• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

Wie zit er achter de explosiegolf in Nederland? Justitie richt haar pijlen op deze Italiaanse Cobra-fabrikant

Iedere fabriek in Europa kan dit maken, stickertje is zo geprint he? 🫣 En gelukkig zijn er niet zoveel fabrieken in Zuid/ Oost Europa 😂 En dan heb ik het alleen nog over de legale.

Iedere fabriek in Europa kan dit maken, stickertje is zo geprint he? 🫣 En gelukkig zijn er niet zoveel fabrieken in Zuid/ Oost Europa 😂 En dan heb ik het alleen nog over de legale.
Idd.. in landen als Albanië en Bulgarije worden ook knallers die hier verboden zijn gemaakt. Wellicht ook imitatie cobra's Bij een mogelijk verbod gaan ze het vast nog drukker krijgen.

In de omgeving van Napels is een levendige handel in immitatie cobras naar ik heb begrepen.

Kleine thuisfabriekjes zetten ze daar zelf in elkaar en plakken er een cobra label op.

Heb ook wel eens vernomen dat de maffia daar ook een levendige handel heeft in dit soort knallers. Succes met dat tegen te houden
Dat was al inderdaad voordat wij de cobra’s kennen in NL. (En andere knallers natuurlijk)

Succes ermee NL overheid.. ik zie toch echt een verband met het verbod op NL knalvuurwerk en de daaropvolgende zoektocht naar andere knallers in het buitenland en dus de stijgende vraag/aanbod van zware knallers zoals cobra’s en dergelijke..

Maak je borst maar nat met een algemeen verbod, de geest is alleen helaas al uit de fles nu boefjes ze ook gebruiken voor aanslagen..

Back
Bovenaan