Wimmers-Hermans N.V.

Weet nou niet of je daar blij van wordt als ik zie wat voor prijzen men in Belgie voor Nederlandse potten vraagt ... Zo is de Big 19 van Wolff (meen ik) hier in Nederland voor rond de E100,- tot E120,- te krijgen als karton van 12. In Belgie vraagt een niet nader te noemen winkel hier E95,- voor 6 van deze potten. Dit is slechts een voorbeeld, maar zo zijn er echt veel te noemen.

@Zwitsal: Het is voor de groothandel (OF in dit geval) inderdaad goedkoop produceren wanneer men meer afzet heeft, want ze kunnen het groter inkopen en inderdaad een betere prijs bedingen. Echter voor de consument gaat dit gehele voordeel uiteindelijk niet op, want wanneer er weinig andere spelers meer op de markt zijn, dan heeft OF gewoon een monopolie positie en kan vragen wat men wil.

Weet nou niet of je daar blij van wordt als ik zie wat voor prijzen men in Belgie voor Nederlandse potten vraagt ... Zo is de Big 19 van Wolff (meen ik) hier in Nederland voor rond de E100,- tot E120,- te krijgen als karton van 12. In Belgie vraagt een niet nader te noemen winkel hier E95,- voor 6 van deze potten. Dit is slechts een voorbeeld, maar zo zijn er echt veel te noemen.

@Zwitsal: Het is voor de groothandel (OF in dit geval) inderdaad goedkoop produceren wanneer men meer afzet heeft, want ze kunnen het groter inkopen en inderdaad een betere prijs bedingen. Echter voor de consument gaat dit gehele voordeel uiteindelijk niet op, want wanneer er weinig andere spelers meer op de markt zijn, dan heeft OF gewoon een monopolie positie en kan vragen wat men wil.

Vergeet niet dat Of er afgelopen jaren een hele grote concurent bij heeft gehad; het voormalig Oostblok.
En dat is dan vooral op knal-gebied. En op sier is België over een jaar of 2 ook niet bijzonder meer als de 25gram-per-shot cakes een beetje goed uitgewerkt.zijn in Nederland.
Resteren alleen matten en eventueel pijlen (voor zover bijzonder) en klein spul. Daar kun je niet op overleven.

Dus zullen ze toch aantrekkelijk moeten blijven kwa prijs, want de grootste inkomsten komen nogsteeds uit knallers lijkt me.

Zijn er trouwens ergens films van de PyroBoy collectie te vinden? Ik kan er namelijk bijzonder weinig van vinden. En namen als "Dragon Boy" maken het nou niet echt makkelijk zoeken.

Ben best wel benieuwd namelijk.

Denk dat er weinig materiaal van te vinden is. Die collectie stont ook niet bijzonder goed aangeschreven. Hoge prijzen en geen geweldige producten. Heb zelf echt jaren terug voor het laatst spul van wimmers gehad daarna niet meer want er was veel beter op de markt. De pyroboy collectie is ook nooit steeds elk jaar uitgebreid of veranderd want jaar op jaar hadden ze daar steeds hetzelfde staan totdat ze ook andere merken in het assortiment bij gingen nemen maar de meeste mensen die een beetje er bekend meer waren gingen naar salon roger, deze zit bij wimmers om de hoek.

@Kamikaze: Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Qua siervuurwerk vind ik het Belgische spul al lang niet meer boven het Nederlandse uitsteken. Kwalitatief niet, maar prijstechnisch wordt het de laatste jaren ook steeds minder. Gelukkig valt er nog wel wat te onderhandelen op de paar cakes die dan wel de moeite waar zijn, maar ik merk dat steeds meer mensen enkel naar Belgie gaan om wat knal spul te halen.

Ik hoop dan ook van harte dat Nederlandse importeurs wat meer in gaan zetten op de 25g per tube, vaker 30mm tubes gaan gebruiken en gewoon mooie potten gaan maken die je kan doorlonten (ook al mag dit niet, hier hoeft men ons freaks natuurlijk niet op te wijzen :P)

Ik zou niet weten waar ik deze Foto zou moeten plaatsten.
Je ziet hier een doosje Vlinders van Wimmers eigen merk.
het doosje lijkt erg veel op de cheroki's doosje.

img20130406wa0002.jpg

img20130406wa0003.jpg

Ik geloof dat Zena/Original deze vlinders heeft over genomen en nu ook verkoopt.

een jaar of 4 geleden knalde ze iig best heel erg lekker.
Hoe ze nu knallen (als ze nog verkocht worden) weet ik niet!

@Hierboven: Jongen had deze twee jaar terug, ik vond deze een stukje zachter gaan dan de Spanish Cracker -C van Original Fireworks! Maar waren niet zo duur zei hij.
Weet niet of Zena ze nog verkoopt?

Ik ben wel heeeel benieuwd naar de nieuwe Megastore? wat in de Wimmers zaak komt. Met de opening zal ik er in ieder geval bij zijn. Dat maak je niet ieder jaar mee een nieuwe OF zaak en dan ook nog zo'n grote! :D
Wanneer horen we iets meer over deze zaak? Uitbreidingen, collecties bijzonderheden?

Laatst bewerkt:
Heerlijk ja , kan niet wachten man , Wimmers was best een grote zaak , ben benieuwd hoe het nu eruit gaan ziet , en wat de collecties zijn :D

Krijgt wimmers een nieuwe winkel? Weet iemand hier meer info over? Want weet goed dat we eind 2012 er vaak zijn heengereden en steeds te horen kregen dat hij zijn vergunning niet kreeg.. Tot eind december hebben we geprobeerd.

Krijgt wimmers een nieuwe winkel? Weet iemand hier meer info over? Want weet goed dat we eind 2012 er vaak zijn heengereden en steeds te horen kregen dat hij zijn vergunning niet kreeg.. Tot eind december hebben we geprobeerd.

Wimmers bestaat niet meer. Geen idee of ze ergens anders opnieuw gaan beginnen, maar Wimmers is overgenomen door Original/ZENA en het zou een Original/ZENA-Store gaan worden...

Wimmers bestaat niet meer. Geen idee of ze ergens anders opnieuw gaan beginnen, maar Wimmers is overgenomen door Original/ZENA en het zou een Original/ZENA-Store gaan worden...

Huh vorig jaar heeft hij zijn hele winkel nog verbouwd voor een nieuw vuurwerk gedeelte hoe zit het dit jaar dan? ben er namelijk nog niet geweest. iemand meer info toevallig?

Op avp staat dat wimmers een meubelzaak wordt, ben benieuwd wat original zijn deel in deze winkel gaat worden. En ben benieuwd of ze de bunkers nog wel mogen gebruiken, als original al uberhaupt iets van de zaak heeft overgenomen buiten t vuurwerk zal t toch niet om extra opslag gaan? Want ze hebben in duitsland nog heel veel plaats. Tevens is de website van wimmers ook niet meer.

Groettekes

Op avp staat dat wimmers een meubelzaak wordt, ben benieuwd wat original zijn deel in deze winkel gaat worden. En ben benieuwd of ze de bunkers nog wel mogen gebruiken, als original al uberhaupt iets van de zaak heeft overgenomen buiten t vuurwerk zal t toch niet om extra opslag gaan? Want ze hebben in duitsland nog heel veel plaats. Tevens is de website van wimmers ook niet meer.

Groettekes

Ze kopen geen winkel vanwege de succesvolle lijn Pyroboy. Als de vergunningen niet rond gekomen zijn dan zal het misschien weer door verkocht worden maar die hele carnavals afdeling is ook verkocht? Dat is toch veel te groot voor zena misschien dat deel verhuurd of verkocht en alleen de kleine winkel met bunkers over voor het vuurwerk

Back
Bovenaan