Welk nostalgisch vuurwerk MOET er gewoon terugkomen op de Nederlandse markt?

Die had Vulcan tot voor kort iig nog wel, als die niet nog in de Traditionals lijn zitten. Edit: zie ze idd niet meer op de site van Vulcan :(

Maar die Happy New Year!!! Jaaaa!!!

wat ik zelf erg leuk zou vinden is de old skool 4/1 Assorted Fountain. ik kon niet veel foto's vinden. hier links op de pagina. credits naar het Vuurwerkmuseum.
ik denk ook commercieel wel interessant. een artikel wat iedereen meeneemt voor die € 2,50. zeker alle papa's die ze nog herkennen van vroeger. maar dat geldt eigenlijk tevens voor alles wat hierboven reeds genoemd is

Bekijk bijlage 53709

die happy new year is ook heel lang te koop geweest.
zou er geen moeite mee hebben als alle dingen op de foto hierboven weer terugkomen op de markt

De enige echte goede Jumping Jacks of Baby Magic Blooms

1994Grazyjack.jpg

wat ik zelf erg leuk zou vinden is de old skool 4/1 Assorted Fountain. ik kon niet veel foto's vinden. hier links op de pagina. credits naar het Vuurwerkmuseum.
ik denk ook commercieel wel interessant. een artikel wat iedereen meeneemt voor die € 2,50. zeker alle papa's die ze nog herkennen van vroeger. maar dat geldt eigenlijk tevens voor alles wat hierboven reeds genoemd is

Bekijk bijlage 53709

Goud deze plaat! Die Scream en vooral Anaconda... Wat een herinneringen aan. De Anaconda was mijn eerste ''potje'' die ik destijds kocht, die was zo goedkoop, maar dan had ik toch een echt ''potje''. Vol trots afgestoken bij de woning van mijn opa en oma, wat volgde was teleurstelling van de uitwerking... Maar alleen voor het label al, graag terug aub :thumbsup: Net als de Boogie Woogie. Daar kwam wél lawaai vanaf!

De items op deze pagina... man, wat heb ik hier een goede herinneringen aan! Door dat de vuurwerkwinkel uit onze straat louter Lesli verkocht in mijn jongere jaren, alleen daar echte herinneringen aan. De knock out (helaas niet meer mogelijk), wat was die goed in de beginjaren. Alleen voor dat label zou ik het graag weer terugzien, maar helaas. De Next Night Blitz en Mystery Mines waren bizar goede cakes voor een goede prijs. Die zaten er élk jaar bij. Die moesten er bij. Net als de Giant Surprise, de lievelings''pot'' van mijn vader. Ik en mijn broer mochten nog zoveel lijstjes maken, als die toch ontbrak, ging het feest niet door. Wat een cake!
Oud.jpg

Foto: Vuurwerkmuseum

Laatst bewerkt:
De oude vertrouwde goedgevulde meterpakket uit de jaren 80 met alles erop en eraan! Het pakket waar het voor mij begon!

Naast natuurlijk de oldskool Happiness en grondbloemen graag klassiekers als de Bumper harvest, spring joy, Twitter glitter, full sky,green bamboo etc... en wellicht de good old Chinese vaas of karper :)

Bekijk bijlage 53709

Die zijn hier en daar nog steeds te koop geloof ik, alleen het label is niet meer mat maar glossy.

Van mij zou alles wat je ziet op deze folderpagina terug mogen komen. DAT waren pas labels!

De Festival shot uit de jaren 90.
Zeer kleine dingen waren het, meerdere in een doosje, 1 mini tube in het midden en 2 kleinere aan de zijkanten. Lonten moest je zelf vrij maken die zaten in het artikel.
Was een flinke fontein (1sec oid) met daarna een knal.
Kan zo snel geen afbeeldingen vinden maar wellicht weten mijn leeftijdsgenoten wat ik bedoel.

De Festival shot uit de jaren 90.
Zeer kleine dingen waren het, meerdere in een doosje, 1 mini tube in het midden en 2 kleinere aan de zijkanten. Lonten moest je zelf vrij maken die zaten in het artikel.
Was een flinke fontein (1sec oid) met daarna een knal.
Kan zo snel geen afbeeldingen vinden maar wellicht weten mijn leeftijdsgenoten wat ik bedoel.

jip 12 in een doos voor toen 4.95 gulden.

ik mis deze nog..

Back
Bovenaan