Welke traditie(s) hebben jullie tijdens de dag/avond van het jaar ?

Veel tradities hebben wij niet, maar 1 wordt wel ieder jaar trots volgehouden: vuurwerk afsteken bij het graf van mijn broer.

Mijn broer is redelijk vroeg gestorven (16 jaar) en was een groot vuurwerk fanaat, elk jaar liep hij vast in de straat met vrienden om de wijk een beetje wakker te knallen. Een paar jaar na zijn sterfdag vroeg mijn moeder om een mooie pot bij zijn graf af te steken om zo zijn liefde voor vuurwerk te herinneren. Dit is het jaar daarop ook gebeurt en zo was de traditie geboren. Nu mijn opa, oma en de peetoom van mijn moeder hier ook liggen is deze traditie nog een stukje belangrijker geworden.

Voor iedereen in de buurt die zich afvroeg welke idioten op de begraafplaats aan de gooweg in noordwijk steevast rond 6-7 uur op 31 december s'avonds een paar stukken vuurwerk afsteken, dat zijn wij.

Veel tradities hebben wij niet, maar 1 wordt wel ieder jaar trots volgehouden: vuurwerk afsteken bij het graf van mijn broer.

Mijn broer is redelijk vroeg gestorven (16 jaar) en was een groot vuurwerk fanaat, elk jaar liep hij vast in de straat met vrienden om de wijk een beetje wakker te knallen. Een paar jaar na zijn sterfdag vroeg mijn moeder om een mooie pot bij zijn graf af te steken om zo zijn liefde voor vuurwerk te herinneren. Dit is het jaar daarop ook gebeurt en zo was de traditie geboren. Nu mijn opa, oma en de peetoom van mijn moeder hier ook liggen is deze traditie nog een stukje belangrijker geworden.

Voor iedereen in de buurt die zich afvroeg welke idioten op de begraafplaats aan de gooweg in noordwijk steevast rond 6-7 uur op 31 december s'avonds een paar stukken vuurwerk afsteken, dat zijn wij.

Ik vind het een prachtig gebaar naar je broer toe en ik hoop dat jij/jullie die traditie nog lang mogen en kunnen volhouden voor een op veel te jonge leeftijd overleden persoon.
Dit verhaal doet mij best wel veel aangezien ik van origine ook een Noordtukker ben en mijn moeder en een oom daar ook liggen begraven.
Ik wil jou alvast heel veel sterkte wensen de komende keer dat jullie daar staan !

Ik vind het een prachtig gebaar naar je broer toe en ik hoop dat jij/jullie die traditie nog lang mogen en kunnen volhouden voor een op veel te jonge leeftijd overleden persoon.
Dit verhaal doet mij best wel veel aangezien ik van origine ook een Noordtukker ben en mijn moeder en een oom daar ook liggen begraven.
Ik wil jou alvast heel veel sterkte wensen de komende keer dat jullie daar staan !

Bedankt :). Ik ben van nature geen religieus persoon maar dit moment op 31 december heeft voor mij toch wel wat betekenis.

Werk al een aantal jaar in een vuurwerkwinkel dus eerst werken. Als de 31ste de winkel dicht gaat komen alle vrouwen en kids naar de winkel, nemen we met ze allen een borrel en steken we een showtje af. Dat is echt een heel leuk moment met zijn allen.

Naar huis douchen, eten en dan kan de avond beginnen. tot 24.00 uur sta ik de helft van de tijd met dochter (vuurwerkfreak van 9) en vrienden buiten vuurwerk af te steken en de andere helft zitten we binnen: biertje, peukie, happie eten, lekker relaxed.

Vanaf 24.00 uur iedereen gelukkig nieuwjaar wensen en nog meer vuurwerk afsteken!!

Voor mij is het elk jaar bij me vader langs en daar een paar uur stoken. Mijn ouders zijn gescheiden en ik woon bij me moeder, daar zijn we de heledag en nacht aan het stoken. Tussendoor na het avond eten wat potten en Pijlen pakken en opweg naar me vader. Hij vond vuurwerk ook al leuk sinds hij jong was maar koopt niks meer en mijn moeder ziet elk jaar onze grote show zeg maar en bij me vader gewoon gezellig met zijn alle potten en pijlen Stoken in de straat :)
dit jaar ook langs bij de schoon familie :)

Voor mij is het elk jaar bij me vader langs en daar een paar uur stoken. Mijn ouders zijn gescheiden en ik woon bij me moeder, daar zijn we de heledag en nacht aan het stoken. Tussendoor na het avond eten wat potten en Pijlen pakken en opweg naar me vader. Hij vond vuurwerk ook al leuk sinds hij jong was maar koopt niks meer en mijn moeder ziet elk jaar onze grote show zeg maar en bij me vader gewoon gezellig met zijn alle potten en pijlen Stoken in de straat :)
dit jaar ook langs bij de schoon familie :)

Zullen ze blij mee wezen als schoon ouders.
Een vuurwerkfreak, wat is dat? nouja iemand die ze geld weggooit aan vuurwerk en een mooie avond beleeft:)
hahaha! goodluck

Zullen ze blij mee wezen als schoon ouders.
Een vuurwerkfreak, wat is dat? nouja iemand die ze geld weggooit aan vuurwerk en een mooie avond beleeft:)
hahaha! goodluck

Kan gewoon hoor :)
Afgelopen jaar met schoonouders gevierd; ik vuurwerkfreak, vriendin ook (alleen veel kleiner budget), schoonvader is helemaal gek van siervuurwerk en schoonmoeder "vindt het ook wel mooi".

Leuke nacht beleefd dus haha

nou ik begin is een keertje goed haha gewoon me eigen traditie uit eten gaan.
(zit je dr na al lekker vol)

dr na wat hapjes drankjes kortom salon tafel vol.

staats loten. er bij en dan maar hopen dat je wint.

en daarna effe flink uit me dak gaan.

Dat is mijn dagelijkse traditie :) Mijn tradities zijn de vaste shows om 10.00/13.00 en 19.00/21.30 en natuurlijk 0.00!

mijn vader is overleden op 17-03-12 en die maakte altijd minestrone soep een grote pan dat was echt smullen,moet het dit jaar maar zelf proberen denk ik

Mijn dag begint meestal met laat opstaan. Ik weet dat het een zware nacht gaat worden dus goed uitgerust zijn is erg belangrijk. Overdag zijn we druk bezig om alles over te huizen naar de plek waar we het vieren. We zijn met een grote groep (circa 40man) die allemaal veel vuurwerk hebben, dus is best een logistieke klus dan :) Ook doen we altijd gezellig met zn allen koken of we nemen hapjes mee. Ook dit is altijd een flinke klus.

Onze avond begint meestal rond 18:00u. Dan komen we met zn allen samen om te eten. Meestal doen we rond 20:00u een kampvuur maken en veel duits & consumentenspul afsteken. Rond 22:00u gaan we weer naar binnen om karaoke, twister oid te spelen. Uiteraard luisteren we naar top2000 of een ander muziekproramma. 23.59 aftellen met zn allen. Dan elkaar gelukkig nieuwjaar wensen en dan steek ik altijd een dikke cubaanse sigaar aan. Dan gaan we rustig naar buiten om de berg rollen in de hens te zetten. Iedereen gaat dan ook rustig hun vuurwerk neerzetten en we beginnen dan rond 00:30u met stoken. Ieder om de beurt een blok en dat gaat natuurlijk steeds groter en groter. Dit duurt meestal tot een uur of 2. Traditie is om het vuurwerk af te sluiten met 1 hele dikke salute (4" Cilinder) Daarna gaat alles op 1 hoop met een jerrycan benzine, en dan begint het feest met drank, drugs en veel muziek. Tijdens het vuurwerk afsteken en ervoor is dit verboden binnen onze groep. Veiligheid staat voorop, al doen de dames er niet aan mee!

Nieuwjaarsdag komen we terug om de boel op te ruimen.

Back
Bovenaan