Werken in een vuurwerkwinkel

ik heb dit jaar voor het eerst in een vuurwerk winkel gewerk , ik zou alleen karton verscheuren [ je moet ergens beginnen hea ]
maar ik heb alles gedaan op de verkoop na dan alles bevooraden mee lopen met klanten , 1 word super werk is het geld+vuurwerk , ik heb ook op de dag zelf gewerkt was prima te doen

knaller

ik heb dit jaar voor het eerst in een vuurwerk winkel gewerk , ik zou alleen karton verscheuren [ je moet ergens beginnen hea ]
maar ik heb alles gedaan op de verkoop na dan alles bevooraden mee lopen met klanten , 1 word super werk is het geld+vuurwerk , ik heb ook op de dag zelf gewerkt was prima te doen

knaller

Op de 31e werken, dat lijkt me echt helemaal niets!

ik heb dit jaar ook in een vw winkel gewerkt

en ik met zeggen supper sfeer ik stond in de bunkers en tegelijkertijd ook met voorad vullen voor en met klanten mee lopen ,

de 31e ik zag der tegen op maar het beviel me goed lekkere sfeer je hoort die knallen steeds buiten en soms voor de winkel , maar echt super leuk was het

knaller

Ik heb ook gewerkt in een vuurwerkwinkel op 30 en 31 december. Ik moet zeggen dat ik er tegenop zag om op 31 december te werken. Maar in tegenstelling was het werken op de 31e gezellig. Iedereen had een goede sfeer meegenomen, in de pauzes wat uit de bunkers meenemen, en de laatste 2 uren mochten we voor 50% korting verkopen, toen werd het ineesn gigantisch druk. Dus was heel leuk om het mee te maken.

Ik heb ook gewerkt in een vuurwerkwinkel op 30 en 31 december. Ik moet zeggen dat ik er tegenop zag om op 31 december te werken. Maar in tegenstelling was het werken op de 31e gezellig. Iedereen had een goede sfeer meegenomen, in de pauzes wat uit de bunkers meenemen, en de laatste 2 uren mochten we voor 50% korting verkopen, toen werd het ineesn gigantisch druk. Dus was heel leuk om het mee te maken.

Mocht je ook producten "laten zien" buiten de winkel? Zodat meer mensen dat product kopen? :D

Haha nee dat niet.

We hadden in de middag allemaal een pauze van een half uur want toen was het gigantisch rustig (soms stond er niemand binnen) en toen stonden we om de hoek wat vuurwerk af te steken wat uit de bunkers kwam. We hadden een aantal paketten meegekregen die we mochten afsteken omdat de doos beschadigd was. En als iets beschadigd was dan moesten we het in een bak met water gooien, maar in plaats daarvan dus lekker wegstoken.

Was een meterpakket, een diamondpakket (Prince) en een Draakbox. Daarnaast hadden we allemaal nog wat kleine dingen gekocht met personeelskorting en gingen we lekker stoken. Wel gaaf dus, had toch nog een beetje aan mn trekken kunnen komen in de middag.

Maar dit jaar pak ik het anders aan.

Nu ga ik de eerste twee dagen werken, en 31 december heb ik gewoon vrij, die dag moet ik gewoon fulltime kunnen stoken, had ik toch wel gemist vorig jaar.

Was de Draakbox 42 of 48 (16 of 20 euro), maar stelde niet veel voor nee. Paar kleine fontijnen, fakkels, grondbloemen en een oude ''Star Ball''. Zou voor dat geld lekker een pijlenpakket of cake nemen.

Dit jaar ben ik tijdens de verkoopdagen opnieuw present bij de Witte Tenten Verhuur in Eemnes. Voor het 3e jaar in successie.
Dit jaar alleen op 29 en 30 december.

Werken bij de Witte Tenten is vooral leuk vanwege:

Evelien, de eigenaresse, moordwijf
De goede sfeer binnen het team
Het broodje beenham en andere versnaperingen
Het ontmoeten van vele bekenden in de winkel
Leuke korting op de aankopen

Dit jaar ga ik aan de slag bij Vos in Huizen
de 1e 2 dagen van 8-18 en op 31dec van 8-17
Ik kijk er in iedergeval erg naar uit, alhoewel ik het jammer vind dat ik overdag zal moeten missen

4 keer geprobeerd te soliciteren, 4 keer hebben ze gezegd dat ze me volgend jaar heel graag zien komen..
Helaas, wil namelijk heel graag bij een vuurwerkwinkel gaan werken in mijn omgeving. Lijkt me namelijk leuk om over iets te vertellen waar anderen niks van weten.

Nee, ik zal niet gaan werken in een vuurwerk winkel, ook niet de eerste twee verkoop dagen.
Heb het die dagen al druk genoeg met al het vuurwerk verzamelen en doorlonten.
En de 31ste zal ik helemaal niet werken, je mist volgens mij de sfeer en je bent savonds gesloopt.

Het lijkt me wel leuk om te helpen om de bestellingen te maken, maar verder hoeft het van mij niet.

Ik ga dit jaar ook voor het eerst werken in een vuurwerkwinkel. Daar moet ik waarschijnlijk de volle 3 dagen werken, dus qua voorbereidingstijd voor het doorlonten etc. zal ik alleen s'avonds tijd hebben. Om op de 31e te werken vind ik niet zo erg omdat het overdag niet meer zo leuk is als vroeger (je wordt ook ouder he;)) En ik ben ook meer overgestapt van knal naar sier. Het enigste minpuntje is dat je haast geen voorbereidingstijd meer hebt voor de dag. Zodra ik klaar ben op de 31e ga ik natuurlijk wel tot laat in de uurtjes stoken :):D

Aankomende verkoopperiode mag ik weer vuurwerk verkopen bij de Halfods in Alkmaar of Haarlem. Ik heb gekozen voor 29 en 30 december zodat ik de laatste dag van het jaar thuis kan meemaken. En niet om 10 uur aankomen, en non stop 4 uur stoken terwijl ik er het hele jaar naar uit heb geleefd.

Aankomende verkoopperiode mag ik weer vuurwerk verkopen bij de Halfods in Alkmaar of Haarlem. Ik heb gekozen voor 29 en 30 december zodat ik de laatste dag van het jaar thuis kan meemaken. En niet om 10 uur aankomen, en non stop 4 uur stoken terwijl ik er het hele jaar naar uit heb geleefd.

Hey dat is toevallig, ik werk ook in een Halfords filiaal :P Even nog een vraagje, Tot hoelaat zijn de Halfords verkooppunten op 31e December eigenlijk open? Ikzelf hoop (het zou mooi zijn:P) ook dat ik de 31e vrij of eerder weg kan maar dat zal het waarschijnlijk niet worden denk ik.

Laatst bewerkt:
Ik heb dus een tijdje geleden een sollicitatie brief gestuurd naar witte tenten verhuur en kreeg het volgende te horen:

Ik moet alleen helaas melden dat je bij ons om in het vuurwerk te mogen werken met ingang van 2009, 18 jaar of ouder moet zijn.

Het lijkt me dat dit waar is maar kan iemand voor mij dit bevestigen?

(Nu moet ik dus nog 2 jaar wachten...)

Ik heb dus een tijdje geleden een sollicitatie brief gestuurd naar witte tenten verhuur en kreeg het volgende te horen:

Het lijkt me dat dit waar is maar kan iemand voor mij dit bevestigen?

(Nu moet ik dus nog 2 jaar wachten...)

Hoezo bevestigen? Denk je dat ze liegen tegen je?

Maar idd het is zo geregeld in Nederland dat je 18 moet zijn wil je werken bij vuurwerkwinkel. Dit ook ivm met verzekeringen enzo.

Hoezo bevestigen? Denk je dat ze liegen tegen je?

Maar idd het is zo geregeld in Nederland dat je 18 moet zijn wil je werken bij vuurwerkwinkel. Dit ook ivm met verzekeringen enzo.

Tuurlijk denk ik niet dat ze liegen. Maar het is altijd fijn om het nog even van iemand anders ook te horen :)

Ik denk niet dat er bij wet een regel is die zegt dan je 18 jaar moet zijn om een vuurwerkwinkel te werken. Maar als een winkel er voor kiest om alleen 18+ aan te nemen, dan moet je dat accepteren.
Kan overigens best zijn dat je wel bij wet 18+ moet zijn om achter de kassa te staan, of om klanten te helpen. Maar onder de 18 zou je best in een (uitpak)bunker kunnen staan, of (voor)bestellingen samenstellen.

Ik zou ook hartstikke graag vuurwerk verkopen. Ik droom er al sindsmijn 7e van xD. Maar ik moet nog een paar jaartjes wachten (ben pas 13 jaartjes)

Back
Bovenaan