Werkstraf voor opslaan van onveilig vuurwerk

moontan

VWC lid
Werkstraf voor opslaan van onveilig vuurwerk

TERSCHUUR/ARNHEM (APA) - Een 39-jarige man uit Terschuur is vrijdag door de economische politierechter in Arnhem veroordeeld tot een werkstraf van 180 uur en een voorwaardelijke gevangenisstraf van drie maanden voor het opslaan van een grote hoeveelheid vuurwerk, dat niet voldoet aan de veiligheidseisen.
De man had het vuurwerk met vier vrienden in België gekocht en in de auto over de Nederlandse grens gesmokkeld. Met de rest van het vriendenclubje was afgesproken dat hij de vlinders en raketten in een schuur in Nieuwegein op zou slaan tot aan de jaarwisseling. Geen moment stond de man erbij stil dat zijn handelen zo vergaande consequenties zou kunnen hebben. Tot het moment dat hij betrapt werd en een dagvaarding van het openbaar ministerie toegestuurd kreeg.
,,Ik was mij er wel van bewust dat het vuurwerk afgepakt zou worden als mij de politie aan zou houden. Maar dat ik in de rechtszaal zou komen te zitten, had ik niet verwacht", zei de verdachte.

Bron:
http://www.barneveldsekrant.nl:

OOh dat is nogal wat voor je maten het spul opslaan en hij er dan ook nog voor opdraaien :shocked:
Ja je weet waar je aan begint wanneer je illegaal vuurwerk opslaat.
Dus denk maar een tweede keer na als je spul voor vrienden en dergelijke wel even wil opslaan wanneer het bijvoorbeeld niet mag van hun ouders:wink:

Back
Bovenaan