Wetgeving Italie

In de provincie van Napels is er in ieder geval een gedoogbeleid. Deze provincie heet Campania. Hier kan dus veel meer dan in het 'gewone' Italië

Een gedoogbeleid , lijkt me echt vaag , mag er dan knallers van één ton sas verkocht worden ?

De zwaarste IT bom is één van 125 Gram ofzo !
Verder heeft dit geen verdere uitleg nodig zeker ? :p

Maar ik vraag me dan af hoeveel sas er mag zitten in een grond knaller ? Napels niet mee gerekent.

Ook weetje tussen door , It Bommen zijn zwaar illigaal in Italie.

weet er iemand iets meer over de wetgeving ?
Ik ga namelijk in april een weekje naar milaan toe met me klas.
Dat gaat van school uit, en het lijkt me wel leuk om een paar mooie sierpotjes te kopen en af te steken voor het hotel. Alleen nu is me vraag dus, is dat toegestaan.

Hee.
Je mag het een aantal dagen voor 0&n kopen.
Vuurwerk is te koop vanaf 14 aar vanaf 16 jaar voor de wat zwaardere dingen en een diploma pyrotechnisch ofzoets voor zwaar vuurwerk.
verder heb je een grote kans dat het in kleine winkeltjes (niet in grote toeristiese steden zoals rome) je het hele jaar kan kopen.

Hee.
Je mag het een aantal dagen voor 0&n kopen.
Vuurwerk is te koop vanaf 14 aar vanaf 16 jaar voor de wat zwaardere dingen en een diploma pyrotechnisch ofzoets voor zwaar vuurwerk.
verder heb je een grote kans dat het in kleine winkeltjes (niet in grote toeristiese steden zoals rome) je het hele jaar kan kopen.

beste alle maal!

vuurwerk is daar het helejaar te koop, en voor zwaar vuurwerk is vergunning vereist! hier wordt mestal gewoon wat afgestoken op feestjes etc. dat is bijna het zelfde als frankrijk spanje polen enz.

Houdt er rekening mee dat in Italie er verschillende provincies zijn met verschillende regels. In Veneto (provincie) is het in de zomer vaak niet toegestaan. Dit is via Google te vinden en te vertalen. In San Marino is vuurwerk wel makkelijk te koop. Dit is een ander land dan Italie. Of afsteken mag dat weet ik niet.

hier is nog een site in italie-http://www.fishline-equus.com/catalog/index.php?cPath=25_41 met mooie vuurwerk producten

Ik ga deze zomervakantie naar Italië en ik vroeg me af waar ze vuurwerk verkopen, net zoals in Polen of Tsjechië op een markt? Of moet je in Italië ook een bunker net zoals in Nederland? En zijn misschien ook nog plekken waar ze vuurwerk verkopen omgeving Chioggia? En we gingen ook nog een dagje naar Venetie, zijn daar ook vuurwerkwinkels?

Of ze daar zijn waar jij naar toe gaat weet ik niet,maar wij hebben vuurwerk kunnen kopen in een sigaretten winkel,en een tijdschriften zaak. Niet veel bijzonders maar het helpt om te vragen naar wat groter spul,want ze kunnen overal aankomen hebben wij wel geleerd. Of je daar op kan wachten weet ik niet.

Toch even uit nieuwsgierigheid, wat voor vuurwerk was er zoal te koop dan in die sigaretten winkel?

Als je daar wat kennis heb, kan je aan alles aankomen, wordt zeker geen winkel en ook qua prijs is wel lekker!

Back
Bovenaan