Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

• Nee, te klein risico op letsel

Stemmen: 15 11,0%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

Stemmen: 4 2,9%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

Stemmen: 32 23,5%
  • Ja, bij alle stookmomenten

Stemmen: 68 50,0%
  • Nee, staat suf

Stemmen: 17 12,5%

• Totaal stemmers
    136
  • Peiling gesloten .
Hier zelfde probleem, brillen beslaan erg. Daardoor zicht erg slecht.
Verder erg mooi om te zien dat echt alle jeugd die ik zag lopen een bril op heeft.

Buiten totaal geen last van een beslaande bril gehad. Ik had hem de hele avond op ook binnen zodat je op een gegeven moment niet meer door hebt dat je hem op hebt. Binnen besloeg hij wel even maar dan is het natuurlijk geen enkel probleem.

Draag al een aantal jaren een bril van Rubro! Geen last van een beslaande bril!

Dit jaar alle toeschouwers ook een bril uitgedeeld! Dit jaar wel een setje oordoppen mee, ging iets te hard vannacht! *Piep*

Hier ook geen beslagen bril. 1 keer vergeten op te zetten, toen ging het ook net mis.. Gelukkig niets gebeurd.

Hier ook geen last van beslaande brillen. Beviel goed met bril op, merkte er eigenlijk niks van totdat er een stuk karton/klei uit de lucht opviel :p

Bril gaat altijd op, draag zelf normaal ook vaak een bril, even lenzen in gedaan vuurwerkbril op, na 5 min heb je het niet eens meer door, kwam een hoop zooi uit de lucht vallen, maar niet in mijn ogen! :cool:

Heb hem ook opgehad uiteraard, na het opruimen merkte ik ineens dat ik hem nog op had.... haha

Geen één keer hoeven schoon maken, ik zeg top!

Helaas niet, want de bril pootjes zijn te kort om goed over me gewone bril te doen + je kijkt er overheen omdat het lager op je neus zit. :/

Ik gebruik de vuurwerkbril inmiddels ook al een paar jaar. Bevalt me goed, steekt wel prettiger af met zo'n bril. Je hoeft dan niet bang te zijn dat er wat in je ogen komt.

Éen van de beste aankopen van het jaar was een goede veiligheids bril! Veel beter dan die brillen van 2 euro en je doet er vele jaren mee :) Wat was het heerlijk om geen gruis in je ogen te krijgen bij het kijken naar het siervuurwerk. En niet bang te hoeven zijn voor stukke gips in je oog.

Tegenwoordig ben je niet wijs als je zonder vuurwerkbril vuurwerk afsteekt. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik weet alleen dat als ik hem niet opgehad had dit jaar, ik het nieuwe jaar in het ziekenhuis had kunnen beginnen!

Vond hem nooit echt fijn zitten, maar dit jaar voor t eerst toch maar gedaan, veiligheid is belangrijker. En gelukkig maar, want ontplofte 1 cake en een had ik verkeerd ingeschat en niet in de klem gezet. Ook bij de buren vielen er 3 cakes om, dus was wel een goede keuze denk ik :)
Geeft ook een veiliger gevoel :)

M'n nieuwe Bollé Cobra HD (wat een naam ook :D ) gaat de hele avond/nacht op. Ding geeft kraakhelder beeld en beslaat ook niet als het goed is. Zal het merken, vorig jaar ook weer 'ns gips tegen m'n slaap gehad en ik weet hoe men hier vannacht weer staat te strooien met van alles en nog wat...

cobra-cobhdpi.jpg

Mooie bril.

Wat vervelend van dat beslaan man.

Misschien eens een keer naar de opticien (indien je brillendrager bent) en vragen naar de opties van een normale bril in combinatie met veiligheidsglas, of bestaat dat niet? Of beslaan normale lees/zicht brillen ook bij jou?

De Bollé is weer opgeduikeld en behandeld met anti-fog. Nu dagelijks even tijdje opzetten om er aan te wennen; totaal niet gewend aan een (zonne)bril op m'n neus maar zolang als 'ie niet beslaat en afschuift is het best fijn, tijdens een demo laatst merkte ik al weer het gruis waardoor ik met m'n ogen moest gaan knipperen, ergerlijk.

Liever niet maar veiligheid gaat voor alles. Gebruik het dan ook al heel wat jaartjes. En niet onbelangrijk: omstanders geef ik ook een bril wie geen bril wil loopt maar door.

Back
Bovenaan