Wie zit er achter DE NEDERLANDE VUURWERKBOND & DE NEDERLANDSE VUURWERK VERENIGING

Mannen,

Ik heb net een van de oprichters gesproken en morgen een telefonisch onderhoud met de andere oprichter. De reden waarom het adres is aangepast en het telefoonnummer is verwijderd, komt omdat er diverse serieuze bedreigingen zijn geuit via persoonlijke berichten op Facebook en per E-mail. Hiervan is (terecht) aangifte gedaan, ik hoop niet dat dit leden van het forum zijn!

Waarom zou je als je liefhebber ben de partijen die een vuurwerkverbod willen benaderen omdat ze zogenaamd een oplossing hebben.

Wat ze daadwerkelijk willen is de liefhebbers omscholen assistent van een pyrotechnicus omdat daar tekort is. Alleen mag je het niet afsteken.

Ze willen betere handhaving, schreeuwen om alles en nog wat op hun website maar zijn bekende factoren. Is gewoon een zelfbenoemde bond dit. Ze hadden eerst beter de liefhebbers kunnen benaderen in december en daarna pas kerstkaartjes naar de media en de partijen moeten sturen.

Nee ik ben erachter hoe het zit zegt al genoeg hoef ik ze niet eens te spreken.

Nog leuker is de vuurwerkbranche, de bonden, winkeliers, en natuurlijk de importeurs erkennen hun niet als bond en doen er afstand van ze zijn woedend.

Deze zogenaamde nepliefhebbers zo mag je ze noemen willen gewoon verdienen en de traditie de nek omdraaien zonder enig idee hoe het leeft onder de liefhebbers daar kwamen ze vandaag pas achter op Facebook. Gauw alles verwijderen website is uit de lucht. telefoonnummer wijzigen en adres wijzigen.

En antwoorden onder andere namen terwijl ik weet dat dit gewoon Onrust is en Veer. Zo triest zijn ze als bond.

Sprak je de heren zelf dan waren ze brutaal en ben je een afstekende crimineel en schelden ook niet zo netjes van de heren zelf. Opeens kunnen ze wel praten privé onder andere namen zijn gewoon mannen die last hebben van grootheidswaanzin van dat lossen wij wel even op voor de partijen die een verbod willen.

Alleen Facebook was bij hun ontploft toen ze het van de media lazen. Geen 1 liefhebber kent ze. Schijnen 2 jaar te bestaan en nu pas komen ze naar buiten, hebben ze het onderzocht wat er leeft onder liefhebbers zeker niet. Zoals ik al zei ben opgelucht en hoef ze niet te spreken. Ze doen alsof de bond zo groot is met nepnamen is gewoon een bond met grootheidswaanzin deze 2 heren zonder enige kennis van zaken onder de liefhebbers.

Ook zoiets we willen de traditie op immaterieel erfgoed beschermen. Maar willen het consumentenvuurwerk weghebben. Lijkt mij dat het erfgoed niet beschermd wordt dus verdwijnt. Ze spreken met 2 gezichten thats all. Terwijl ze zelf geen notie hebben wat deze 2 heren aanrichten met hun zelfbenoemde zogenaamde bond.

Bedreigingen op Facebook geen enkele bedreiging zowel bij hun pagina als privé niet. Importeurs hebben hun gebeld ja en BPN om te vragen wat voor fratsen dat het zijn dat is hun probleem gaven ze ook toe op facebook, maar zijn te laf om veel reacties te laten staan, stel je voor als bond dat de waarheid boven water komt, omdat hun deze stichting niet kennen. Ook winkeliers die hun aangaven van blijf weg met deze waanzin ook hun erkennen deze bond niet.
Maar zeker niet door bedreigingen is alles gewijzigd of offline gehaald. De vuurwerk federatie en andere partijen erken ze ook niet logisch dat hun deze 2 heren bellen terwijl ze zelf zogenaamd gesprekken met ze hebben gehad. Tuurlijk willen bpn en de andere partijen antwoord maar dan zijn ze niet thuis. Domme actie wat ze gedaan hebben en waar ze voor spraken niemand erkend ze liefhebbers niet bpn niet niemand. Mensen vroegen wie zijn jullie geen antwoord en zelf praten ze ook niet heel netjes. Is gewoon een nepbond niks meer niks minder. Wordt het heet zou het ze sieren antwoord te geven op mensen maar dat durven ze gewoon niet ben je ook geen bond waardig dus weg ermee, dat zou ze sieren in plaats van roeptoeteren in de media zonder enige kennis van zaken.

En nogmaals hun hebben media benaderd en ook de partijen voor een vuurwerkverbod met kerstkaarten ze schijnen er veel van opgestuurd te hebben en daarbij zijn hun benaderd door de media. Check hun Facebook goed gaven ze een hoop toe, hoe ze te werk gingen om een verbod door te drukken is gewoon misselijkmakend en nog willen verdienen ook met die nepcursussen van ze 1 is chocolatier in vredesnaam en nooit beziger geweest Onrust kent meer faillisementen dan goedlopende bedrijven zijn gewoon noodkreten voor bestaansrecht walg ervan. Non profit is deze bond zeker niet maar dat wisten de meeste al in dit topic zit echt wel een misselijkmakend verdienmodel achter voor de personen die het niet wisten namelijk verdienen op het verbod zelf. En deze info allemaal op Facebook wie had dat gedacht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mannen,

Ik heb net een van de oprichters gesproken en morgen een telefonisch onderhoud met de andere oprichter. De reden waarom het adres is aangepast en het telefoonnummer is verwijderd, komt omdat er diverse serieuze bedreigingen zijn geuit via persoonlijke berichten op Facebook en per E-mail. Hiervan is (terecht) aangifte gedaan, ik hoop niet dat dit leden van het forum zijn!

Bespaar de moeite ik waardeer je inzet. Maar ze gaan je niks meer zeggen. Veel info hebben ze al gegeven en verwijderd op Facebook. Op 1 cruciaal puntje hoe ze in de media kwamen. Namelijk via kerstkaarten hebben heel veel partijen en media aangeschreven. Ze hebben kritiek gehad van importeurs en BPN hebben ze ook toegegeven daarom is veel gewijzigd en offline gehaald gaven ze ook toe op facebook. Ze hebben namelijk gepraat voor de liefhebbers, de branche zelf, winkeliers met alles en iedereen een gesprek gehad, alles was volgens hun rond maar niemand kent ze.

Ik ben zo benieuwd wat ze je gaan vertellen. Bedankt voor de inspanning sowieso mag ook gezegd worden. Heb je stukje op fb nog gevonden maar je hebt geen respons van ze gehad net als andere liefhebbers.

@mikosje het CDA kan een gevaarlijke speler worden er is door Apeldoorn een amendement ingestuurd om het verbod bij de lijsttrekkerschap toe te voegen. Apeldoorn gooit olie op het vuur als mensen aanstaande zaterdag tijdens het congres erop gaan stemmen is het met het CDA wel gedaan.

Dit was het dus, het CDA is zo goed als om.

Dan heb je de bezorgde e-mailen nog niet gelezen. Arnhem, Apeldoorn, Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen en nog een paar gemeentes zetten het verbod gewoon door in hun gemeentes. Gemeentebestuurders staan namelijk ook ver van het volk drijven ook hun zinnen door, en zijn mij te drammerig.

CDA Apeldoorn gooit nog wel olie op het vuur maar ze spreken het gewoon tegen hun argumenten. Ze willen van het gevaarlijke vuurwerk af maar het kabinet heeft dat al gedaan. En een aanpak op illigaal vuurwerk deze is interessant want dat gevaarlijke vuurwerk willen ze wel samen met ons en die nepvuurwerk vereniging laten ontsteken waar geen mens op af kom.

Alles hangt nu af van het nieuwe kabinet in maart maar 1 ding staat vast ze hebben er een puinhoop van gemaakt, de overheid had gemeentes nooit moeten laten beslissen.

Echter valt mij wel op als je de gemeente vraagt waarom wil je het verbieden zeggen ze allemaal, die gemeente verbied het ook dus waarom wij niet. Ook komen ze aan en daar geloven ze heilig in, als we het consumentenvuurwerk verbieden kunnen we het illegale vuurwerk aanpakken(deze jaarwisseling liet echt een ander beeld zien, handhaving was niet te doen). 3 ze praten elkaar allemaal gewoon na ze horen het van een burgermeester en geloven heilig, dat is de oplossing terwijl dit de oplossing niet is.

Dooper gaat nog een stapje verder heeft een amendement ingediend om dit in de campagne te voeren en met dit verbod te scoren bij de stemmers. 8 januari gaan ze er over stemmen als ze er mee instemmen het landelijke CDA dan zijn ze voor een verbod en gaat het mee in de campagne.

Feitelijk gezien is wat gemeentes ook doen chaos veroorzaken 1 gemeente mag het afsteken de ander niet. Ze verschuiven gewoon de problemen die hun hebben. En gemeente Apeldoorn met hun vuurwerkshows hoorde vanuit een ander raadslid er is geen geld ervoor ook niet voor handhaving en Dooper denkt dat alles is dan koek en ei zonder besef wat hij doet, ook de andere gemeentes niet en dat is hun problemen verschuiven naar andere gemeentes. In de politiek hebben ze gemeentebeslissingen nooit maar dan ook nooit moeten maken dat gemeentes het zelf mogen verbieden. Want nu krijg je gedrag van kijk ons is jullie moeten het zelfde doen beleid.

Snap wel waarom gemeentes het willen verbieden in hun grenzen. En dit landelijk graag zien. De vraag is echter is het wenselijk om gemeente a dat problemen er mee heeft gemeente b over probeert te halen gezien veel gemeentes niet voor een verbod zijn. Namelijk de gemeente besluit iets maar de vuurwerk verkoop legaal kan niet verboden worden en gaat gewoon door. Maar vergeten de grenzen nog voor het gemakje, wat een gemeente doet is zwart wit denken van yes hebben een verbod maar praktijk is echter anders waar halen de gemeentes nog 5 vaten handhaving vandaan moet een ander gemeente mee handhaven geen idee maar hun verboden gaan ook niet werken helaas, daar ben ik van overtuigd maar zijn Bruls meelopers hij zei, en dat doen wij zonder enig besef. Ze luisteren ook totaal niet naar het volk maar meer eigen belang.

Laatst bewerkt:
Wat hun hebben gedaan deze 2 heren is kerstkaarten verstuurd naar de media ben ik inmiddels achter gekomen.
...
En nogmaals hun hebben media benaderd en ook de partijen voor een vuurwerkverbod met kerstkaarten ze schijnen er veel van opgestuurd te hebben en daarbij zijn hun benaderd door de media.
Het kan toch niet zo zijn dat een 'nep' bond met een handvol 'leden' dankzij een paar kerstkaarten zoveel media-aandacht krijgt?
Terwijl de BPN, Federatie, HVLV en SVNC roepen wat ze kunnen, maar slechts minimaal in de media belanden... Blijft bizar. Daar moet toch een fatsoenlijke journalist zo doorheen kunnen prikken?
Valt te hopen dat de ander partijen daar nu dan ook serieus werk van maken, anders is het nog dit jaar voorbij allemaal......

Het kan toch niet zo zijn dat een 'nep' bond met een handvol 'leden' dankzij een paar kerstkaarten zoveel media-aandacht krijgt?
Terwijl de BPN, Federatie, HVLV en SVNC roepen wat ze kunnen, maar slechts minimaal in de media belanden... Blijft bizar. Daar moet toch een fatsoenlijke journalist zo doorheen kunnen prikken?
Valt te hopen dat de ander partijen daar nu dan ook serieus werk van maken, anders is het nog dit jaar voorbij allemaal......

Jawel, het kan dus wel ze hebben 100den kerstkaarten verstuurd en allicht wordt je gehoord voor een idee. Hun hebben namelijk iets wat de politiek met name links wil horen.

Maar goed de media had geen onderzoek gedaan, echter is er wel tegengeluid gegeven door cafferata hoe duur het allemaal kost zo een show en certificering.

De regering gaat hier heus niet in mee hoor weten ook wel is niet haalbaar en peperduur.

Zal mijn bericht van onrust geven.
1 hij wil het consumentenvuurwerk eruit.
2 hij wil mensen laten betalen 95euro en laat dat certificaatje 8uurtjes geldig zijn, hij zet liefhebbers weg alsof we niet met vuurwerk om kunnen gaan zeg maar.
3 Hij wil ook dat we een verzekering bij hem afsluiten van 2,5 miljoen. Anders mag er niet geschoten worden.
4. Het vuurwerk moet door de gemeente of zelf geregeld worden hij kan het wel bestellen. Vreemde redenering want consu moet eruit maar met een nepcertificaatje mag je f3 f4 schieten. Nee je bent assistent je mag voorbereiden voor de rest niks.

Die hele bond is oplichting dat wordt door niemand serieus genomen maar zo een kerstkaart bracht veel teweeg. Maar die bond komt niet van de grond. Veel verenigingen willen dit ook niet en gemeentes ook niet.

Verwacht geen vuurwerkverbod door die bond hoor zeker niet. De overheid prikt daar wel doorheen en dat de heren ijsverkoper en chocolademaker een beetje overmoedig zijn. Het is kort door de bocht als men denkt dat je hiermee kan slagen terwijl je weet er komt geen mens op af. En hun hebben dat geld ook niet alles te faciliteren dus nee over een aantal maanden hoor je niks meer van die bond. Pure oplichting niks meer niks minder.

Precies dat. Als ik al een vereniging zou willen beginnen, dan zou ik nooit en te nimmer met de club van Onrust in zee gaan. Gebakken lucht, niet meer en niet minder. En (een deel van) de vaderlandse pers tuint er met open ogen in. Stelletje prutsers.

Mannen,

Heeft dit gesprek nog plaatsgevonden? Hoe is het verlopen?

De subpagina "Certificering en diplomering" geeft precies aan wat het probleem is:

De Nederlandse vuurwerkbond verstrekt diploma’s en certificaten. Deze zijn conform onze regelementen en persoonsgebonden. Aan deze certificeringen kunnen geen rechten worden ontleend.

Oftewel: je krijgt een leuk printje van 1 van de heren maar dat heeft zoals als verwacht precies geen enkele waarde. Opportunistische oplichters dus (al staat het wel eerlijk op hun website als je het goed leest). Je zou toch verwachten dat echte journalisten (blijkbaar niet bij DPG) dit aspect zouden checken, het is al vaker in het nieuws geweest dat er niet genoeg pyrotechnici zijn om in alle gemeentes een show te organiseren.

Bron: https://nederlandsevuurwerkbond.nl/diensten/certificering-en-diplomering

Misschien is het doel niet om in elke gemeente een show te schieten. Misschien is het doel dat men middels deze bond, voor de buitenwacht, een alternatief heeft voor alle vuurwerkliefhebbers en daarmee het verbod door kan drukken. Men heeft draagkracht nodig en als dit de publieke opinie zodanig stuurt dat mensen steeds meer naar een verbod neigen. "omdat er een alternatief is",.. dan zijn ze er ook.

Want als dit aanslaat en de vuurwerkliefhebbers dit alternatief weigeren. Dan zullen daar liefhebbers over gaan praten. En er is altijd wel iemand die dit voor een camera roept; die vervolgens als Tokkie wordt weggezet omdat hij een mooi alternatief weigert. Dat kan vervolgens gebruikt worden in een mooi artikel en het is rond,. Beeldvorming; dat is waar deze wereld op loopt momenteel.

Het zou niet de eerste keer zijn als er, als iets dergelijks eenmaal rond is, sorry gezegd wordt. En men weer over gaat tot de orde van de dag,.

Laatst bewerkt:
Jawel, het kan dus wel ze hebben 100den kerstkaarten verstuurd en allicht wordt je gehoord voor een idee. Hun hebben namelijk iets wat de politiek met name links wil horen.
...
Zal mijn bericht van onrust geven.
1 hij wil het consumentenvuurwerk eruit.
2 hij wil mensen laten betalen 95euro en laat dat certificaatje 8uurtjes geldig zijn, hij zet liefhebbers weg alsof we niet met vuurwerk om kunnen gaan zeg maar.
3 Hij wil ook dat we een verzekering bij hem afsluiten van 2,5 miljoen. Anders mag er niet geschoten worden.
4. Het vuurwerk moet door de gemeente of zelf geregeld worden hij kan het wel bestellen. Vreemde redenering want consu moet eruit maar met een nepcertificaatje mag je f3 f4 schieten. Nee je bent assistent je mag voorbereiden voor de rest niks.
Dan moeten we toegeven, dat zij de "marketing" met 2 man beter voor elkaar hebben dan de BPN, Federatie en SVNC bij elkaar. Ik geloof er niet zo in dat DPG Media echt zo bevooroordeeld is (maar sluit het ook niet uit), ik denk dat ze eerder naïef zijn en in het geslepen verhaal gestonken zijn...
Nu is opnieuw de branche aan zet om dit verhaal te debunken EN zelf met een goed verhaal te komen. De tijd van huilie huilie "ja maar hunnie" is inmiddels allang voorbij.

Wat betreft die certificering en verzekering van NVB, met deze info is het allemaal wel erg opzichtig inderdaad. Dit stinkt aan alle kanten, hoewel het ergens ook wel weer een 'slim' business model is. Onhaalbaar ook, als je de feiten op een rijtje zet, gelukkig maar. Hopelijk duikt een integere journalist daar nog eens in.

Back
Bovenaan