Welk tijdstip stoken?

Torrr

VWC lid
Helaas hebben we het allemaal meerdere keren meegemaakt, slechte weersvoorspellingen en daadwerkelijk slechte weersomstandigheden.
Ik zelf ben daar behoorlijk klaar mee en zit er echt aan te denken dat zodra er een moment is voor 00.00 uur, dit kan dus al best vroeg op de avond zijn, om toch al veel weg te gaan schieten.

Hoe denken jullie hier over, nemen jullie de gok op "goed" weer na 00.00 of ?

Ik zal wel bekennen dat ik ook zeer zeker producten genoeg over houd voor na 00:00 uur , maar mocht het weer dramatisch zijn ik niet alles in een hondenweer ga wegschieten maar het bewaar voor volgende jaarwisseling.

Ongeacht het weer hou ik er wel rekening mee om gevarieerd te stoken, dit betekend dus ook dat er nagenoeg ieder uur wel een compound de lucht in gaat.
is het weer nu dusdanig slecht, dan kies ik net zoals Torrr een moment met de minst slechte omstandigheden.

voor 00:00 heb ik een setje apart gelegd die een mooi samenhangende opbouw en finale geeft.

Als mede Sweetlake inwoner weet je dat het vorig jaar dramatisch was om 00:00 met wind en regen bij ons. De vooravond was volgens mij wel grotendeels droog. Als dat zich zo dit jaar herhaalt ga ik ook eerder afsteken. Kan ivm een verhuizing in februari ook niks bewaren, geen zin dat allemaal ook mee te moeten sjouwen. Dus stoken gaan we en misschien wat bakken zonder goud bewaren voor 00:00 al begin ik zelf meestal sowieso pas om 00:30 als de gemiddelde consument z’n kruit al verschoten heeft.

Als mede Sweetlake inwoner weet je dat het vorig jaar dramatisch was om 00:00 met wind en regen bij ons. De vooravond was volgens mij wel grotendeels droog. Als dat zich zo dit jaar herhaalt ga ik ook eerder afsteken. Kan ivm een verhuizing in februari ook niks bewaren, geen zin dat allemaal ook mee te moeten sjouwen. Dus stoken gaan we en misschien wat bakken zonder goud bewaren voor 00:00 al begin ik zelf meestal sowieso pas om 00:30 als de gemiddelde consument z’n kruit al verschoten heeft.
DAt is inderdaad de reden van het aanmaken van dit topic. En opnieuw lijkt Sweetlake weer de meeste ellende te krijgen 🤬

Als ik de corona jaren even niet meetel,dan zou dit O&N de 4e keer zijn dat we hier weer wegwaaien en regenen de hele dag door.
(Dordrecht)
Ik weet dus niet hoe je erbij komt dat sweetlake zoals jullie t noemen weer de grootste bak ellende zal krijgen qua weer dit jaar,maar helemaal kloppen doet t niet,vind ik dan.

Afhankelijk van wat het weer echt gaat doen tijdens de toegestane stooktijd,zal e.e.a eerder worden geschoten als het dan wel droog is.
Word het nat en winderig de hele dag,dan denk ik dat ik aardig wat spul niet stook omdat ik het zonde vind als je letterlijk je geld ziet wegwaaien en verregenen.

Wanneer de nacht valt een klein rondje met vrienden (om en nabij 20:00). Waarschijnlijk blijft het bij motregen dus dat moet goed komen.
Daarna om 00:00 even rondkijken wat de buurt in de lucht schiet en dan zelf een kleine show geven om 00:10.

Vermoedelijk ergens rond 6en, kijk wel even wanneer de minste regen valt. Dan leuk wat kleinere cakes.
Daarna ergens tussen 8 en 10 wanneer het, het liefst droog is. Om richting 500 grammers en kleine compounds te gaan.
Dan na 12en, ongeacht het weer de beestjes tevoorschijn halen en genieten.

Hmmm als het weer slecht wordt rond middernacht dan zal ik op een eerder tijdstip als het weer beter is mijn vuurwerk afsteken. We gaan het zien joh, gewoon wat moois van maken die dag.

Eigenlijk gewoon van 18.00 tot 02.00 is voor mij prima. Om 24.00 wel het grotendeel altijd tenzij echt slecht weer is soms gaat er dan gewoon een deel de kast weer in.

Back
Bovenaan