Werkstraf geëist voor bezit van 300 kilo illegaal vuurwerk

Maar jij gaat nu totaal ‘off the road’ legaal met illegaal vuurwerk vergelijken, echter gaat het topic en de discussie daar helemaal niet over.

Je hebt gelijk, ik dwaal af en wil geen rekening houden met illegaal of legaal in m'n redenatie.
Bij mij blijft de bestuurder verantwoordelijk voor het gebruik van de auto, en niet de autohandelaar.

Verder zie ik er geen heil in om straffen zomaar omhoog te gooien. Het is te naïef gedacht dat je daarmee de crimineel wel zult tegenhouden.
Misdrijven waar de hoogste straf op staat, worden ook nog steeds gepleegd. Aan de andere kant, van een taakstraf gaat inderdaad weinig waarschuwing vanuit.
En van klassenjustitie (of omgekeerd) moet ik al helemaal niks hebben.

Auto’s en vuurwerk is als appels met peren.
Die denkwijze heb ik gemakshalve ook wel eens, maar is natuurlijk niet reëel.

Hoe kom jij er trouwens bij dat straffen zomaar omhoog worden gegooid?
Ook dat staat volgens mij niet in het artikel.

Tsja jij ziet er geen heil in om straffen omhoog te gooien.
Echter blijkt al decennia lang dat dat zeker wel werkt, uitzonderingen natuurlijk daargelaten.

Er gaat weinig waarschuwing van een taakstraf uit???
Wel eens een taakstraf gehad?
Ik wel...en dat is echt geen pretje naast een full time baan.
Dan liever 10k boete!
Maar we dwalen weer af...

Ze hadden trouwens ook minimaal 6 weken de bak in gekund, dus ze komen er nog goed vanaf met die taakstraffen.
Zie OM-link in mijn vorige bericht.

Laatst bewerkt:
Hoe kom jij er trouwens bij dat straffen zomaar omhoog worden gegooid?
Ook dat staat volgens mij niet in het artikel.

Ik reageer daarmee op de reactie waarmee deze discussie begon.

gewoon straffen nu eens een keer ,min € 10.000 boete want je weet waar je aan begint!!!!!
en uiteraard een (korte tijd) cel bekijken.
anders houd het nooit op !!!!

En dus (ook?) niet op een artikel.

Wel eens een taakstraf gehad?
Ja, ik heb zelfs meerdere taakstraffen EN meerdere geldboetes van enkele duizenden euro's gehad. Dat maakt me niet stoer. Het bewijst alleen dat ik dom ben geweest.
Maar laat maar zitten. Het heeft niks met gemakzucht of minder realiteitsbesef te maken. Ook niet met een "verschrikkelijk kortzichtige manier van redeneren."
We denken hier gewoon anders en dat is wat mij betreft ook goed.

Back
Bovenaan