Wie draagt er een vuurwerkbril ?

Wie draagt er een vuurwerkbril ?

• Ja, ik draag een vuurwerkbril !

Stemmen: 181 65,8%
  • Nee, ik draag geen vuurwerkbril !

Stemmen: 94 34,2%

• Totaal stemmers
    275
Ik draag al een gewone bril en mocht ik een vuurwerk bril gratis krijgen dan geef ik die weer weg aan een kind bij mij in de straat die geen bril heeft.

Ik zou graag een bril dragen maar aangezien ik zelf al een bril draag word dit het hem niet en heb nog steeds geen fatsoenlijike overzet bril gevonden en die veiligheidsbrillen opsterkte zijn me voor die ene dag gewoon te duur.

Ogen zijn onbetaalbaar.

Ik, mijn ogen zijn me meer waard dan een zogenaamde coole look.Eén ***lig babypijltje en je bent de sigaar.

Ben zelf van plan dit jaar er ook een te dragen, maar zit dan altijd te denken of t nou wel helpt als er van 4/5 meter afstand de achterkant van een nitraat tegen aan knalt.. Iemand ervaring mee gehad? Want ik kijk er niet gek van op als het er dwars doorheen gaat :bonk:

Ik draag er geen, niet omdat ik het lelijk vind of iets. maar ik geloof er niet zo in. Als je het risico loopt om het in je ogen te krijgen ben of jij fout bezig of de rest. wanneer iemand gevaarlijk bezig is ben ik weg. Of wanneer er iets fout gaat draai ik toch altijd me rug erna toe. Ik blijf erbij, steek het af zoals het hoort en er zal bijna niks fout gaan, hiermee bedoel ik ook de juiste afstanden. Maar dit wil niet zeggen dat ik tegen de bril ben, ik vind toch voor jongere kinderen een goede optie aangezien die zelf experimenten maken en er snel wat fout gaat. Maar voor mij iemand met vrijwel alleen nog sier vind ik het niet nodig.

Ben zelf van plan dit jaar er ook een te dragen, maar zit dan altijd te denken of t nou wel helpt als er van 4/5 meter afstand de achterkant van een nitraat tegen aan knalt.. Iemand ervaring mee gehad? Want ik kijk er niet gek van op als het er dwars doorheen gaat :bonk:
Geen ervaring mee, maar ik denk dat het toch wel scheelt. Al zou het er dwars doorheen gaan, dan remt het alsnog af. En als je er geen draagt help het sowieso niet :p

Ik draag er geen, niet omdat ik het lelijk vind of iets. maar ik geloof er niet zo in. Als je het risico loopt om het in je ogen te krijgen ben of jij fout bezig of de rest. wanneer iemand gevaarlijk bezig is ben ik weg. Of wanneer er iets fout gaat draai ik toch altijd me rug erna toe. Ik blijf erbij, steek het af zoals het hoort en er zal bijna niks fout gaan, hiermee bedoel ik ook de juiste afstanden. Maar dit wil niet zeggen dat ik tegen de bril ben, ik vind toch voor jongere kinderen een goede optie aangezien die zelf experimenten maken en er snel wat fout gaat. Maar voor mij iemand met vrijwel alleen nog sier vind ik het niet nodig.
Wanneer je ziet dat iemand gevaarlijk bezig is ben je eigenlijk al te laat he, het kan ook misgaan gelijk de eerste keer dat iemand gevaarlijk doet. En je rug ernaar toedraaien geloof ik niet zo in ;), er kan altijd iets afketsen.

Ik ben zelf van plan om er dit jaar wel 1 te dragen, al was het alleen maar om het goede voorbeeld te geven aan kinderen.

Wanneer je ziet dat iemand gevaarlijk bezig is ben je eigenlijk al te laat he, het kan ook misgaan gelijk de eerste keer dat iemand gevaarlijk doet. En je rug ernaar toedraaien geloof ik niet zo in ;), er kan altijd iets afketsen.

Ik ben zelf van plan om er dit jaar wel 1 te dragen, al was het alleen maar om het goede voorbeeld te geven aan kinderen.

Ik bedoel meer je ziet het aankomen wanneer iets telaag schiet of omvalt, bij de juiste afstand zal dit niet eens in de buurt komen van je gezicht. Bij Nitraten rotjes babypijltjes etc gaat het snel mis, zelf ook ooit is wat tegen me gezicht gekregen. Maar dat soort dingen ontsteek ik niet meer. dus vandaar dat ik voor mezelf een bril niet nodig vind. Neemt niet weg dat het altijd mis kan gaan en dat moet ik jullie bedanken door me te waarschuwen:p

Het kan inderdaad altijd misgaan, en meestal zijn het ook dingen van iemand anders die in jou buurt komen. Vooral die babypijltjes zijn een ellende:S vandaar dat ik het er niet mee eens bent als je zegt: ik steek het zelf niet af dus ik heb het niet nodig. Ik vind dat je moet zeggen: ik draag een vuurwerkbril! Niet omdat ik mezelf niet vertrouw, maar omdat ik anderen met vuurwerk niet vertrouw:p

Maar ik blijft er alsnog bij: als je het ziet aankomen ben je al te laat, tenzij je inderdaad op een juiste afstand staat. Maar dat is in het algemeen ook zelden het geval.

Dat is zo maar een veiligheids.bril op sterkte kost snel een euro of 400 en voor die ene dag hou ik me eigen bril wel op die heeft me ook al een paar keer beschermt.
Wat ik me afvraag is of je eigen bril dan geen schade oploopt? Want dat lijkt me ook een duur geintje. Of neem je dan een oude reserve bril ofzo?

Tot afgelopen jaarwisseling 2012/13 droeg ik nooit een bril,maar het gaf me,toen ik hem afgelopen jaarwisseling opzette,wel een stukje meer rust en zekerheid,dus toen besloot ik,om hem tegenwoordig met oud/nieuw wel te dragen!

Vorig jaar voor het eerst een vuurwerkbril op gehad. Ik had voor al mijn gasten een vuurwerkbril aangeschaft. Mijn broertjes lachten me eerst uit en gingen zonder bril naar buiten, maar toen een cake behoorlijk laag klapte hebben zij toch ook maar een bril opgezet.

Op mijn stookplek hobbelen hoop kinderen en daarom koop ik ook geen zwaar illegaal vuurwerk,
En deel ik die brillen ook uit aan de buurkinderen.
Mocht er ooit een kind letsel oplopen door mijn toedoen is het meteen over met de hobby,en je bent voor de rest van leventje goed zuur.

Back
Bovenaan