wierrook

Probeer het eens uit en steek er eentje op met een stopwatch er naast. Doe het zelfde met een aansteeklont (zou ik buiten doen).

Het kan gewoon hoor!
Bij sommige pijlen krijg je soms ook een stokje erbij lijkt veel op wierook alleen dan zonder geur.

Werkt goed, alleen ze kunnen breken en afbrokkelen. Een aansteeklont kun je buigen dat is wel een nadeel ervan.

je kan wierrook gewoon gebruiken om je vuurwerk mee aan te steken :)

het enigste nadeel is dat het enorm stinkt (vind ik toch:p ) verpest wel een beetje de kruitgeur :rolleyes:

Ik zelf gebruik toch liever de aansteeklont :rolleyes:

--pyro99:bye:

Ik roep dit al jaren. Wierrook is de beste manier om Vuurwerk aan te steken. Bij Wierrook gaat het vuurwerk meteen aan. Ik koop wierrook bij de action. Daar kost het 90 cent en daar heb je dan 12 dikke wierrookstokken voor. 1 stok brandt 1 uur, dus eigenlijk koop je voor 90 cent voor 12 uur lang aansteekstok

Geur valt opzich wel mee als je natuurlijk niet in de wind gaat staan met de stok ervoor. Ik hoef dit jaar geen aansteeklonten te kopen omdat dit gewoon perfect gaat.

:handsup:

Ik brand zelf wierook kogeltjes, maar vind aansteeklonten het fijnst. Steek ze aan met een gasbrander. Op veiligheid moet je niet bezuinigen dus het maakt mij niet uit dat 1 aansteeklont 1 euro kost, ik koop er elk jaar steevast 5....

Vorig jaar heb ik ook met wierrook stokjes vuurwerk (klein spul als tolletjes, pijltjes, rotjes ed aangestoken toen ik erachter kwam dat het langer brande dan een standaard aansteeklont.

Ik vind het ook wel lekker ruiken (de goede kwaliteit dan).

Het enige nadeel is dat er wel eens kruit op het gloeiende puntje wil komen en het stokje dan uit gaat.

Dit jaar zal ik ondanks voldoende aansteeklonten en een pyrotorch wel weer de nodige wierrookstokjes aansteken.

We hebben het wel thuis, dur proberen kan geen kwaad. me moeder rookt dus sigaretten zijn ook een optie. Ik heb maar 2 aansteeklonten b.t.w.

Ik kreeg zelf een weerrook stokje of soort van in een pakket, wat ik gekocht had. Ik zelf raad gewoon aan een aansteeklont, veel handiger en sneller.
Maar een wierrook staafje is ook leuk voor de verandering!

Je kunt wierrook staafje ook kopen bij een chinese winkel of in die geest, 1 pakje 10 stuks 90 cent, tenminste in Breda dan.

(P.S: als je wierrook gebruikt heb je sneller de kans dat je: het smeulende gedeelte uitdrukt of eraf duwt).:p

Ik ben zelf geen fan van wierrook. Paar keer geprobeerd, maar toch de ervaring dat het snel kapot gaat, gezien het niet de flexibiliteit van een lont heeft :)

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan