en via Facebook en fora prima aan te kondigen een uur van te voren.

Ik was gister rond deze tijd bij de veiling van wagenvoort te wapenveld voor de eerste keer. Ik had me er iets anders bij voorgesteld. Er stonden 50 man en om de minuut of 2 kwam er een nieuwe doos (bijv een cruel traction omdoos) gevuld met random artikelen en daar werd dan op geboden door iedereen. Meestal werden de dozen verkocht voor een euro of 80. Later zag ik de inhoud van dozen die mensen hadden gekocht en dan zitten er een aantal cakes in die mij niet bekend waren en een boel kleine meuk zoals fonteintjes en singleshots. De producten die interessant zijn werden volgensmij niet geveild en staan dus gewoon weer lekker in de bunker te wachten voor de normale verkoop voor volgend jaar.

Kortom een slimme manier om als verkoper toch mooi voor een goede prijs van een boel artikelen die niet populair zijn af te komen. Vanuit het oogpunt van een verkoper een goed idee maar als 'freak' zijnde heb je hier niet zo veel te zoeken. Ik wil namelijk graag wel weten wat ik koop.

Bedankt voor het verslag. Woon zelf ook in Zwolle en wilde daar altijd al een keer naar toe. Maar dat laat ik nu maar achterwege

Ik blijf de aangekondigde happy hours een vreemd verschijnsel vinden

Lekker belangrijk als klant en vuurwerkliefhebber toch. Ik juich het juist toe en jammer dat ze niet in de buurt zitten.
Denk jij misschien teveel van uit je functie in het dagelijkse leven ? :angel:

Ik heb ergens, tijdens happy hour, de laatste Transbomber weten te scoren voor €50.
Die staat nu lekker te drogen op zolder ... :handsup:

O ja, is nu werkzaam in de branche toch?
Heeft nu de broekhoff aan toch?

Misschien een beetje, maar begrijp me niet verkeerd. Happy hour is top, ik begrijp alleen de keuze niet om dat al voor de verkoopdagen bekend te maken?! Daarmee snij je jezelf als winkelier toch in de vingers??

Misschien een beetje, maar begrijp me niet verkeerd. Happy hour is top, ik begrijp alleen de keuze niet om dat al voor de verkoopdagen bekend te maken?! Daarmee snij je jezelf als winkelier toch in de vingers??

Ik snap je punt, maar ik neem aan dat de (meeste) winkels alleen open kartonnen weg zullen doen, dus in die zin bepaald de verkoper toch alsnog wat hij wel en niet verkoopt? Als jij een zaak weet waar 50% geldt op adviesverkoopprijs en ook complete kartonnen mogen nog open, dan hoor ik het graag :D

Dat is zo, en afhankelijk van de winkelier valt het dan misschien mee. Ik zou het persoonlijk anders doen. Wel happy hour, maar pas aankondigen hoe/wat op de dag zelf. Maargoed, ieder zn ding!

Ik snap je punt, maar ik neem aan dat de (meeste) winkels alleen open kartonnen weg zullen doen, dus in die zin bepaald de verkoper toch alsnog wat hij wel en niet verkoopt? Als jij een zaak weet waar 50% geldt op adviesverkoopprijs en ook complete kartonnen mogen nog open, dan hoor ik het graag :D

Bij Plaggenmarsch gaat volgens mij echt alles weg voor 50% het laatste uur,
Denk ook dat dit de enigste zaak in Nederland is waar alles gewoon in de winkel ligt.

Van mij mogen ze dat happy hour wel af schaffen op 31 december, gewoon 50% sale in januari. Komt de korting bijna altijd bij een freak terecht.

Ja vrijwel al het kleine spul, knallers en rollen en losse cakes, de gangbare boxen liggen er ook gewoon achter de toonbank.
Ik stond er ook van te kijken toen ik daar voor het eerst was.

Ja vrijwel al het kleine spul, knallers en rollen en losse cakes, de gangbare boxen liggen er ook gewoon achter de toonbank.
Ik stond er ook van te kijken toen ik daar voor het eerst was.

Een winkelier mag het vuurwerk gewoon in zijn winkel hebben liggen, mits hij aan alle gestelde regels voldoet. Zo moet hij bijvoorbeeld binnen 1,5 meter van de sprinkler blijven en mag hij maximaal een x aantal kilo’s hebben liggen. Dat laatste is afhankelijk van wat er zijn vergunning staat.

Een winkelier mag het vuurwerk gewoon in zijn winkel hebben liggen, mits hij aan alle gestelde regels voldoet. Zo moet hij bijvoorbeeld binnen 1,5 meter van de sprinkler blijven en mag hij maximaal een x aantal kilo’s hebben liggen. Dat laatste is afhankelijk van wat er zijn vergunning staat.

dat is max 500 kilo.

@ : uhhh dat is wel heel veel, volgens mij klopt dat niet ?

Back
Bovenaan