Wimmers-Hermans leert het ook nooit!

Silberblitz

Banned
Na vorig jaar 150 ton spektakel vuurwerk te hebben inbeslaggenomen was het deze maand weer raak dit keer ging het om feestvuurwerk dat illegaal opgeslagen lag.
Dit keer is er 70 ton feestvuurwerk in beslag genomen.
En ook dat ie imitiatie en zonder keuringnummer chainthunders verkoopt dit allemaal zal op elkaar komen en dit zal hem niet goed doen ik verwacht dat ie z,n toko kan sluiten!

Illegaal opgeslagen vuurwerk ontdekt in Maaseik
De lokale politie Maasland en de dienst springstoffen van de Federale Overheidsdienst (FOD) Economische Zaken hebben woensdag bij een huiszoeking bij een vuurwerkhandelaar in Maaseik vuurwerk in beslag genomen, dat illegaal opgeslagen was. Het gaat om een vijftal vrachtwagencontainers met feestvuurwerk. De handelaar zelf zit momenteel in het buitenland.

Het parket van Tongeren vorderde een onderzoeksrechter voor de illegale opslag. Tegen dezelfde handelaar loopt nog een gerechtelijk onderzoek voor gelijkaardige feiten. Woensdag kreeg de lokale politie informatie dat er weer vuurwerk lag.

Volgens het Tongerse parket is het nu in België zoeken naar geschikte opslagplaatsen om het in beslag genomen vuurwerk te stockeren. Het vuurwerk in de containers lag in een hangar opgeslagen. Er was geen gevaar voor de omwonenden, omdat het niet om het zware spektakelvuurwerk ging.

Midden december vorig jaar werd bijna 150 ton spektakel- en feestvuurwerk in beslag genomen bij de vuurwerkhandelaar. De man zei toen dat hij uit overmacht gehandeld had. De Maaseikse burgemeester Jan Creemers (CD&V) liet de hal verzegelen. De man werd voorgeleid en nadien vrijgelaten.

Dat gerechtelijk dossier was nog niet afgesloten. Het dossier over de vondst van woensdag wordt erbij gevoegd. (belga/dm)

Hier nog een filmpje ervan die kun je *HIER* bekijken.

Laatst bewerkt:
Vijf vrachtwagens illegaal vuurwerk Maaseik

Vijf vrachtwagens illegaal vuurwerk Maaseik

woensdag 22 augustus 2007

Vijf vrachtwagens illegaal vuurwerk in beslag genomen
De lokale politie Maasland en de dienst springstoffen van de Federale Overheidsdienst (FOD) Economische Zaken hebben bij een huiszoeking bij een vuurwerkhandelaar in Maaseik vuurwerk in beslag genomen, dat illegaal opgeslagen was. Het gaat om een vijftal vrachtwagencontainers met feestvuurwerk. De handelaar zelf zit momenteel in het buitenland.

Het parket van Tongeren vorderde een onderzoeksrechter voor de illegale opslag. Tegen dezelfde handelaar loopt nog een gerechtelijk onderzoek voor gelijkaardige feiten. Vandaag kreeg de lokale politie informatie dat er weer vuurwerk lag.

Opslagplaatsen
Volgens het Tongerse parket is het nu in België zoeken naar geschikte opslagplaatsen om het in beslag genomen vuurwerk te stockeren. Het vuurwerk in de containers lag in een hangar opgeslagen. Er was geen gevaar voor de omwonenden, omdat het niet om het zware spektakelvuurwerk ging.

Midden december vorig jaar werd bijna 150 ton spektakel- en feestvuurwerk in beslag genomen bij de vuurwerkhandelaar. De man zei toen dat hij uit overmacht gehandeld had.

De Maaseikse burgemeester Jan Creemers (CD&V) liet de hal verzegelen. De man werd voorgeleid en nadien vrijgelaten. Dat gerechtelijk dossier was nog niet afgesloten. Het dossier over de vondst wordt erbij gevoegd. (belga/hln)

Bron
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_561362.html?wt.bron=RSS

Haha das toevallig ik had hem net ook gepost moeten jullie maar even kijken welke jullie weghalen:p

EDIT: Bedankt Gerwin voor het samenvoegen:thumbup:

:bye:

Laatst bewerkt:
Tja het is erg dom van hem. Ik ben erg geschrokken toen hij de vorige keer is opgepakt. Aangezien hij toch wel aardig wat (LEGAAL!) leuk spul heeft. Dat kunnen we dus wel vergeten.
En nu kan hij z'n zaakje wel sluiten, dus zal er helemaal niets meer van komen. Ook het legale gedeelte zal dus niet binnenkomen.
Zonde!

Trouwens Silberblitz zou je in je beginpost wat meer leestekens willen gebruiken? Is niet echt jou manier van schrijven. Heb die ene zin vaak moeten herlezen en dankzij moontan weet ik pas wat er is gebeurt :angel: Evengoede vrienden hoor.
Bedankt!:)

De begin post heeft silberblitz geschreven, hoort sinds kort bij pyro world ofzo?
Dacht eerst ook al dat het black baron was:p
Maar ik vind het erg dom van hem om alweer vuurwerk illegaal op te slaan.

LEZEN. Wimmers kan gewoon geen kant op mn zn vuurwerk. Men heeft vertelt tegen hem dat hij het daar tijdelijk mocht opslaan. Heeft niks met illegaal vw te maken. En wrm moet hij nu de tent sluiten?

LEZEN. Wimmers kan gewoon geen kant op mn zn vuurwerk. Men heeft vertelt tegen hem dat hij het daar tijdelijk mocht opslaan. Heeft niks met illegaal vw te maken. En wrm moet hij nu de tent sluiten?

Hij kan er geen kant mee op maar toch komt er blijkbaar 70 ton binnen. Affijn, dat je het dan kwijt moet kan ik begrijpen, maar als je dan een dik half jaar eerder met het zelfde geval ook "gepakt" bent lijkt het me dat je het dan de tweede keer dubbel checkt. Dus ook op zwart/wit hebt staan en dan dus ook met gemeente die normaal voor vuurwerkopslag toestemming geeft.

Maar om hier echt een oordeel over te maken ben ik te weinig bekend in die specifieke wereld.

Trouwens Silberblitz zou je in je beginpost wat meer leestekens willen gebruiken? Is niet echt jou manier van schrijven. Heb die ene zin vaak moeten herlezen en dankzij moontan weet ik pas wat er is gebeurt :angel: Evengoede vrienden hoor.
Bedankt!:)

He invader 999 ja je hebt gelijk dit is niet mijn manier van schrijven had het zelf niet in de gaten, heb het right away verbeterd.
Bedankt voor het melden:)

Nou min of meer dat ie dingen doet/heeft gedaan die gewoonweg niet kunnen!
Kijk na vorig jaar 150 ton Spektakel en Feestvuurwerk en geloof me dat Spektakel vuurwerk was niet voor profs!
Na zo,n tegenslag verkoopt/kopieerd die de Chinathunder van Alpeco (zelf heb ik een vermoeden dat Helios hier ook iets mee te maken heeft) dat mag gewoonweg niet dat is copyright Sinomax en dan heb ik nog nieteens over de keuringsnummer want dat heeft elke feestvuurwerk item nodig een keuringsnummer anders valt het onder Spektakelvuurwerk.
Daarbij dat ie ook de matten nog eens goedkoper verkoopt maar liefst € 10,- onder de adviesprijs van Alpeco als Alpeco dit zomaar laat gebeuren dan gaan ze er geheid last van krijgen, buiten het feit dat het ook bagger knalt!

En dan dit weer als ie het daar mocht opslaan zou het dan inbeslaggenomen worden volgens jou?? Ik denk dat ie weer eens wist waar ie mee bezig was en dat dit niet toegestaan zou zijn dusja.

Ik weet bijna zeker dat ie nu of in toekomst z,n toko kan sluiten en daarbij zou ik het nieteens zo erg vinden als je die prijzen/kwaliteits verhouding ziet kan je beter naar Originals of Alpeco doorrijden, want ja 3 strafbare feiten ik denk niet dat ze hem nog vrolijk doorlaten gaan:bonk:

Groeten,
Silberblitz

erg jammer dat het nu weer raak is! maar dat moet intern steeds iemand zijn die hem verlinkt.. of iemand die hem zwart wil maken of iets, want een gewone burger heeft dit helemaal niet in de gaten..

maarja het is ook dom van hem om dit voor de 2e keer te doen, snap ook niet waarom hij zoveel vuurwerk nog extra heeft opgeslagen buiten zijn gewone bunkers om.

ik wou eigenlijk tog nog wel een bezoekje daarzo gaan brengen, maar ik wacht eerst even af hoe het gaat lopen.. hoop voor hem dat hij zijn tent niet hoeft te sluiten want dat zou zonde zijn! anders is er in maaseik niet veel leuk knalvuurwerk meer te krijgen.

Back
Bovenaan