Werken in een vuurwerkwinkel

Verkoopmedewerkers gezocht voor de vuurwerkbranche!

Voor één van onze opdrachtgever, ervaren op het gebied van vuurwerk, zijn wij op zoek naar medewerkers voor het verkopen van vuurwerk.

Voor de vestiging in Assen zoekt de opdrachtgever:

14 december tot en met 31 december, één persoon voor de voorverkoop;
Op 29 december tot 31 december, zijn er twee personen nodig.

Voor de vestiging in Groningen zoekt de opdrachtgever:

Van 29 december tot en met 31 december drie personen.

De functie-inhoud is als volgt te omschrijven:

Het helpen van klanten;
Advies geven over vuurwerk en diverse vuurwerkpakketten;
Bevoorraden;
Het verkopen van vuurwerk door middel van een vlotte babbel;
Je hoeft niet het fijne over vuurwerk te weten.

De functie-eisen die men voor de uitzendkrachten stelt zijn:

Representatief;
Vlot;
Communicatief vaardig;
Commerciële instelling hebben;
Overtuigingskracht bezitten.

Het leuke aan deze bijbaan is dat men bij goed functioneren een gratis vuurwerkpakket krijgt vanuit de organisatie.
De werktijden op bovenstaande dagen zijn allemaal overdag.

Spreken de werkzaamheden jou aan, lijkt de branche jou leuk, ben je beschikbaar op de dagen waarop de werkzaamheden plaatsvinden en herken jij jezelf in de functie-eisen? Neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op via [email protected].

Intratuin Voorschoten zoekt vuurwerkverkopers.

Voor onze vuurwerkverkoop zijn wij op zoek naar studenten en scholieren.

De vuurwerkverkoop is voor ons een drukke tijd, vandaar dat wij op zoek zijn naar enthousiaste en hardwerkende mensen die tijdens deze dagen ons team willen komen versterken.

De taken lopen uiteen van het uitpakken in de kluis tot het ontvangen van de klanten en het meegeven van de bestellingen.

Na een training op 28 december zul je op 29, 30 en 31 werkzaam zijn in onze vuurwerkwinkel.

De mogelijkheid bestaat dat je in januari nog ingezet wordt om de winkel af te breken en op te ruimen. Leeftijd minimaal 16 jaar.

Pak jij deze uitdaging met beide handen aan? Stuur dan je schriftelijke reactie met CV naar Intratuin Voorschoten., t.a.v. Mw. M. Stol, Leidseweg 518, 2253 JP Voorschoten.

Of per mail naar naar [email protected]

Vermeld in de mail je gegevens en daarbij je motivatie om bij ons te werken tijdens de vuurwerkverkoopdagen.

werken in een vuurwerkwinkel

werken in een vuurwerkwinkel

Beste mede-freaks,
Ik zal hier mijn ervaring delen met betrekking tot het werken in een vuurwerkwinkel.

Vorig jaar ben ik gevraagd om te komen werken in een vuurwerkwinkel op 29 en 30 december. Uiteraard heb ik dit aanbod direct met open armen ontvangen. Wel even ter duidelijkheid, ik was toen 14 jaar.

Ik moest om 8:00 aanwezig zijn in de winkel op 29 december. Het viel me meteen op dat we een team hadden met erg jonge mensen, de gemiddelde leeftijd lag op 16 jaar. Dit maakt het voor mij al meteen een stuk leuker omdat we ook een erg gezellig team waren.
Onze eerste taak was het leeghalen van de eerste vrachtwagen met vuurwerk. Wij moesten de kartonnen naar de voorraadbunker sjouwen en dan werden ze daar op de juiste plaats neergezet. De grijpbunker was al gevuld dus dat scheelde.
Na het sjouwen kregen we allemaal een korte uitleg over wat de bedoeling was, de dames zouden achter de kassa's staan en alle jongens zouden de bestellingen maken. De teamleider zei ons dat als iedereen een beetje is ingekomen zal de taakverdeling soepeler zijn en kan iedereen ze eigen ding doen.
Rond 9:00 kwamen de eerste klanten hun bestellingen halen. Als ze vooraf besteld hadden moesten ze hun bestelbewijs inleveren bij de kassa. Bij de kassa werd dan een bon uitgeprint waarop duidelijk stond wat de klant besteld had, wij kregen dan de bonnen en moesten dan de bestelde producten in tassen doen en aan de klant overhandigen.
In het begin was het wel even zoeken waar alles lag, maar als je het eenmaal door had ging het zeer flot.
Na een tijdje werd het een soort wedstrijd om bonnen te bemachtigen want iedereen vond het leuk om de bestellingen te maken, dus dan ging je bijvoorbeeld ook samen met iemand uit het team een bestelling maken.
Als er iets op was uit de grijpbunker was het onze eigen verantwoordelijkheid om dat weer bij de te vullen.

Het was echt een geweldige dag. Als iedereen een beetje ingekomen is dan gaat alles vlot en wordt het steeds gezelliger. De sfeer zat er dan ook erg goed in.
De tweede verkoopdag verloop ongeveer hetzelfde als de eerste.

Ik kan het iedereen aanraden om een keer mee te maken. Je weet dan ook hoe het gaat als je zelf je vuurwerk afhaalt en het is echt geweldig om te doen want je bent gewoon de hele dag met vuurwerk bezig.
Wat ik zelf wel wat minder vond was dat ik bijna de enige freak was, maar toch merkte ik wel wat de andere medewerkers het ook naar hun zin hadden.
Ik ga dit jaar weer helpen op de dagen 29 en 30 december en heb er hartstikke zin in.

Als iemand nog vragen heeft met betrekking tot mijn verslag dan hoor ik het wel ;)

Bonbloca

Beste vuurwerkliefhebbers,

Ik doe dit jaar voor de 5e keer de vuurwerkverkoop.. Ik moet zeggen dat het altijd leuke maar ook zeer drukke dagen zijn. Ik doe eigenlijk alle voorkomende werkzaamheden. Verkopen/inkopen en bestellingen, bijvullen etc.

Vuurwerkfan123

Voor het eerst ga ik dit jaar werken in een vuurwerkwinkel, het betreft de winkel Harten4 en ik moet zeggen dat ik hier zeer veel zin in heb, naast mij zullen nog twee andere moderators in de winkel assisteren, namelijk gerwin en Ylke. Ik ben zwaar benieuwd welke bekende gezichten wij daar gaan tegenkomen, we gaan het meemaken. Jongens ik heb er zin in :)

Voor het eerst ga ik dit jaar werken in een vuurwerkwinkel, het betreft de winkel Harten4 en ik moet zeggen dat ik hier zeer veel zin in heb, naast mij zullen nog twee andere moderators in de winkel assisteren, namelijk gerwin en Ylke. Ik ben zwaar benieuwd welke bekende gezichten wij daar gaan tegenkomen, we gaan het meemaken. Jongens ik heb er zin in :)

Goede keuze hoor, is erg leuk werken daar, goede sfeer en je wordt goed verwend. Ik zie je de 30ste.

Verkoopmedewerkers gezocht voor de vuurwerkbranche!

Voor één van onze opdrachtgever, ervaren op het gebied van vuurwerk, zijn wij op zoek naar medewerkers voor het verkopen van vuurwerk.

Voor de vestiging in Groningen zoekt de opdrachtgever:

Van 29 december tot en met 31 december drie personen.

via [email protected].

om welke vuurwerkhandelaar gaat het hier?

Wat mij opvalt is dat er veel vuurwerkfreaks van 13/14 jaar op dit forum zitten.. en die maken vaak weinig kans op werken in een vuurwerkwinkel. Omdat het gewoon heel hard en zwaar werken is, de eisen worden ook steeds strenger van provincie en controleurs betreffend vuurwerkverkoop en alles wat daar bij komt kijken.

Ik ga waarschijnlijk volgend jaar in een vuurwerkwinkel meehelpen!
Ben dan 17, ben gewend om dingen te sjouwen en weet toevallig ook nog eens wat af van vuurwerk dus dat kan niet missen!
Moet me alleen op tijd melden, dit jaar was ik te laat...:cry:

Heb zelf 9 jaar bij een Lesli dealer in de achterhoek gewerkt (2 x 10 ton bunker)
Werkwijze is hetzelfde als die andere verkopers van lesli dealers al beschreven hebben.

Ik was inderdaad na de 3 dwaze dagen moei, maar oh zo voldaan. 3 hele dagen met je grote passie bezig zijn!
De 29e m'n bestelling altijd al meegenomen. (woonde nog thuis, dus eten douchen en projecten maken :-). De 31e na sluiten een rondje door de bunkers maken en nog een paar tassen mee. Buiten wat afsteken en daarna uit eten met 't personeel.

De afgelopen 3 jaar niet meer verkocht, en daarmee is de omvang van m'n collectie ver 3 tot 4 voudigd. Weet zeker dat mijn vader of broer als ik weer eens kan verkopen mijn overige bestellingen wel willen ophalen, ze weten na al die jaren wel dat vuurwerk voor mij heel veel betekend. Zelfs m'n vriendin zou 't willen doen :-)

Omdat ik 't verkopen en adviseren toch wel mis heb ik dit jaar voorzichtig wat laten vallen bij wat bedrijven over m'n interesse en ervaring. Dit biedt mogelijk weer wat toekomst voor volgend jaar.

Hou in ieder geval m'n oren en ogen weer open want heb wel weer zin om aan de bak te gaan in de vuurwerkverkoop.

1 van de mooiste dingen was dat we zo'n klein invalide karretje volgepakt hadden met ruim €700 aan vuurwerk, en dan moesten er ook nog 2 personen in haha.

Een tip voor de geinterreseerde jongelingen onder ons.
Probeer bij een Welkoop / Boerenbond / Intratuin / Praxis een zaterdag baan te krijgen. Hierdoor ben je al binnen bij een bedrijf en je kan tijdens je sollicitatie (of op wat voor manier je ook aan die baan komt) aangeven dat je interesses óók bij vuurwerk liggen. Dit komt veel beter over dan dat je als enthousiaste puber (niks mis mee overigens) een mailtje stuurt met
"hoi ik wil graag vuurwerk verkopen want ik weet er veel van en vind het tof"

Daarbij leer je ook werken voor je centen en heb je een groter budget.

Bij veel van dit soort bedrijven worden (voornamelijk) in de verkoop mensen ingezet die al binnen het bedrijf werken en die er vaak helemaal geen zin aan hebben. (gebaseerd op eigen ervaringen & vrienden en kennissen die dan "moeten" werken)

Een andere tip; Hoe clichee het ook klinkt, als je mensen binnen een bedrijf kent, of zij kennen jou (via je buurman, je vader, oom tante) vraag of die personen voor jou een balletje op kunnen gooien, of dat je aan hun mag refereren. Men haalt voor een paar dagen sneller iemand in huis waarvan ze de afkomst "min of meer" weten, tenzij ze heel wanhopig zijn.

Laatst bewerkt:
Ik ga dit jaar ook voor de 1e keer werken in een vuurwerkwinkel, dat zal zijn bij Zena Tilburg. Zoals de meeste van jullie wel zullen weten draai ik al een aantal jaren mee als freelancer (modderen, shows bouwen etc.) in het team en vind het geweldig dat ik nu deze kans kreeg. Toch stiekum wel een droom die nu uitkomt, ook al is het maar 3 daagjes,

Heb er ontzettend veel zin in! Geweldig! :p

Afgelopen jaar voor de tweede keer op rij in een vuurwerkwinkel gewerkt.
Verrassing of niet, dit jaar moest er weer in een paar dagen meer dan vorig jaar in de bunker gestopt worden, dus dat was Zwaar. Inderdaad met een hoofdletter Z. Maar zoals altijd is het sfeertje prima en hoor je altijd al een paar knallen hier en daar.

Tijdens de verkoopdagen heb ik zeker genoten. Logistiek liep het beter bij onze winkel en we hadden een prachtig assortiment met oa; showtime, wolff, bonfire, royal, rubro. Het leuke is dat het werk weer zo verschillend is de hele week lang. De ene keer help je een moeder met een zoontje en de andere keer regel je het vuurwerk voor een hele straat. Ook het langzaam opbouwen van knallen op de 29e en de 30e is leuk om te horen.
De 31e vind ik altijd wel leuk, lekker rustig, maar toch een goed sfeertje. Zo rond een uur of 4 was het altijd al beginnen met opruimen en dan nog even stoken met de winkel.

Het allerleukste waren dit jaar twee klanten! Die kwamen speciaal voor mij terug en wisten nog precies te vertellen dat ik destijd een snee in mijn hand had gekregen door hun bestelling. Wat verrekt nog klopte ook!

Ik ga dit jaar voor het eerst meehelpen in een vuurwerkwinkel. Het leuke is dat het om een zaak gaat waar dit jaar weer nieuw leven in wordt geblazen. .

Hoop dat we er daar hele mooie, en vooral drukke, dagen gaan beleven. Heb er in ieder geval erg veel zin in!

Laatst bewerkt:
Ik werk ook al een paar jaar in een winkel (eigenlijk 2 winkels :))
Magic Vuurwerk heeft 2 winkels : 1 in Gorredijk en 1 in Noordwolde.
Het is een heel gezellige en feestelijke happening om vuurwerk te mogen verkopen.
Iedere klant van jong tot oud is vrolijk en heeft er zin in en wij ook natuurlijk.

De sfeer is geweldig en in de aanloop naar de dag der dagen is gevuld met vuurwerk door de handen hebben. Dan is het bestellingen klaarmaken en bunkers (her)inrichten en uiteraard op de verkoopdagen gaat er ook wat door de handen....

Super om te doen en ik heb er weer enorm veel zin in. Vooral omdat we de 31e af en toe even wat testen oftewel showen aan de klanten... :D

Ook gevraagd of ik bij een vuurwerkwinkel kan werken. En kan als er iemand uitvalt aan de slag waarschijnlijk :D.Hopen dat dat gebeurt.

Ik heb over dit onderwerp een vraag heb het opgezocht maar kreeg er niks (zinnigs) over gevonden dus misschien dat hier iemand mij kan helpen: Is het mogelijk om vast in een vuurwerk winkel te werken? (Ik heb het dan vooral over België want in Nederland zal het denk ik niet gaan, of je moet de eigenaar zijn natuurlijk) en welke opleiding/papieren heb je hier zoal voor nodig? En ook niet geheel onbelangrijk wat verdient het ongeveer? En als het zou kunnen kun je van dat bedrag wat je verdient rondkomen?
Alvast bedankt als iemand mij aan die informatie kan helpen!

Back
Bovenaan