Werken in een vuurwerkwinkel

Ik heb over dit onderwerp een vraag heb het opgezocht maar kreeg er niks (zinnigs) over gevonden dus misschien dat hier iemand mij kan helpen: Is het mogelijk om vast in een vuurwerk winkel te werken? (Ik heb het dan vooral over België want in Nederland zal het denk ik niet gaan, of je moet de eigenaar zijn natuurlijk) en welke opleiding/papieren heb je hier zoal voor nodig? En ook niet geheel onbelangrijk wat verdient het ongeveer? En als het zou kunnen kun je van dat bedrag wat je verdient rondkomen?
Alvast bedankt als iemand mij aan die informatie kan helpen!

Veel van die dingen weet ik niet zo goed, maar 1 ding weet ik wel en dat is dat je moet accepteren ongeveer de laatste 3 maanden als een gek te moeten werken en zeker de laatste weken.

EDIT: Over hoeveel je ongeveer verdient: Je zal de eerste paar jaren zekere geen mega omzet maken. Maar als je een echte kwalitatieve winkel hebt zul je denk ik in de loop van de jaren, zeker als een gek verdienen.

Ja ja, ook ik werk dit jaar in een vuurwerkwinkel. Maar niet voor de bestellingen, nee, als verkoopadviseur. :p Helemaal tof dus.

Ik ga dit jaar ook voor de 1e keer werken in een vuurwerkwinkel, dat zal zijn bij Zena Tilburg. Zoals de meeste van jullie wel zullen weten draai ik al een aantal jaren mee als freelancer (modderen, shows bouwen etc.) in het team en vind het geweldig dat ik nu deze kans kreeg. Toch stiekum wel een droom die nu uitkomt, ook al is het maar 3 daagjes,

Heb er ontzettend veel zin in! Geweldig! :p

Yo Freaks,

Ik wilde nog even laten weten dat ik met heel veel plezier heb gewerkt daar.
Het was in alle opzichten precies wat ik er van verwacht had, zelfs nog beter dan dat :p

Het is natuurlijk altijd fijn als je enigzins bekend bent met de produkten die je mag verkopen en daar heb ik erg veel voordelen van gehad. Ik heb mijn best gedaan om elke klant 100% tevreden te maken en dat gaf elke keer weer een bijzonder goed gevoel.

Tot slot wil ik toch nog een keer de hele groep waarmee ik samen heb mogen werken enorm bedanken voor de fijne werksfeer, toffe samenwerking en collegialiteit. Dus jongens mochten jullie dit nog lezen:

Bedankt! :wink:

Zit met hetzelfde :sad:

Als een winkel wordt overgenomen dan bestaat die kans altijd.
Hopelijk kunnen we volgend jaar weer vuurwerk verkopen!

Ja, maar toch jammer om nieuw personeel aan te nemen als er genoeg mensen met ervaring al werken. Het is ook het gezicht naar de klanten en veel klanten waarderen het als er elk jaar hetzelfde personeel is.

Laatst bewerkt:
Vaak heeft een nieuwe eigenaar zijn "eigen" personeel of mensen waar hij vertrouwd mee is en deze worden dan uiteindelijk ook weer in het nieuwe pand geplaatst.

Bij Zena Tilburg stond er een hele goede groep. Toffe jonge gasten, harde werkers met verstand van vuurwerk en een prima aansturing. Het doet pijn als je dan krijgt te horen dat de boel is overgenomen en je niet meer kunt komen werken. Jammer, onmacht en daar doe je weinig aan.

Na vier jaar gewerkt te hebben bij Witte Tentenverhuur in Eemnes, ben ik daar dit jaar helaas niet nodig. Ik ben daarom op zoek gegaan naar een andere werkgever om met de verkoopdagen te helpen. Ik zou namelijk bij God niet weten wat ik anders moet doen met die drie dagen! :p Ik heb zelf geen auto en ook geen drie dagen nódig om al mijn vuurwerk op te halen. Zo veel winkels hoef ik ook weer niet af.
Bovenal is het werken in een winkel gewoon ontzetten leuk. Daarom ben ik wat anders gaan zoeken hier in de kop van Noord Holland waar ik nu stage loop. De keuze was vrij snel gemaakt voor mij, want ik woon nu tijdelijk op zeer korte afstand van Pronk vuurwerk. Na twee gesprekjes met de gebroeders Pronk is de kogel door de kerk. Ik mag dit jaar gaan werken bij Pronk Vuurwerk, en wel hun tweede winkel die dit jaar opent in Zijdewind! :) Ik heb er erg veel zin in en het lijkt me een leuke winkel. Omdat we met weinig man personeel staan in een relatief kleine winkel, zou het zomaar bij vlagen erg druk kunnen worden. Moeilijk te voorspellen, aangezien dit adres eerder wel vuurwerk verkocht (maar dat niet geweldig deed) en hier nu Pronk voor het eerst verkocht wordt.
Voor de mensen die een voorbestelling plaatsen, is het ook mogelijk om je bestelling op te halen bij deze nieuwe winkel. Dus kom even buurten zou ik zeggen :p Pronk vuurwerk is immers maar in twee winkels in Nederland verkrijgbaar!

Tot 28 december rond 10:00.
Kartonnetje ES 2.0 haal ik in Zijdewind op.

Na vier jaar gewerkt te hebben bij Witte Tentenverhuur in Eemnes, ben ik daar dit jaar helaas niet nodig. Ik ben daarom op zoek gegaan naar een andere werkgever om met de verkoopdagen te helpen. Ik zou namelijk bij God niet weten wat ik anders moet doen met die drie dagen! :p Ik heb zelf geen auto en ook geen drie dagen nódig om al mijn vuurwerk op te halen. Zo veel winkels hoef ik ook weer niet af.
Bovenal is het werken in een winkel gewoon ontzetten leuk. Daarom ben ik wat anders gaan zoeken hier in de kop van Noord Holland waar ik nu stage loop. De keuze was vrij snel gemaakt voor mij, want ik woon nu tijdelijk op zeer korte afstand van Pronk vuurwerk. Na twee gesprekjes met de gebroeders Pronk is de kogel door de kerk. Ik mag dit jaar gaan werken bij Pronk Vuurwerk, en wel hun tweede winkel die dit jaar opent in Zijdewind! :) Ik heb er erg veel zin in en het lijkt me een leuke winkel. Omdat we met weinig man personeel staan in een relatief kleine winkel, zou het zomaar bij vlagen erg druk kunnen worden. Moeilijk te voorspellen, aangezien dit adres eerder wel vuurwerk verkocht (maar dat niet geweldig deed) en hier nu Pronk voor het eerst verkocht wordt.
Voor de mensen die een voorbestelling plaatsen, is het ook mogelijk om je bestelling op te halen bij deze nieuwe winkel. Dus kom even buurten zou ik zeggen :p Pronk vuurwerk is immers maar in twee winkels in Nederland verkrijgbaar!

Vanaf vrijdag weer vol aan de bak om iedereen weer te voorzien van vuurwerk.
Zal daarom weinig meer op het forum aanwezig zijn en wens jullie allemaal een mooie vuurwerkperiode toe.

Vanaf vrijdag weer vol aan de bak om iedereen weer te voorzien van vuurwerk.
Zal daarom weinig meer op het forum aanwezig zijn en wens jullie allemaal een mooie vuurwerkperiode toe.

Ik sluit mij hier bij aan omdat ik namelijk naast Marco ( Ylke ) in dezelfde winkel sta ( Harten4 te Veenendaal ). Echter zal ik op de 30 en 31e nog wel op het forum te zijn want ik zal de gezelligheid missen en tja wie moet jullie anders in het gareel houden :p. Heren en de enke dame hier op het forun : have fun en we spreken elkaar :bye:

Ik wordt aankomende zomer 16 en ik zat er ook aan te denken om bij een vuurwerkwinkel te gaan werken, maar het liefst natuurlijk de 31e niet.... Ik heb vrij veel verstand van vuurwerk, al zeg ik het zelf, zeker in vergelijking met de mensen die dit jaar daar achter de toonbank stonden (met alle respect hoor). Maar zouden jullie mij wat meer kunnen vertellen over wat jullie ongeveer verdienen en of jullie zelf gratis vuurwerk/korting op vuurwerk krijgen?

Groeten en bvd.

Ik zou zeggen: het ijzer smeden als het heet is! Oftewel nu ff langs gaan. De beloning en de manier waarop die wordt uitgekeerd verschilt per verkooppunt maar vooral ook wat je zelf wil. In veel gevallen wordt het verrekend met het vuurwerk dat je toch al wilde kopen en krijgen mensen dus in natura betaald. Anderen willen liever graag cash en krijgen dan een stukje korting op de prijs van het vuurwerk dat ze alsnog kopen.

Even een kickje :D
Ik zou dit jaar graag bij een vuurwerkverkoop willen werken.
Al is het maar Intratuin ofzo. Hoe doen jullie dat? Gewoon opbellen? of vacatures zoeken?

En ik dacht dat er hier op het forum ook wel een mensen gezocht werden voor vuurwerkverkoop.
In welke sectie van het forum is dat te vinden?

Even een kickje :D
Ik zou dit jaar graag bij een vuurwerkverkoop willen werken.
Al is het maar Intratuin ofzo. Hoe doen jullie dat? Gewoon opbellen? of vacatures zoeken?

En ik dacht dat er hier op het forum ook wel een mensen gezocht werden voor vuurwerkverkoop.
In welke sectie van het forum is dat te vinden?

Ik ben gewoon langsgegaan onder het motto: niet geschoten is altijd mis. Lijkt me ook het beste aangezien je dan vaak meteen weet waar je aan toe bent en de winkelier ook weet met wie hij te maken heeft.

Succes!

Ik ben gewoon langsgegaan onder het motto: niet geschoten is altijd mis. Lijkt me ook het beste aangezien je dan vaak meteen weet waar je aan toe bent en de winkelier ook weet met wie hij te maken heeft.

Succes!

Bedenk wel dat niet iedere winkelier dat waardeert. Ik zou zelf een mail sturen of even bellen en een afspraak maken om eens te praten als ze nog iemand nodig hebben :). Zo heb ik dat zelf in ieder geval gedaan.

Het is in ieder geval heel erg leuk!

Bedenk wel dat niet iedere winkelier dat waardeert. Ik zou zelf een mail sturen of even bellen en een afspraak maken om eens te praten als ze nog iemand nodig hebben :). Zo heb ik dat zelf in ieder geval gedaan.

Het is in ieder geval heel erg leuk!

Ja, dat is aan je zelf, hoe je dat inschat. Of een winkelier het waardeert kun je nooit weten. Bij mij heeft het in ieder geval gewerkt en heb het zelf als positief ervaren en de winkelier ,denk ik, ook want ik ben aangenomen. Wellicht is er ook nog verschil tussen winkeliers die vuurwerk 'erbij' doen en winkeliers die zich alleen richten op vuurwerk.

Anyway, het kan op allerlei manieren, bedenk in ieder geval goed waarom jij bij die winkel van toegevoegde waarde kan zijn!

Ik ben benieuwd of er nog leden zijn die dit jaar ergens in een winkel staan, meld dat dan even hier want dat is leuk om te weten dat je ergens van plan bent je vuurwerk te halen en je weet dat er een lid in de winkel staat.

Vuurwerkmagazijn7kamp, en jullie zijn van harte welkom !
Af en toe zie ik nog wel is leden voor bij wandelen met hun vuurwerk.

Back
Bovenaan