• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Wimmers] Colour Thunder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben

VWC lid
Artikelnaam: Colour Thunder
Artikelnummer: Onbekend
Importeur: Wimmers
Aantal per verpakking: 20 stuks
Kartoninhoud 50/20
Effectomschrijving: Knal
Aantal grammen: 1,95
Richtprijs: 5,00 tot 10,00

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.
Wij danken Wimmers voor deze informatie.

Geven een leuke knal, uiterlijk is gewoon heel simpel, een crepe papiertje er opheen. Het euvel van deze nitraten is dat het lontje rg dun is en makkelijk uit gaat als je de nitraat gooit.

Erg gevaarlijk deze nitraten. Hebben een kort lontje dat ook nog slecht zichtbaar is als je hem overdag afsteekt, vanwege de afwezigheid van vonkjes. Maar ze geven een prima knal, dat maakt het een beetje goed.

Ik heb hier meerdere jaren stuk of 10 pakjes per keer van gehad. Knalt echt lekker, lekkere doffe knal. Vergelijkbaar met een zwarte doos nitraat. Aleen ja, het nadeel is het lontje. Er komen geen vonkjes vanaf, het gloeit alleen. Je ziet nauwelijks dat hij aan staat.

Als je de nitraat gooit, is er grote kans dat het lontje uit gaat. Zeer verradelijk.

Dat zijn crepe nitraten zover ik weet?

Dit zijn gewoon de Colour Thunders, Crepe Nitraten hebben 5 kleuren crepe in een doosje. Dus 4x blauw, 4x geel, 4x wit, 4x roze en 4x groen. Nu weer ontopic over de Colour Thunders.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier even een foto van de knallers, want die ontbreekt nog.

wvqtl2.jpg

Hier even een foto van de knallers, want die ontbreekt nog.

plaatje

Ja, dat zijn niet dezelfde hoor? De colour thunders waar het in de startpost over gaat hebben geen vlam...

Hier nog een plaatje van me uit den Oudhen Doosch:

traat.jpg

Met een paar goude oude levensechte BSC 08'jes :D

Heb deze nitraatjes een paar jaar geleden gehad en knalden zeker lekker alleen met het lontje moet je gewoon altijd goed oppassen. Het waren leuke nitraten maar de Fenix overheerst de nitraten markt nu toch al zo'n beetje dus ik denk dat je ze niet of anders niet makkelijk meer zult vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je heb helemaal gelijk!

Dit is het topic van de foto die ik poste!

Afgelopen jaar waren ze te koop bij Loots. Ze leken veel op de oude goede Colour Thunders maar dat waren deze niet!

De colour thunders had ik een jaar of 3/4 geleden. Ze waren echt hard in die tijd, denk nu te vergelijken met een chooet banger, misschien nog wel wat harder.

Nadeel is alleen het lontje wat een beetje smelt in plaats van dat de vonken ervanaf spuiten, en het gips stopje is erg gevaarlijk! Altijd rechtop neerzetten en dan afsteken.

Betaalde toen der tijd 7,50 per pakje. Zou er, nu de fenix nitraat er is, 5 euro per pakje voor neerleggen. Maar als de fenix er niet meer is zou ik hier gewoon een lekker prijsje voor neertellen hoor, zeker waard.

Waren mijn eerste nitraten. zal wel een slechte lading gehad hebben toendertijd want vond ze niet echt geweldig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan