Wie draagt er een vuurwerkbril ?

Wie draagt er een vuurwerkbril ?

• Ja, ik draag een vuurwerkbril !

Stemmen: 181 65,8%
  • Nee, ik draag geen vuurwerkbril !

Stemmen: 94 34,2%

• Totaal stemmers
    275
Ga er dit jaar ook een dragen, vorig jaar 2 vrienden die hun oog bijna kwijt waren door rondvliegend gips. Bij 1 net onder zn oog, de ander op zn nek... Dus dat heeft wel redelijk wat indruk gemaakt, het zal je maar gebeuren. Kan het iedereen aanraden!

Ik,en mijn kinderen ook.

Stel jezelf eens voor dat er een bombette uit een cake schiet,en met volle snelheid tegen je oog knalt...daarom dus.

Heb expres een hele zak brillen voor de hele familie gekocht in een keer klaar

Laatst bewerkt:
ik ga er dit jaar ook voor, een vuurwerk bril :)

Eigenlijk nooit gedaan, maar waarom niet? heeft alleen maar voordelen

Heb het wel geleerd, hoef niet nog een keer met oud en nieuw in het ziekenhuis te zitten met schade aan m'n ogen. Brilletje gaat dus wel op.

Ik draag sinds een aantal jaar ook een bril en zorg ervoor dat iedereen die bij mij is met oud en nieuw ook een bril krijgt. Beter voorkomen dan genezen. Bij de Zena Trophy van dit jaar dachten we dat de uitgedeelde vuurwerkbrillen niet nodig waren. Ook daar bleek dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Een van mijn vrienden die mee was kreeg tijdens de wedstrijd een flink stuk gips vlak boven zijn wenkbrauw. Dit terwijl we daar nog op een flinke afstand stonden. Kun je na gaan als je er straks vlak onder staat in de straat...

De cakes worden steeds zwaarder en er gaat ook steeds meer gips/klei en andere rommel mee de lucht in. Bij de burst komen die toch redelijkerwijs in de buurt van heel het publiek in de omgeving en zie regelmatig wat tegen de jas spatten. na afloop zie ik ook genoeg op de straat en auto's liggen. Dit gebeurt dus gewoon bij voldoende afstand en veilig afsteken. Allemaal genoeg reden om de bril op te hebben om te voorkomen dat je die stukjes in je ogen krijgt.

Wat ik ook nog wil aanraden is om de kleding ook aan te passen. Zeker als je zelf afsteekt. Geen nylon/fleece of ander snel brandbare kleding (voornamelijk jas) aan. Het liefst wol of bijv een houthakkersoverhemd. Spijkerbroek. Een gladde pet die niet van fleece/nylon oid is.

Maar 1x ooit een vuurwerkbril gedragen en heb gemerkt dat die voor mij echt geen enkele zin heeft. Zie er niks door (te wazig, beslaat continu) en het zit voor geen meter (en heb ze ondertussen wel allemaal al uitgeprobeerd in mijn omgeving). En qua de troep van cakes, ja, daar helpt n bril niks tegen. Laatst viel er n halve cake (formaat heavy 3) op m'n kop dus.

Voor de freaks die geen vuurwerkbril dragen, bedenk wel dat vooral veel kinderen opkijken naar mensen die veel vuurwerk de lucht injagen. Als je dan een bril draagt zullen kinderen zelf ook sneller een vuurwerkbril dragen naar mijn idee.

Altijd een vuurwerkbril op (de afgelopen 5 jaar dan) , morgen om 10 uur al, wanneer we begonnen met heel wat kilo's cat 1! Alle kinderen in de buurt hadden er vorig jaar ook op!

zeker, ondanks dat ik zelf een brildrager ben en er weinig tot geen vuurwerkbrillen zijn voor over een normale bril, doe ik een setje daglenzen in en een vuurwerbril op

Nooit eerder een vuurwerkbril gedragen, maar dit jaar ga ik hem ook opzetten. Op deze manier kunnen we toch het goede voorbeeld geven.

Back
Bovenaan